Šampionát WRC se vrací do Evropy a na startu v Portugalsku se sejde přes 80 posádek.
Hlavním tahákem bude samozřejmě hned 19 vozů WRC. Kromě stabilních účastníků se do Fordů Fiesta RS WRC posadí také Henning Solberg, Martin Prokop, Yazeed Al-Rajhi a Jaroslav Melicharek. Týmu Abu Dhabi se po zámořské absenci vrací se třemi Citroëny DS3 WRC a jezdci Kris Meeke, Stéphane Lefebvre a Khalid Al-Qassimi. Hyundai poprvé letos nasadí Kevina Abbringa se starou i20 WRC a pole doplní také Mini WRC Gorbana.
Ve WRC2 je startovní pole hodně silné, nechybí ani tovární tým Škoda Motorsport, který nasadí dvě posádky. Pro Kopeckého s Tidemandem bude zřejmě největší konkurent Elfyn Evans s Fordem Fiesta R5.
STARTOVNÍ LISTINA
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.