Meeke: Věděli jsme, že můžeme něčeho dosáhnout

Kris Meeke si v Portugalsku připsal druhé vítězství své kariéry
Kris Meeke si v Portugalsku připsal druhé vítězství své kariéry, foto: Citroën Racing
iM2 2. června 2016 23:01
Sdílej:

Proč bylo druhé vítězství ve WRC pro Krise Meekea jednodušší než to první a proč pilot Citroënu v servisním parku oholil jednomu z mechaniků hlavu?

Rally Portugal, pátý díl letošního WRC, se stala kořistí Krise Meeka na Citroënu DS3 WRC. Severnímu Irovi se podařilo udržet v dostatečném odstupu Andrease Mikkelsena i Sébastiena Ogiera na Volkswagenech a soutěž, ve které se ujal vedení už po RZ2, vyhrál. "Byl to velmi dobrý víkend, neudělal jsem jedinou chybu," říká Kris Meeke. 

O možném úspěchu posádky Meeke/Nagle v Portugalsku se ale hlasitě mluvilo už před soutěží. "Věděli jsme, že zde můžeme něčeho dosáhnout. Už vloni jsme zde byli rychlí a využili jsme tak našich zkušeností," pokračuje Kris. Poté, co na prvních dvou soutěžích sezony získal pouhý bod, i když je měl obě moc pěkně rozjeté, tak závody v Mexiku a Argentině vynechal a do kolotoče WRC se vrátil až teď. Měl tak velkou výhodu, když v prvních dvou dnech startoval do zkoušek až jako 13.

A na portugalské šotolině to byla ve srovnání s Ogierem velká výhoda. "Především v sobotu dopoledne jsme si mohli vyjet pěkný náskok." Po 19 zkouškách byl jeho náskok na úřadujícího mistra světa už více než minutový, Meeke tak přešel do úsporného módu. "Od sobotního odpoledne tak už šlo jen o zajištění si výsledku a neudělání žádné chyby."

To se posádce Kris Meeke/Paul Nagle podařilo a v cíli tak mohla slavit druhé světové vítězství (první v Argentině 2015). Tentokrát si ale svoji cestu za vítězstvím mohl více užít. "První vítězstí nikdy nezapomenete, protože je asi nejtěžší. V Argentině jsme vedli od první zkoušky, to pro mě bylo poprvé. Bylo těžší to kontrolovat."

"Tentokrát to bylo možná jednodušší. Je to asi jako se vším v životě: Čím častěji to děláte, tím jednodušší to je." Jezdec Citroënu triumfem v Portugalsku dokázal, že jeho loňské vítězství z Argentiny nebylo dílem náhody: "Při mém jediném vítězství se mohlo jednoduše mluvit o zásahu štěstěny, ale to mi teď už nemůže nikdo opakovat."

V servisním parku pak na Meekea čekala ještě jedna neobvyklá práce, stal se totiž tak trochu holičem a oholil jednomu ze svých mechaniků hlavu. Jak k tomu došlo? "Už delší dobu mám s jedním mechanikem uzavřenou sázku. Stále vtipkoval a říkal, že, když vyhraji nějakou rally, kdy bude mechanikem na mém autě, tak mu musím oholit hlavu. Nosí takový afro styl, ostatní mechanici mi to připomenuli a donesli holící strojek. Před běžícími kamerami jsem se ujal práce, nebyl jsem ale hotov," říká Meeke, který pak musel na tiskovou konferenci. "Zbytek musím dodělat později, anebo to necháme tak, jak to je."

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.