Zatímco s výkonem Erica Camilliho v Portugalsku byl Malcolm Wilson velmi spokojen, druhý jezdec, Mads Ostberg, si musí dát pozor na to, aby nemusel na konci sezony tým opustit.
Mads Ostberg může začít být nervozní - v Portugalsku jej zastínil týmový kolega Eric Camilli. Tento výkon také velmi chválí Malcolm Wilson. Francouz má navíc již jistotu smlouvy na sezonu 2017. "Ukázal potenciál, který jsme od něj očekávali. Jeho výkon všechny v týmu nadchl," říká Malcolm Wilson, který jako jedničku M-Sportu pro příští rok chce Thierryho Neuvillea.
V sezoně se zatím trápí Mads Ostberg, ani v Portugalsku nenaplnil očekávání. "Měli jsme problém s podřazováním. Auto nepodřazovalo v okamžiku, když jsem to chtěl. To se projevilo na mém rytmu během závodu. Také moje důvěra, když jsem najížděl do zatáčkovitých pasáží, klesla. Tohle musíme zlepšit, pokud má být naše tempo lepší," hájí se Nor.
"Máme systém, který je řízen elektrohydraulicky. Vždy, když auto přestane podřazovat, tak stoupá riziko nehody. Na jednotlivých zkouškách se to stávalo vícekrát. Navíc jsem nebyl nijak varován, že by systém přestal fungovat. Když je měkký podklad, tak jsme tento problém měli častěji. Při druhých průjezdech už to nebylo tak často," popisuje Mads.
Ostberg zatím letos odjel všechny soutěže ve stejném šasi číslo 50. Proto je možné, že se stejný problém objeví také na Sardinii: "Úprava mého jezdeckého stylu může pomoci. Myslím tím způsob, jakým brzdím a jak používám plyn při podřazování. Musím zamezit tlaku na převodovku při podřazování.
Za svoji kariéru už jsem jezdil se spoustou aut, která měla řazení pádly pod volantem. Vždy bez problémů. Pokusím se s týmem najít problém. Musím jenom doufat, že nalezneme správný směr. Až do vyřešení nemůžeme realisticky pomyšlet na lepší výsledek."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.