Houpe se pod Ostbergem židle? Mads vysvětluje dlouhodobý problém, který jej brzdí

Ostberg, Mads - Floene, Ola
Ostberg, Mads - Floene, Ola, foto: M-Sport/McKlein
iM2 29. května 2016 19:17
Sdílej:

Zatímco s výkonem Erica Camilliho v Portugalsku byl Malcolm Wilson velmi spokojen, druhý jezdec, Mads Ostberg, si musí dát pozor na to, aby nemusel na konci sezony tým opustit.

Mads Ostberg může začít být nervozní - v Portugalsku jej zastínil týmový kolega Eric Camilli. Tento výkon také velmi chválí Malcolm Wilson. Francouz má navíc již jistotu smlouvy na sezonu 2017. "Ukázal potenciál, který jsme od něj očekávali. Jeho výkon všechny v týmu nadchl," říká Malcolm Wilson, který jako jedničku M-Sportu pro příští rok chce Thierryho Neuvillea. 

V sezoně se zatím trápí Mads Ostberg, ani v Portugalsku nenaplnil očekávání. "Měli jsme problém s podřazováním. Auto nepodřazovalo v okamžiku, když jsem to chtěl. To se projevilo na mém rytmu během závodu. Také moje důvěra, když jsem najížděl do zatáčkovitých pasáží, klesla. Tohle musíme zlepšit, pokud má být naše tempo lepší," hájí se Nor.

"Máme systém, který je řízen elektrohydraulicky. Vždy, když auto přestane podřazovat, tak stoupá riziko nehody. Na jednotlivých zkouškách se to stávalo vícekrát. Navíc jsem nebyl nijak varován, že by systém přestal fungovat. Když je měkký podklad, tak jsme tento problém měli častěji. Při druhých průjezdech už to nebylo tak často," popisuje Mads.

Ostberg zatím letos odjel všechny soutěže ve stejném šasi číslo 50. Proto je možné, že se stejný problém objeví také na Sardinii: "Úprava mého jezdeckého stylu může pomoci. Myslím tím způsob, jakým brzdím a jak používám plyn při podřazování. Musím zamezit tlaku na převodovku při podřazování. 

Za svoji kariéru už jsem jezdil se spoustou aut, která měla řazení pádly pod volantem. Vždy bez problémů. Pokusím se s týmem najít problém. Musím jenom doufat, že nalezneme správný směr. Až do vyřešení nemůžeme realisticky pomyšlet na lepší výsledek."

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.