Vývoj nového Pola R WRC 2017 běží na plné obrátky a dostává pomalu své základní charakteristiky. Testovací jezdce podpořili ve vývoji už také tovární jezdci Volkswagenu - Jari-Matti Latvala, Sébastien Ogier a Andreas Mikkelsen.
Je samozřejmě jasné, že z továrního tria lze informace o novém voze vymámit jen velmi obtížně. Faktem však je, že trojice Sébastien Ogier, Jari-Matti Latvala a Andreas Mikkelsen seděla v Polu R WRC 2017 poprvé před Rally de Portugal.
"Ještě jsme na začátku vývoje. Proto nelze odhadovat opravdový potenciál vozu. Už teď je ale jízda s novým vozem opravdu velmi zábavná. Tým se ale ubírá správným směrem. Já budu muset změnit svoje návyky za volantem - hlavně při brždění. Už teď mě ale jízda hodně baví," řekl novinářům na téma nového vozu Sébastien Ogier.
"Díky nárůstu rychlosti docela rozumím FIA, která se snaží, aby se do vozu nedostali nezkušení jezdci. Také v F1 nemůžete jezdit bez předešlých zkušeností," dodal Francouz. Jeho navigátor, Julien Ingrassia, doplňuje: "Mezi zatáčkami nemám čas opakovat rozpis jako teď."
"Rychlost je ve voze vyšší. Proto je třeba přehodnotit brzdné body," pokračuje Jari-Matti Latvala. "V autě opravdu pocítite vliv většího zadního křídla. Přítlačná síla je citelně vyšší," všiml si Andreas Mikkelsen. Všichni jezdci už si vůz vyzkoušeli jak na asfaltu tak na šotolině. V předcházejících měsících s vozem jezdili výhradně testovací piloti Volkswagenu Marcus Grönholm a Dieter Depping. Nasazení továrních jezdců by mohlo ukazovat, že už Volkswagen uzavřel úvodní vývojovou část nového stroje.
Technická specifikace auta je známá - motor bude mít objem 1,6l a bude disponovat turbem. Restriktor má velikost 36 milimetrů (doposud pouze 33 milimetrů). Díky tomu se i při nezměněném plnícím tlaku turba (2,5 baru) dostane do motoru více vzduchu. Může tak být spáleno více paliva a proto dojde ke zvýšení výkonu na zhruba 380 koní (aktuálně zhruba 320 koní).
Nové vozy budou navíc širší než dosavadní auta, větší roli bude hrát i aerodynamika. Auto bude mít větší zadní přítlačné křídlo, přední splitter nebo boční prahy. Znovu byl navíc zaveden elektronický střední diferenciál. Minimální váha klesla o 25 kilogramů. Jízda s novým vozem tedy bude náročnější.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?