Meeke: Věděli jsme, že můžeme něčeho dosáhnout

Kris Meeke si v Portugalsku připsal druhé vítězství své kariéry
Kris Meeke si v Portugalsku připsal druhé vítězství své kariéry, foto: Citroën Racing
iM2 2. června 2016 23:01
Sdílej:

Proč bylo druhé vítězství ve WRC pro Krise Meekea jednodušší než to první a proč pilot Citroënu v servisním parku oholil jednomu z mechaniků hlavu?

Rally Portugal, pátý díl letošního WRC, se stala kořistí Krise Meeka na Citroënu DS3 WRC. Severnímu Irovi se podařilo udržet v dostatečném odstupu Andrease Mikkelsena i Sébastiena Ogiera na Volkswagenech a soutěž, ve které se ujal vedení už po RZ2, vyhrál. "Byl to velmi dobrý víkend, neudělal jsem jedinou chybu," říká Kris Meeke. 

O možném úspěchu posádky Meeke/Nagle v Portugalsku se ale hlasitě mluvilo už před soutěží. "Věděli jsme, že zde můžeme něčeho dosáhnout. Už vloni jsme zde byli rychlí a využili jsme tak našich zkušeností," pokračuje Kris. Poté, co na prvních dvou soutěžích sezony získal pouhý bod, i když je měl obě moc pěkně rozjeté, tak závody v Mexiku a Argentině vynechal a do kolotoče WRC se vrátil až teď. Měl tak velkou výhodu, když v prvních dvou dnech startoval do zkoušek až jako 13.

A na portugalské šotolině to byla ve srovnání s Ogierem velká výhoda. "Především v sobotu dopoledne jsme si mohli vyjet pěkný náskok." Po 19 zkouškách byl jeho náskok na úřadujícího mistra světa už více než minutový, Meeke tak přešel do úsporného módu. "Od sobotního odpoledne tak už šlo jen o zajištění si výsledku a neudělání žádné chyby."

To se posádce Kris Meeke/Paul Nagle podařilo a v cíli tak mohla slavit druhé světové vítězství (první v Argentině 2015). Tentokrát si ale svoji cestu za vítězstvím mohl více užít. "První vítězstí nikdy nezapomenete, protože je asi nejtěžší. V Argentině jsme vedli od první zkoušky, to pro mě bylo poprvé. Bylo těžší to kontrolovat."

"Tentokrát to bylo možná jednodušší. Je to asi jako se vším v životě: Čím častěji to děláte, tím jednodušší to je." Jezdec Citroënu triumfem v Portugalsku dokázal, že jeho loňské vítězství z Argentiny nebylo dílem náhody: "Při mém jediném vítězství se mohlo jednoduše mluvit o zásahu štěstěny, ale to mi teď už nemůže nikdo opakovat."

V servisním parku pak na Meekea čekala ještě jedna neobvyklá práce, stal se totiž tak trochu holičem a oholil jednomu ze svých mechaniků hlavu. Jak k tomu došlo? "Už delší dobu mám s jedním mechanikem uzavřenou sázku. Stále vtipkoval a říkal, že, když vyhraji nějakou rally, kdy bude mechanikem na mém autě, tak mu musím oholit hlavu. Nosí takový afro styl, ostatní mechanici mi to připomenuli a donesli holící strojek. Před běžícími kamerami jsem se ujal práce, nebyl jsem ale hotov," říká Meeke, který pak musel na tiskovou konferenci. "Zbytek musím dodělat později, anebo to necháme tak, jak to je."

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?