Meeke: Věděli jsme, že můžeme něčeho dosáhnout

Kris Meeke si v Portugalsku připsal druhé vítězství své kariéry
Kris Meeke si v Portugalsku připsal druhé vítězství své kariéry, foto: Citroën Racing
iM2 2. června 2016 23:01
Sdílej:

Proč bylo druhé vítězství ve WRC pro Krise Meekea jednodušší než to první a proč pilot Citroënu v servisním parku oholil jednomu z mechaniků hlavu?

Rally Portugal, pátý díl letošního WRC, se stala kořistí Krise Meeka na Citroënu DS3 WRC. Severnímu Irovi se podařilo udržet v dostatečném odstupu Andrease Mikkelsena i Sébastiena Ogiera na Volkswagenech a soutěž, ve které se ujal vedení už po RZ2, vyhrál. "Byl to velmi dobrý víkend, neudělal jsem jedinou chybu," říká Kris Meeke. 

O možném úspěchu posádky Meeke/Nagle v Portugalsku se ale hlasitě mluvilo už před soutěží. "Věděli jsme, že zde můžeme něčeho dosáhnout. Už vloni jsme zde byli rychlí a využili jsme tak našich zkušeností," pokračuje Kris. Poté, co na prvních dvou soutěžích sezony získal pouhý bod, i když je měl obě moc pěkně rozjeté, tak závody v Mexiku a Argentině vynechal a do kolotoče WRC se vrátil až teď. Měl tak velkou výhodu, když v prvních dvou dnech startoval do zkoušek až jako 13.

A na portugalské šotolině to byla ve srovnání s Ogierem velká výhoda. "Především v sobotu dopoledne jsme si mohli vyjet pěkný náskok." Po 19 zkouškách byl jeho náskok na úřadujícího mistra světa už více než minutový, Meeke tak přešel do úsporného módu. "Od sobotního odpoledne tak už šlo jen o zajištění si výsledku a neudělání žádné chyby."

To se posádce Kris Meeke/Paul Nagle podařilo a v cíli tak mohla slavit druhé světové vítězství (první v Argentině 2015). Tentokrát si ale svoji cestu za vítězstvím mohl více užít. "První vítězstí nikdy nezapomenete, protože je asi nejtěžší. V Argentině jsme vedli od první zkoušky, to pro mě bylo poprvé. Bylo těžší to kontrolovat."

"Tentokrát to bylo možná jednodušší. Je to asi jako se vším v životě: Čím častěji to děláte, tím jednodušší to je." Jezdec Citroënu triumfem v Portugalsku dokázal, že jeho loňské vítězství z Argentiny nebylo dílem náhody: "Při mém jediném vítězství se mohlo jednoduše mluvit o zásahu štěstěny, ale to mi teď už nemůže nikdo opakovat."

V servisním parku pak na Meekea čekala ještě jedna neobvyklá práce, stal se totiž tak trochu holičem a oholil jednomu ze svých mechaniků hlavu. Jak k tomu došlo? "Už delší dobu mám s jedním mechanikem uzavřenou sázku. Stále vtipkoval a říkal, že, když vyhraji nějakou rally, kdy bude mechanikem na mém autě, tak mu musím oholit hlavu. Nosí takový afro styl, ostatní mechanici mi to připomenuli a donesli holící strojek. Před běžícími kamerami jsem se ujal práce, nebyl jsem ale hotov," říká Meeke, který pak musel na tiskovou konferenci. "Zbytek musím dodělat později, anebo to necháme tak, jak to je."

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.