V Británii se začaly šířit zvěsti, že pokud se Elfynu Evansovi podaří brzy zvítězit v kategorii WRC2, tak se může už na konci léta vráti do Fiesty RS WRC.
"Pro Elfyna neustále existuje šance, že se vrátí do vozu WRC," řekl v Argentině Richard Millener, který zastupuje v Argentině nepřítomného Malcolma Wilsona. Šéf M-Sportu není osobně přítomen na soutěži WRC poprvé od roku 1997 (účastnil se 269 soutěží v řadě). "Elfyn ví, že jeho prioritou je letos vyhrát titul v kategorii WRC2. Potřebujeme, aby v Argentině zajížděl dobré časy."
"Dále Elfyn pojede v Portugalsku, Polsku a Finsku. Potřebujeme od něj, aby ukázal, že Ford Fiesta R5 je stále konkurenceschopný vůz. Věříme, že soubojem s továrními vozy Škoda ve Finsku si může udělat opravdu dobré jméno," říká Millener. V Británii jsou slyšet silné hlasy volající po nahrazení Camilliho právě Evansem.
Francouz ještě nezískal ani bod. To M-Sport zřejmě neudělá: "Pokud se vrátí [zpět do Fordu Fiesta RS WRC], tak nasadíme další auto a pojede vedle Camilliho." Zajímavé také je, že v Carlos Paz jsou zástupci Toyoty, kterým neunikly skvělé výkony Evanse ve WRC2 i v britském šampionátu. V servisním parku se hodně nahlas mluví o tom, že by jej japonský tým rád získal do svých služeb.
"Elfyn by byl pro ně perfektní. Je to aktivní jezdec, má za sebou dvouletou zkušenost s WRC a rychle se učí. Když nic jiného, tak je perfektním jezdcem číslo 2," řekl nejmenovaný zástupce jednoho týmu. V Argentině byl na seznamovacích jízdách také Esapekka Lappi. Tovární jezdec Škody v této sezoně je u Toyoty vysoce ceněn a Mäkinen jej chce získat do týmu.
"Byla to dlouhá cesta," řekl Fin Jonovi Desboroughovi, redaktorovi 'blackmorevale.co.uk'. "Ale bylo to důležité. Pronajal jsem si auto a podíval se na všechny zkoušky. Bohůžel jsem asi zlomil něco na zavěšení toho vozu. Ale je to OK, protože auto bylo vypůjčeno jménem mého spolujezdce," zavtípkoval Esapekka Lappi.
AKTUALIZACE: Na RZ3 ale musel Elfyn Evans vzdát po problémech s elektronikou svého Fordu Fiesta R5. Po RZ2 figuroval v rámci WRC2 na druhém místě za Peruáncem Nicolásem Fuchsem.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.