DMACK se letos rozhodl do WRC nasadit vlastní tým. Tím výrobce pneumatik jasně dokázal, že to s WRC myslí opravdu vážně a že v budoucnu chce zásobovat i tovární týmy. V Portugalsku učinil další krok.
Cílem Otta Tänaka v této sezoně je dokázat, že pneumatiky DMACK dokáží bojovat na čele MS. Obchodního ředitele, Dicka Cormacka, tento důkaz stojí velké množství peněz - Ott totiž pojede s Fordem Fiesta RS WRC, o jehož přípravu se postará M-Sport, všechny soutěže MS 2016.
"Máme jasnou strategii tak, aby naše značka mohla v budoucnu bojovat o titul mistra světa. Tohoto cíle můžeme dosáhnout jenom tím, že budeme tvrdě pracovat a nastoupíme do kompletního šampionátu," řekl Cormack při představení letošního programu. V Argentině se značka DMACK zapsala do historie WRC tím, že poprvé vůz s jejich pneumatikami vyhrál zásluhou Otta Tänaka rychlostní zkoušku. Jednalo se o první průjezd testu El-Condor.
Teď udělala značka další krok. Zatímco doposud běžel vývoj závodních pneumatik pouze ve Velké Británii, teď se do hry vrací také produkce z domovské země výrobce, Číny. Poté, co zkraje roku debutovaly přepracované asfaltové pneumatiky, které jsme mohli vidět v akci v rámci Rally Monte Carlo a v ME v Irsku, představuje DMACK v Portugalsku také novou generaci šotolinových gum. Firma tak poprvé ve své historii vyvinula speciální gumy pro auta specifikace World Rally Car a R5.
"Je to ale jen další krok v posunutí se k nejlepším. Paralelně pracujeme na speciálních pneumatikách do deště na asfaltové podniky, které budou debutovat v Německu. Navíc budeme dále vyvíjet aktuální asfaltové gumy a to jak z pohledu směsi, tak i konstrukce. Možná, že to ještě neklapne pro příští sezonu, ale za dva roky se vidíme v pozici zajímavého partnera také pro tovární týmy."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.