Hned čtyři jezdci jeli z Evropy do Jižní Ameriky na Rally Argentina jen kvůli tomu, aby si projeli v rámci seznamovacích jízd tratě s výhledem na příští rok.
Kris Meeke toho v posledních několika dnech musel stihnout opravdu hodně. Severní Ir se napřed zúčastnil prvního testu nové zbraně Citroënu pro příští sezonu, modelu C3 WRC (více zde). O dojmech Meekea z testů jsme psali zde a hodnocení šéfa týmu, Yvese Mattona, jsme popisovali zde. Po testech pospíchal hned na letiště, aby chytl let do Argentiny. Loňský vítěz Rally Argentina si totiž letos zcela pochopitelně nechtěl nechat v rámci přípravy na svůj návrat v příštím roce s novým speciálem ujít alespoň seznamovací jízdy na Rally Argentina.
Meeke ale nebyl jediným, kdo kvůli seznamovačkám letěl do Argentiny. Také Toyota vyslala do Jižní Ameriky dva piloty - Juhu Hänninena a Teemu Suninena, aby se podívali na jednotlivé zkoušky a podmínky v Argentině. Ze stejného důvodu byl v Argentině také tovární jezdec Škody Motorsport, Esapekka Lappi. O tom se dost spekuluje, že by se mohl příští rok po vypršení smlouvy se Škodou připojit k Toyotě v MS.
O testy nového Citroënu C3 WRC se ve Francii zatím stará Craig Breen. To může naznačovat, že s ním Citroën v roli závodního jezdce pro příští rok nepočítá (jinak by letěl do Argentiny s Meekem), nebo se prostě Citroën jen rozhodl upřednostnit testy před vysláním Breena do Argeniny.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.