Vývoj nového Pola R WRC 2017 běží na plné obrátky a dostává pomalu své základní charakteristiky. Testovací jezdce podpořili ve vývoji už také tovární jezdci Volkswagenu - Jari-Matti Latvala, Sébastien Ogier a Andreas Mikkelsen.
Je samozřejmě jasné, že z továrního tria lze informace o novém voze vymámit jen velmi obtížně. Faktem však je, že trojice Sébastien Ogier, Jari-Matti Latvala a Andreas Mikkelsen seděla v Polu R WRC 2017 poprvé před Rally de Portugal.
"Ještě jsme na začátku vývoje. Proto nelze odhadovat opravdový potenciál vozu. Už teď je ale jízda s novým vozem opravdu velmi zábavná. Tým se ale ubírá správným směrem. Já budu muset změnit svoje návyky za volantem - hlavně při brždění. Už teď mě ale jízda hodně baví," řekl novinářům na téma nového vozu Sébastien Ogier.
"Díky nárůstu rychlosti docela rozumím FIA, která se snaží, aby se do vozu nedostali nezkušení jezdci. Také v F1 nemůžete jezdit bez předešlých zkušeností," dodal Francouz. Jeho navigátor, Julien Ingrassia, doplňuje: "Mezi zatáčkami nemám čas opakovat rozpis jako teď."
"Rychlost je ve voze vyšší. Proto je třeba přehodnotit brzdné body," pokračuje Jari-Matti Latvala. "V autě opravdu pocítite vliv většího zadního křídla. Přítlačná síla je citelně vyšší," všiml si Andreas Mikkelsen. Všichni jezdci už si vůz vyzkoušeli jak na asfaltu tak na šotolině. V předcházejících měsících s vozem jezdili výhradně testovací piloti Volkswagenu Marcus Grönholm a Dieter Depping. Nasazení továrních jezdců by mohlo ukazovat, že už Volkswagen uzavřel úvodní vývojovou část nového stroje.
Technická specifikace auta je známá - motor bude mít objem 1,6l a bude disponovat turbem. Restriktor má velikost 36 milimetrů (doposud pouze 33 milimetrů). Díky tomu se i při nezměněném plnícím tlaku turba (2,5 baru) dostane do motoru více vzduchu. Může tak být spáleno více paliva a proto dojde ke zvýšení výkonu na zhruba 380 koní (aktuálně zhruba 320 koní).
Nové vozy budou navíc širší než dosavadní auta, větší roli bude hrát i aerodynamika. Auto bude mít větší zadní přítlačné křídlo, přední splitter nebo boční prahy. Znovu byl navíc zaveden elektronický střední diferenciál. Minimální váha klesla o 25 kilogramů. Jízda s novým vozem tedy bude náročnější.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?