Hned čtyři jezdci jeli z Evropy do Jižní Ameriky na Rally Argentina jen kvůli tomu, aby si projeli v rámci seznamovacích jízd tratě s výhledem na příští rok.
Kris Meeke toho v posledních několika dnech musel stihnout opravdu hodně. Severní Ir se napřed zúčastnil prvního testu nové zbraně Citroënu pro příští sezonu, modelu C3 WRC (více zde). O dojmech Meekea z testů jsme psali zde a hodnocení šéfa týmu, Yvese Mattona, jsme popisovali zde. Po testech pospíchal hned na letiště, aby chytl let do Argentiny. Loňský vítěz Rally Argentina si totiž letos zcela pochopitelně nechtěl nechat v rámci přípravy na svůj návrat v příštím roce s novým speciálem ujít alespoň seznamovací jízdy na Rally Argentina.
Meeke ale nebyl jediným, kdo kvůli seznamovačkám letěl do Argentiny. Také Toyota vyslala do Jižní Ameriky dva piloty - Juhu Hänninena a Teemu Suninena, aby se podívali na jednotlivé zkoušky a podmínky v Argentině. Ze stejného důvodu byl v Argentině také tovární jezdec Škody Motorsport, Esapekka Lappi. O tom se dost spekuluje, že by se mohl příští rok po vypršení smlouvy se Škodou připojit k Toyotě v MS.
O testy nového Citroënu C3 WRC se ve Francii zatím stará Craig Breen. To může naznačovat, že s ním Citroën v roli závodního jezdce pro příští rok nepočítá (jinak by letěl do Argentiny s Meekem), nebo se prostě Citroën jen rozhodl upřednostnit testy před vysláním Breena do Argeniny.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.