Výsledková listina po pretekoch automobilov do vrchu na Jahodnej hovorila o druhom mieste absolútne pre Igora Drotára – rovnako v rámci Majstrovstiev Slovenska, ako aj Poľska. Jedno z najkrajších áut – Škoda Fabia DTRi (trieda E1+2000) je vo veku, kedy sa chváli svojou krásou. Je na Igorovi a jeho tíme, aby z neskrotnej krásky urobili pokorného víťaza.
Nové auto z dielne tímu Profiko má za sebou zatiaľ niekoľko smolných víkendov. Aj keď jeho výzor a dizajn mnohých chytá za srdce, problémy kopcovú Fabiu neopúšťali ani na pretekoch Moris Cup Jahodná. Náročný a miestami zradný košický kopec vytrápil tiež Igora Drotára. Napriek všetkému si udržal tempo a získal cenné body slovenského a poľského národného šampionátu.
Igor Drotár: „Je to krásne auto, i keď stále nefunguje tak, ako by malo. Počas víkendu na Jahodnej nás vytrápil diferenciál, ktorý pri vyše 600-koňovom výkone fungoval ako na sériovom aute. Bola to teda trochu lotéria, či zahne, alebo sa nedajbože zoznámim s miestnymi kovovými bariérami. K tomu sa pridali aj iné problémy, no mechanici odviedli dobrú prácu a venovali sa autu aj počas chladných nocí. Nechcem sa však iba sťažovať a stále verím, že náš čas príde. Vďaka bohu aj za takýto pekný výsledok. Napokon, keď auto chvíľu fungovalo, dokázali sme sa priblížiť časom konkurencie pred nami. Potenciál tam určite je. Druhé miesto na Slovensku aj v Poľsku nie je v tejto silnej konkurencii mladých dravých jazdcov vôbec zlé. Vážim si, že sa môžem naťahovať o najlepšie časy so šikovnými a talentovanými pretekármi ako sú Věroslav Cvček ml. z Česka, Ronnie Bratchi zo Švajčiarska či Waldemar Kluza z Poľska.“
O dva týždne čaká Igora slávne a historické podujatie do vrchu Ecce Homo v českom Šternberku. Tím Profiko sa medzitým posnaží pripraviť Škodu Fabia DTRi tak, aby konečne ukázala svoj skutočný potenciál. A hlavne, aby sa z neskrotnej „krásky“ stalo pretekárske „zviera“.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?