Tovární jezdci Volkswagenu o Polu R WRC 2017. Co prozradili?

Latvala, Jari-Matti - Anttila, Miikka
Latvala, Jari-Matti - Anttila, Miikka, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 22. června 2016 06:59
Sdílej:

Vývoj nového Pola R WRC 2017 běží na plné obrátky a dostává pomalu své základní charakteristiky. Testovací jezdce podpořili ve vývoji už také tovární jezdci Volkswagenu - Jari-Matti Latvala, Sébastien Ogier a Andreas Mikkelsen.

Je samozřejmě jasné, že z továrního tria lze informace o novém voze vymámit jen velmi obtížně. Faktem však je, že trojice Sébastien Ogier, Jari-Matti Latvala a Andreas Mikkelsen seděla v Polu R WRC 2017 poprvé před Rally de Portugal.

"Ještě jsme na začátku vývoje. Proto nelze odhadovat opravdový potenciál vozu. Už teď je ale jízda s novým vozem opravdu velmi zábavná. Tým se ale ubírá správným směrem. Já budu muset změnit svoje návyky za volantem - hlavně při brždění. Už teď mě ale jízda hodně baví," řekl novinářům na téma nového vozu Sébastien Ogier. 

"Díky nárůstu rychlosti docela rozumím FIA, která se snaží, aby se do vozu nedostali nezkušení jezdci. Také v F1 nemůžete jezdit bez předešlých zkušeností," dodal Francouz. Jeho navigátor, Julien Ingrassia, doplňuje: "Mezi zatáčkami nemám čas opakovat rozpis jako teď."

"Rychlost je ve voze vyšší. Proto je třeba přehodnotit brzdné body," pokračuje Jari-Matti Latvala. "V autě opravdu pocítite vliv většího zadního křídla. Přítlačná síla je citelně vyšší," všiml si Andreas Mikkelsen. Všichni jezdci už si vůz vyzkoušeli jak na asfaltu tak na šotolině. V předcházejících měsících s vozem jezdili výhradně testovací piloti Volkswagenu Marcus Grönholm a Dieter Depping. Nasazení továrních jezdců by mohlo ukazovat, že už Volkswagen uzavřel úvodní vývojovou část nového stroje.

Technická specifikace auta je známá - motor bude mít objem 1,6l a bude disponovat turbem. Restriktor má velikost 36 milimetrů (doposud pouze 33 milimetrů). Díky tomu se i při nezměněném plnícím tlaku turba (2,5 baru) dostane do motoru více vzduchu. Může tak být spáleno více paliva a proto dojde ke zvýšení výkonu na zhruba 380 koní (aktuálně zhruba 320 koní). 

Nové vozy budou navíc širší než dosavadní auta, větší roli bude hrát i aerodynamika. Auto bude mít větší zadní přítlačné křídlo, přední splitter nebo boční prahy. Znovu byl navíc zaveden elektronický střední diferenciál. Minimální váha klesla o 25 kilogramů. Jízda s novým vozem tedy bude náročnější.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?