Citroën nasadí do sezony pouze dva tovární speciály C3 WRC. Cílem francouzské značky je doplnit již dříve oznámeného Krise Meekea současným jezdcem týmu Hyundai, Thierrym Neuvillem.
Francouzská značka začala testování nového vozu v dubnu a má za sebou již několik testů. Trojice Kris Meeke, Stéphane Lefebvre a Craig Breen jezdila s Citroënem C3 WRC na šotolinových tratích na jihu Francie, v Portugalsku a ve Finsku. Současně s tím nasazuje Citroën vozy DS3 WRC s podporou PH Sportu i do letošního šampionátu.
Ve Finsku pojede s Citroënem Kris Meeke a Craig Breen, v Číně pak uvidíme jenom jeden Citroën s Krisem Meekem. Tým tak obsadí dva z následujících třech podniků WRC.
Yves Matton, šéf továrního týmu Citroën, prozradil, že jeho tým nasadí v příštím roce pouze dva vozy C3 WRC - tedy o jeden méně než Volkswagen a Hyundai. Zatímco Volkswagen bude pokračovat s největší pravděpodobností se současnou trojicí jezdců (Ogier-Mikkelsen-Latvala), Hyundai má smlouvu pro příští sezonu pouze s Haydenem Paddonem.
Matton chce NeuvilleaZatímco jeden jezdec byl již oznámen (Kris Meeke), druhý zůstává stále nejasný. Yves Matton chce, aby i druhý jezdec byl schopný bojovat o vítězství v soutěžích MS. Tím má být současný jezdec Hyundai, Thierry Neuville. Podle některých zpráv má Neuville, který u Citroënu začínal svoji kariéru ve WRC, v úmyslu před příští sezonou z Hyundai odejít.
Neuvilleovi nevyšla druhá půlka loňské sezony, také začátek letošní sezony nebyl vůbec povedený. Právě to mělo být důvodem špatných vztahů mezi Neuvillem a manažerem týmu Hyundai, Alainem Penassem. Pokud by se Citroënu podařilo získat Neuvillea, pak by mladíci Lefebvre a Breen měli cestu do továrního týmu zavřenou.
Na druhou stranu, podle francouzských médií, má PH Sport pokračovat i příští rok s Citroëny DS3 WRC. To by mohlo v případě přestupu Neuvillea zaručovat možné starty Breena a Lefebvra i v příštím roce. Podle zpráv z Finska má však do Citroënu nakročeno další nadějný mladík, konkrétně Teemu Suninen. Jeho manažer má být v pokročilé fázi jednání s francouzskou značkou.
Asfaltové testy C3 WRCMezitím tovární tým pokračuje s testy nového stroje. Aktuálně chce urychlit vývoj a to jak na asfaltu i na šotolině. Debut nového vozu proběhne za 6 měsíců na Rally Monte Carlo.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.