Proč bylo druhé vítězství ve WRC pro Krise Meekea jednodušší než to první a proč pilot Citroënu v servisním parku oholil jednomu z mechaniků hlavu?
Rally Portugal, pátý díl letošního WRC, se stala kořistí Krise Meeka na Citroënu DS3 WRC. Severnímu Irovi se podařilo udržet v dostatečném odstupu Andrease Mikkelsena i Sébastiena Ogiera na Volkswagenech a soutěž, ve které se ujal vedení už po RZ2, vyhrál. "Byl to velmi dobrý víkend, neudělal jsem jedinou chybu," říká Kris Meeke.
O možném úspěchu posádky Meeke/Nagle v Portugalsku se ale hlasitě mluvilo už před soutěží. "Věděli jsme, že zde můžeme něčeho dosáhnout. Už vloni jsme zde byli rychlí a využili jsme tak našich zkušeností," pokračuje Kris. Poté, co na prvních dvou soutěžích sezony získal pouhý bod, i když je měl obě moc pěkně rozjeté, tak závody v Mexiku a Argentině vynechal a do kolotoče WRC se vrátil až teď. Měl tak velkou výhodu, když v prvních dvou dnech startoval do zkoušek až jako 13.
A na portugalské šotolině to byla ve srovnání s Ogierem velká výhoda. "Především v sobotu dopoledne jsme si mohli vyjet pěkný náskok." Po 19 zkouškách byl jeho náskok na úřadujícího mistra světa už více než minutový, Meeke tak přešel do úsporného módu. "Od sobotního odpoledne tak už šlo jen o zajištění si výsledku a neudělání žádné chyby."
To se posádce Kris Meeke/Paul Nagle podařilo a v cíli tak mohla slavit druhé světové vítězství (první v Argentině 2015). Tentokrát si ale svoji cestu za vítězstvím mohl více užít. "První vítězstí nikdy nezapomenete, protože je asi nejtěžší. V Argentině jsme vedli od první zkoušky, to pro mě bylo poprvé. Bylo těžší to kontrolovat."
"Tentokrát to bylo možná jednodušší. Je to asi jako se vším v životě: Čím častěji to děláte, tím jednodušší to je." Jezdec Citroënu triumfem v Portugalsku dokázal, že jeho loňské vítězství z Argentiny nebylo dílem náhody: "Při mém jediném vítězství se mohlo jednoduše mluvit o zásahu štěstěny, ale to mi teď už nemůže nikdo opakovat."
V servisním parku pak na Meekea čekala ještě jedna neobvyklá práce, stal se totiž tak trochu holičem a oholil jednomu ze svých mechaniků hlavu. Jak k tomu došlo? "Už delší dobu mám s jedním mechanikem uzavřenou sázku. Stále vtipkoval a říkal, že, když vyhraji nějakou rally, kdy bude mechanikem na mém autě, tak mu musím oholit hlavu. Nosí takový afro styl, ostatní mechanici mi to připomenuli a donesli holící strojek. Před běžícími kamerami jsem se ujal práce, nebyl jsem ale hotov," říká Meeke, který pak musel na tiskovou konferenci. "Zbytek musím dodělat později, anebo to necháme tak, jak to je."
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.