Výsledková listina po pretekoch automobilov do vrchu na Jahodnej hovorila o druhom mieste absolútne pre Igora Drotára – rovnako v rámci Majstrovstiev Slovenska, ako aj Poľska. Jedno z najkrajších áut – Škoda Fabia DTRi (trieda E1+2000) je vo veku, kedy sa chváli svojou krásou. Je na Igorovi a jeho tíme, aby z neskrotnej krásky urobili pokorného víťaza.
Nové auto z dielne tímu Profiko má za sebou zatiaľ niekoľko smolných víkendov. Aj keď jeho výzor a dizajn mnohých chytá za srdce, problémy kopcovú Fabiu neopúšťali ani na pretekoch Moris Cup Jahodná. Náročný a miestami zradný košický kopec vytrápil tiež Igora Drotára. Napriek všetkému si udržal tempo a získal cenné body slovenského a poľského národného šampionátu.
Igor Drotár: „Je to krásne auto, i keď stále nefunguje tak, ako by malo. Počas víkendu na Jahodnej nás vytrápil diferenciál, ktorý pri vyše 600-koňovom výkone fungoval ako na sériovom aute. Bola to teda trochu lotéria, či zahne, alebo sa nedajbože zoznámim s miestnymi kovovými bariérami. K tomu sa pridali aj iné problémy, no mechanici odviedli dobrú prácu a venovali sa autu aj počas chladných nocí. Nechcem sa však iba sťažovať a stále verím, že náš čas príde. Vďaka bohu aj za takýto pekný výsledok. Napokon, keď auto chvíľu fungovalo, dokázali sme sa priblížiť časom konkurencie pred nami. Potenciál tam určite je. Druhé miesto na Slovensku aj v Poľsku nie je v tejto silnej konkurencii mladých dravých jazdcov vôbec zlé. Vážim si, že sa môžem naťahovať o najlepšie časy so šikovnými a talentovanými pretekármi ako sú Věroslav Cvček ml. z Česka, Ronnie Bratchi zo Švajčiarska či Waldemar Kluza z Poľska.“
O dva týždne čaká Igora slávne a historické podujatie do vrchu Ecce Homo v českom Šternberku. Tím Profiko sa medzitým posnaží pripraviť Škodu Fabia DTRi tak, aby konečne ukázala svoj skutočný potenciál. A hlavne, aby sa z neskrotnej „krásky“ stalo pretekárske „zviera“.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?