Thierry Neuville začal v Portugalsku nejlépe ze všech, když zajel na trati shakedownu nejrychlejší čas. Druhého času navíc dosáhl Dani Sordo s dalším Hyundai i20 WRC. DMACK do Portugalska přivezl nové šotolinové gumy a Ott Tänak zvládl zajet třetí čas.
Portugalská rally znamená návrat WRC po dvou zámořských závodech v Mexiku a Argentině zpět do Evropy. Na startu navíc můžeme vidět také dva polotovárně nasazené Citroëny DS3 WRC v rukou Krise Meekea a Stéphana Lefebvra. Právě Meeke by mohl být kvůli výhodné startovní pozici černým koněm soutěže. V podobném postavení je také Jari-Matti Latvala.
Výsledky shakedownu na Rally de Portugal:1. Neuville Thierry / Gilsoul Nicolas Hyundai i20 WRC 16 3:11,3 min.2. Sordo Dani / Martí Marc Hyundai i20 WRC 16 +0,3s3. Tänak Ott / Mölder Raigo Ford Fiesta RS WRC +0,4s4. Meeke Kris / Nagle Paul Citroën DS3 WRC +0,6s5. Latvala Jari-Matti / Anttila Miikka Volkswagen Polo R WRC +0,8s6. Mikkelsen Andreas / Jaeger Anders Volkswagen Polo R WRC +0,8s7. Paddon Hayden / Kennard John Hyundai i20 WRC 16 +0,9s8. Ogier Sébastien / Ingrassia Julien Volkswagen Polo R WRC +1,1s9. Lefebvre Stéphane / Moreau Gabin Citroën DS3 WRC +1,4s10. Abbring Kevin / Marshall Sebastian Hyundai i20 WRC +2,3s11. Ostberg Mads / Floene Ola Ford Fiesta RS WRC +3,3s12. Camilli Eric / Veillas Benjamin Ford Fiesta RS WRC +3,8s13. Tidemand Pontus / Andersson Jonas Škoda Fabia R5 +5,6s14. Solberg Henning / Minor Ilka Ford Fiesta RS WRC +6,0s15. Al-Qassimi Khalid / Patterson Chris Citroën DS3 WRC +8,116. Prokop Martin / Tománek Jan Ford Fiesta RS WRC +8,1
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.