Tovární jezdci Volkswagenu o Polu R WRC 2017. Co prozradili?

Latvala, Jari-Matti - Anttila, Miikka
Latvala, Jari-Matti - Anttila, Miikka, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 22. června 2016 06:59
Sdílej:

Vývoj nového Pola R WRC 2017 běží na plné obrátky a dostává pomalu své základní charakteristiky. Testovací jezdce podpořili ve vývoji už také tovární jezdci Volkswagenu - Jari-Matti Latvala, Sébastien Ogier a Andreas Mikkelsen.

Je samozřejmě jasné, že z továrního tria lze informace o novém voze vymámit jen velmi obtížně. Faktem však je, že trojice Sébastien Ogier, Jari-Matti Latvala a Andreas Mikkelsen seděla v Polu R WRC 2017 poprvé před Rally de Portugal.

"Ještě jsme na začátku vývoje. Proto nelze odhadovat opravdový potenciál vozu. Už teď je ale jízda s novým vozem opravdu velmi zábavná. Tým se ale ubírá správným směrem. Já budu muset změnit svoje návyky za volantem - hlavně při brždění. Už teď mě ale jízda hodně baví," řekl novinářům na téma nového vozu Sébastien Ogier. 

"Díky nárůstu rychlosti docela rozumím FIA, která se snaží, aby se do vozu nedostali nezkušení jezdci. Také v F1 nemůžete jezdit bez předešlých zkušeností," dodal Francouz. Jeho navigátor, Julien Ingrassia, doplňuje: "Mezi zatáčkami nemám čas opakovat rozpis jako teď."

"Rychlost je ve voze vyšší. Proto je třeba přehodnotit brzdné body," pokračuje Jari-Matti Latvala. "V autě opravdu pocítite vliv většího zadního křídla. Přítlačná síla je citelně vyšší," všiml si Andreas Mikkelsen. Všichni jezdci už si vůz vyzkoušeli jak na asfaltu tak na šotolině. V předcházejících měsících s vozem jezdili výhradně testovací piloti Volkswagenu Marcus Grönholm a Dieter Depping. Nasazení továrních jezdců by mohlo ukazovat, že už Volkswagen uzavřel úvodní vývojovou část nového stroje.

Technická specifikace auta je známá - motor bude mít objem 1,6l a bude disponovat turbem. Restriktor má velikost 36 milimetrů (doposud pouze 33 milimetrů). Díky tomu se i při nezměněném plnícím tlaku turba (2,5 baru) dostane do motoru více vzduchu. Může tak být spáleno více paliva a proto dojde ke zvýšení výkonu na zhruba 380 koní (aktuálně zhruba 320 koní). 

Nové vozy budou navíc širší než dosavadní auta, větší roli bude hrát i aerodynamika. Auto bude mít větší zadní přítlačné křídlo, přední splitter nebo boční prahy. Znovu byl navíc zaveden elektronický střední diferenciál. Minimální váha klesla o 25 kilogramů. Jízda s novým vozem tedy bude náročnější.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.