DMACK se letos rozhodl do WRC nasadit vlastní tým. Tím výrobce pneumatik jasně dokázal, že to s WRC myslí opravdu vážně a že v budoucnu chce zásobovat i tovární týmy. V Portugalsku učinil další krok.
Cílem Otta Tänaka v této sezoně je dokázat, že pneumatiky DMACK dokáží bojovat na čele MS. Obchodního ředitele, Dicka Cormacka, tento důkaz stojí velké množství peněz - Ott totiž pojede s Fordem Fiesta RS WRC, o jehož přípravu se postará M-Sport, všechny soutěže MS 2016.
"Máme jasnou strategii tak, aby naše značka mohla v budoucnu bojovat o titul mistra světa. Tohoto cíle můžeme dosáhnout jenom tím, že budeme tvrdě pracovat a nastoupíme do kompletního šampionátu," řekl Cormack při představení letošního programu. V Argentině se značka DMACK zapsala do historie WRC tím, že poprvé vůz s jejich pneumatikami vyhrál zásluhou Otta Tänaka rychlostní zkoušku. Jednalo se o první průjezd testu El-Condor.
Teď udělala značka další krok. Zatímco doposud běžel vývoj závodních pneumatik pouze ve Velké Británii, teď se do hry vrací také produkce z domovské země výrobce, Číny. Poté, co zkraje roku debutovaly přepracované asfaltové pneumatiky, které jsme mohli vidět v akci v rámci Rally Monte Carlo a v ME v Irsku, představuje DMACK v Portugalsku také novou generaci šotolinových gum. Firma tak poprvé ve své historii vyvinula speciální gumy pro auta specifikace World Rally Car a R5.
"Je to ale jen další krok v posunutí se k nejlepším. Paralelně pracujeme na speciálních pneumatikách do deště na asfaltové podniky, které budou debutovat v Německu. Navíc budeme dále vyvíjet aktuální asfaltové gumy a to jak z pohledu směsi, tak i konstrukce. Možná, že to ještě neklapne pro příští sezonu, ale za dva roky se vidíme v pozici zajímavého partnera také pro tovární týmy."
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.