V Británii se začaly šířit zvěsti, že pokud se Elfynu Evansovi podaří brzy zvítězit v kategorii WRC2, tak se může už na konci léta vráti do Fiesty RS WRC.
"Pro Elfyna neustále existuje šance, že se vrátí do vozu WRC," řekl v Argentině Richard Millener, který zastupuje v Argentině nepřítomného Malcolma Wilsona. Šéf M-Sportu není osobně přítomen na soutěži WRC poprvé od roku 1997 (účastnil se 269 soutěží v řadě). "Elfyn ví, že jeho prioritou je letos vyhrát titul v kategorii WRC2. Potřebujeme, aby v Argentině zajížděl dobré časy."
"Dále Elfyn pojede v Portugalsku, Polsku a Finsku. Potřebujeme od něj, aby ukázal, že Ford Fiesta R5 je stále konkurenceschopný vůz. Věříme, že soubojem s továrními vozy Škoda ve Finsku si může udělat opravdu dobré jméno," říká Millener. V Británii jsou slyšet silné hlasy volající po nahrazení Camilliho právě Evansem.
Francouz ještě nezískal ani bod. To M-Sport zřejmě neudělá: "Pokud se vrátí [zpět do Fordu Fiesta RS WRC], tak nasadíme další auto a pojede vedle Camilliho." Zajímavé také je, že v Carlos Paz jsou zástupci Toyoty, kterým neunikly skvělé výkony Evanse ve WRC2 i v britském šampionátu. V servisním parku se hodně nahlas mluví o tom, že by jej japonský tým rád získal do svých služeb.
"Elfyn by byl pro ně perfektní. Je to aktivní jezdec, má za sebou dvouletou zkušenost s WRC a rychle se učí. Když nic jiného, tak je perfektním jezdcem číslo 2," řekl nejmenovaný zástupce jednoho týmu. V Argentině byl na seznamovacích jízdách také Esapekka Lappi. Tovární jezdec Škody v této sezoně je u Toyoty vysoce ceněn a Mäkinen jej chce získat do týmu.
"Byla to dlouhá cesta," řekl Fin Jonovi Desboroughovi, redaktorovi 'blackmorevale.co.uk'. "Ale bylo to důležité. Pronajal jsem si auto a podíval se na všechny zkoušky. Bohůžel jsem asi zlomil něco na zavěšení toho vozu. Ale je to OK, protože auto bylo vypůjčeno jménem mého spolujezdce," zavtípkoval Esapekka Lappi.
AKTUALIZACE: Na RZ3 ale musel Elfyn Evans vzdát po problémech s elektronikou svého Fordu Fiesta R5. Po RZ2 figuroval v rámci WRC2 na druhém místě za Peruáncem Nicolásem Fuchsem.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.