Bývalý vývojový pilot F1, Ma Qing Hua, se na domácí Čínské rally odbude svůj debut ve voze WRC. Jeho vůz nasadí tým Adapta, který vede otec Madse Ostberga, Morten.
O tom, se kterým vozem Číňan pojede, zatím nebylo rozhodnuto. Morten vyjednává s M-Sportem, Hyundai i Citroënem o tom, která z těchto tří značek by byla schopna poskytnout vůz pro tuto rally. Ma je sice skvělým okruhovým jezdcem, nicméně rally pojede poprvé.
Adapta i z tohoto důvodu plánuje rozsáhlý testovací program před soutěží: "Už na tom pracujeme nějakou dobu. Zatím ještě nejel žádnou rally, proto s ním potřebujeme všechno projít. Naučíme ho používat rozpis - půjde o stejný způsob, jaký používá Mads. Ten je přímočarý a používá stupňů. Pak uděláme nějaké testy s vozem R5 ve Skandinávii.
Následně se přesuneme do Evropy na asfalt. Je zřejmé, že s vozem dokáže jezdit rychle, má talent. Jsem si jistý, že si rychle na rally zvykne," říká Morten Ostberg. Ma si vyzkoušel vůz F1 v pěti volných trénincích v sezonách 2012 a 2013 u týmů HRT a Caterham.
Následně jezdil za Citroën ve WTCC, jenže před letošní sezonou došlo k rozhodnutí redukovat program značky ve WTCC. Francouzská značka se rozhodla pro WRC. Díky tomu Číňan a Sébastien Loeb ztratili svá místa u továrního týmu. V poslední době jsme Ma mohli vidět ve Formuli E se Super Aguri.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.