Citroën nasadí do sezony pouze dva tovární speciály C3 WRC. Cílem francouzské značky je doplnit již dříve oznámeného Krise Meekea současným jezdcem týmu Hyundai, Thierrym Neuvillem.
Francouzská značka začala testování nového vozu v dubnu a má za sebou již několik testů. Trojice Kris Meeke, Stéphane Lefebvre a Craig Breen jezdila s Citroënem C3 WRC na šotolinových tratích na jihu Francie, v Portugalsku a ve Finsku. Současně s tím nasazuje Citroën vozy DS3 WRC s podporou PH Sportu i do letošního šampionátu.
Ve Finsku pojede s Citroënem Kris Meeke a Craig Breen, v Číně pak uvidíme jenom jeden Citroën s Krisem Meekem. Tým tak obsadí dva z následujících třech podniků WRC.
Yves Matton, šéf továrního týmu Citroën, prozradil, že jeho tým nasadí v příštím roce pouze dva vozy C3 WRC - tedy o jeden méně než Volkswagen a Hyundai. Zatímco Volkswagen bude pokračovat s největší pravděpodobností se současnou trojicí jezdců (Ogier-Mikkelsen-Latvala), Hyundai má smlouvu pro příští sezonu pouze s Haydenem Paddonem.
Matton chce NeuvilleaZatímco jeden jezdec byl již oznámen (Kris Meeke), druhý zůstává stále nejasný. Yves Matton chce, aby i druhý jezdec byl schopný bojovat o vítězství v soutěžích MS. Tím má být současný jezdec Hyundai, Thierry Neuville. Podle některých zpráv má Neuville, který u Citroënu začínal svoji kariéru ve WRC, v úmyslu před příští sezonou z Hyundai odejít.
Neuvilleovi nevyšla druhá půlka loňské sezony, také začátek letošní sezony nebyl vůbec povedený. Právě to mělo být důvodem špatných vztahů mezi Neuvillem a manažerem týmu Hyundai, Alainem Penassem. Pokud by se Citroënu podařilo získat Neuvillea, pak by mladíci Lefebvre a Breen měli cestu do továrního týmu zavřenou.
Na druhou stranu, podle francouzských médií, má PH Sport pokračovat i příští rok s Citroëny DS3 WRC. To by mohlo v případě přestupu Neuvillea zaručovat možné starty Breena a Lefebvra i v příštím roce. Podle zpráv z Finska má však do Citroënu nakročeno další nadějný mladík, konkrétně Teemu Suninen. Jeho manažer má být v pokročilé fázi jednání s francouzskou značkou.
Asfaltové testy C3 WRCMezitím tovární tým pokračuje s testy nového stroje. Aktuálně chce urychlit vývoj a to jak na asfaltu i na šotolině. Debut nového vozu proběhne za 6 měsíců na Rally Monte Carlo.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.