Proč bylo druhé vítězství ve WRC pro Krise Meekea jednodušší než to první a proč pilot Citroënu v servisním parku oholil jednomu z mechaniků hlavu?
Rally Portugal, pátý díl letošního WRC, se stala kořistí Krise Meeka na Citroënu DS3 WRC. Severnímu Irovi se podařilo udržet v dostatečném odstupu Andrease Mikkelsena i Sébastiena Ogiera na Volkswagenech a soutěž, ve které se ujal vedení už po RZ2, vyhrál. "Byl to velmi dobrý víkend, neudělal jsem jedinou chybu," říká Kris Meeke.
O možném úspěchu posádky Meeke/Nagle v Portugalsku se ale hlasitě mluvilo už před soutěží. "Věděli jsme, že zde můžeme něčeho dosáhnout. Už vloni jsme zde byli rychlí a využili jsme tak našich zkušeností," pokračuje Kris. Poté, co na prvních dvou soutěžích sezony získal pouhý bod, i když je měl obě moc pěkně rozjeté, tak závody v Mexiku a Argentině vynechal a do kolotoče WRC se vrátil až teď. Měl tak velkou výhodu, když v prvních dvou dnech startoval do zkoušek až jako 13.
A na portugalské šotolině to byla ve srovnání s Ogierem velká výhoda. "Především v sobotu dopoledne jsme si mohli vyjet pěkný náskok." Po 19 zkouškách byl jeho náskok na úřadujícího mistra světa už více než minutový, Meeke tak přešel do úsporného módu. "Od sobotního odpoledne tak už šlo jen o zajištění si výsledku a neudělání žádné chyby."
To se posádce Kris Meeke/Paul Nagle podařilo a v cíli tak mohla slavit druhé světové vítězství (první v Argentině 2015). Tentokrát si ale svoji cestu za vítězstvím mohl více užít. "První vítězstí nikdy nezapomenete, protože je asi nejtěžší. V Argentině jsme vedli od první zkoušky, to pro mě bylo poprvé. Bylo těžší to kontrolovat."
"Tentokrát to bylo možná jednodušší. Je to asi jako se vším v životě: Čím častěji to děláte, tím jednodušší to je." Jezdec Citroënu triumfem v Portugalsku dokázal, že jeho loňské vítězství z Argentiny nebylo dílem náhody: "Při mém jediném vítězství se mohlo jednoduše mluvit o zásahu štěstěny, ale to mi teď už nemůže nikdo opakovat."
V servisním parku pak na Meekea čekala ještě jedna neobvyklá práce, stal se totiž tak trochu holičem a oholil jednomu ze svých mechaniků hlavu. Jak k tomu došlo? "Už delší dobu mám s jedním mechanikem uzavřenou sázku. Stále vtipkoval a říkal, že, když vyhraji nějakou rally, kdy bude mechanikem na mém autě, tak mu musím oholit hlavu. Nosí takový afro styl, ostatní mechanici mi to připomenuli a donesli holící strojek. Před běžícími kamerami jsem se ujal práce, nebyl jsem ale hotov," říká Meeke, který pak musel na tiskovou konferenci. "Zbytek musím dodělat později, anebo to necháme tak, jak to je."
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?