Zklamaný Tänak si nedokáže defekt, který ho stál vítězství, vysvětlit

Tänak, Ott
Tänak, Ott, foto: M-Sport/McKlein
iM2 8. července 2016 10:43
Sdílej:

Ott Tänak dostal defekt v první části předposledního testu soutěže a musel na něm odjet zhruba 13-14 kilometrů. Proč k němu však došlo si jezdec nedokáže dost dobře vysvětlit.

Tänak mířil k prvnímu vítězství své kariéry, když však na předposlední zkoušce soutěže přišel defekt, který jej připravil o 40,5 s. Na Mikkelsena mu v cíli chybělo 26,2 s. Podle zástupců DMACKu stál za defektem velký kámen na trati, který poškodil pneumatiku i kolo samotné.

Ani samotný Ott Tänak si však nebyl jistý tím, jak k defektu došlo: "Těžko říct. Stalo se to na začátku zkoušky a musel jsem jet hruba 13-14 kilometrů s defektem. Měl jsem pocit, že pneumatika byla stále na ráfku. Proto jsem pořád tlačil - to nám připravilo několik nepříjemných momentů ve zbytku testu.

To je rally, je těžké to akceptovat, ale čas odplaty přijde." I přes velké zklamání na cílové rampě jezdec řekl, že si z víkendu mohou odnést spoustu pozitiv - potěšila výkonnost auta, pneumatik i jeho samotného. "Celý balík fungoval dobře, všechno mi vycházelo. Tým mi hodně pomohl. 

V autě jsem měl dobrý pocit a když máte dobrý pocit, můžete posouvat limity a přitom tolik neriskujete. V autě jsem se bavil, na těchto rychlých tratích musíte jet jako blázen, ale v cíli máte úsměv na tváři. Výkon ukázal, jaký pokrok učinily pneumatiky DMACK."

V cíli Power Stage byl Ott velmi frustrovaný: "Nemám, co bych řekl. Nemá to cenu... Kdybychom šli do posledního dne ze třetího místa, ale takhle? To je moc tvrdé," řekl v cílovém rozhovoru. Pak jej naštěstí povzbudili ostatní jezdci ze seriálu WRC.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.