Thierry Neuville začal v Portugalsku nejlépe ze všech, když zajel na trati shakedownu nejrychlejší čas. Druhého času navíc dosáhl Dani Sordo s dalším Hyundai i20 WRC. DMACK do Portugalska přivezl nové šotolinové gumy a Ott Tänak zvládl zajet třetí čas.
Portugalská rally znamená návrat WRC po dvou zámořských závodech v Mexiku a Argentině zpět do Evropy. Na startu navíc můžeme vidět také dva polotovárně nasazené Citroëny DS3 WRC v rukou Krise Meekea a Stéphana Lefebvra. Právě Meeke by mohl být kvůli výhodné startovní pozici černým koněm soutěže. V podobném postavení je také Jari-Matti Latvala.
Výsledky shakedownu na Rally de Portugal:1. Neuville Thierry / Gilsoul Nicolas Hyundai i20 WRC 16 3:11,3 min.2. Sordo Dani / Martí Marc Hyundai i20 WRC 16 +0,3s3. Tänak Ott / Mölder Raigo Ford Fiesta RS WRC +0,4s4. Meeke Kris / Nagle Paul Citroën DS3 WRC +0,6s5. Latvala Jari-Matti / Anttila Miikka Volkswagen Polo R WRC +0,8s6. Mikkelsen Andreas / Jaeger Anders Volkswagen Polo R WRC +0,8s7. Paddon Hayden / Kennard John Hyundai i20 WRC 16 +0,9s8. Ogier Sébastien / Ingrassia Julien Volkswagen Polo R WRC +1,1s9. Lefebvre Stéphane / Moreau Gabin Citroën DS3 WRC +1,4s10. Abbring Kevin / Marshall Sebastian Hyundai i20 WRC +2,3s11. Ostberg Mads / Floene Ola Ford Fiesta RS WRC +3,3s12. Camilli Eric / Veillas Benjamin Ford Fiesta RS WRC +3,8s13. Tidemand Pontus / Andersson Jonas Škoda Fabia R5 +5,6s14. Solberg Henning / Minor Ilka Ford Fiesta RS WRC +6,0s15. Al-Qassimi Khalid / Patterson Chris Citroën DS3 WRC +8,116. Prokop Martin / Tománek Jan Ford Fiesta RS WRC +8,1
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.