Bývalý vývojový pilot F1, Ma Qing Hua, se na domácí Čínské rally odbude svůj debut ve voze WRC. Jeho vůz nasadí tým Adapta, který vede otec Madse Ostberga, Morten.
O tom, se kterým vozem Číňan pojede, zatím nebylo rozhodnuto. Morten vyjednává s M-Sportem, Hyundai i Citroënem o tom, která z těchto tří značek by byla schopna poskytnout vůz pro tuto rally. Ma je sice skvělým okruhovým jezdcem, nicméně rally pojede poprvé.
Adapta i z tohoto důvodu plánuje rozsáhlý testovací program před soutěží: "Už na tom pracujeme nějakou dobu. Zatím ještě nejel žádnou rally, proto s ním potřebujeme všechno projít. Naučíme ho používat rozpis - půjde o stejný způsob, jaký používá Mads. Ten je přímočarý a používá stupňů. Pak uděláme nějaké testy s vozem R5 ve Skandinávii.
Následně se přesuneme do Evropy na asfalt. Je zřejmé, že s vozem dokáže jezdit rychle, má talent. Jsem si jistý, že si rychle na rally zvykne," říká Morten Ostberg. Ma si vyzkoušel vůz F1 v pěti volných trénincích v sezonách 2012 a 2013 u týmů HRT a Caterham.
Následně jezdil za Citroën ve WTCC, jenže před letošní sezonou došlo k rozhodnutí redukovat program značky ve WTCC. Francouzská značka se rozhodla pro WRC. Díky tomu Číňan a Sébastien Loeb ztratili svá místa u továrního týmu. V poslední době jsme Ma mohli vidět ve Formuli E se Super Aguri.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?