Bývalý vývojový pilot F1, Ma Qing Hua, se na domácí Čínské rally odbude svůj debut ve voze WRC. Jeho vůz nasadí tým Adapta, který vede otec Madse Ostberga, Morten.
O tom, se kterým vozem Číňan pojede, zatím nebylo rozhodnuto. Morten vyjednává s M-Sportem, Hyundai i Citroënem o tom, která z těchto tří značek by byla schopna poskytnout vůz pro tuto rally. Ma je sice skvělým okruhovým jezdcem, nicméně rally pojede poprvé.
Adapta i z tohoto důvodu plánuje rozsáhlý testovací program před soutěží: "Už na tom pracujeme nějakou dobu. Zatím ještě nejel žádnou rally, proto s ním potřebujeme všechno projít. Naučíme ho používat rozpis - půjde o stejný způsob, jaký používá Mads. Ten je přímočarý a používá stupňů. Pak uděláme nějaké testy s vozem R5 ve Skandinávii.
Následně se přesuneme do Evropy na asfalt. Je zřejmé, že s vozem dokáže jezdit rychle, má talent. Jsem si jistý, že si rychle na rally zvykne," říká Morten Ostberg. Ma si vyzkoušel vůz F1 v pěti volných trénincích v sezonách 2012 a 2013 u týmů HRT a Caterham.
Následně jezdil za Citroën ve WTCC, jenže před letošní sezonou došlo k rozhodnutí redukovat program značky ve WTCC. Francouzská značka se rozhodla pro WRC. Díky tomu Číňan a Sébastien Loeb ztratili svá místa u továrního týmu. V poslední době jsme Ma mohli vidět ve Formuli E se Super Aguri.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?