V Británii se začaly šířit zvěsti, že pokud se Elfynu Evansovi podaří brzy zvítězit v kategorii WRC2, tak se může už na konci léta vráti do Fiesty RS WRC.
"Pro Elfyna neustále existuje šance, že se vrátí do vozu WRC," řekl v Argentině Richard Millener, který zastupuje v Argentině nepřítomného Malcolma Wilsona. Šéf M-Sportu není osobně přítomen na soutěži WRC poprvé od roku 1997 (účastnil se 269 soutěží v řadě). "Elfyn ví, že jeho prioritou je letos vyhrát titul v kategorii WRC2. Potřebujeme, aby v Argentině zajížděl dobré časy."
"Dále Elfyn pojede v Portugalsku, Polsku a Finsku. Potřebujeme od něj, aby ukázal, že Ford Fiesta R5 je stále konkurenceschopný vůz. Věříme, že soubojem s továrními vozy Škoda ve Finsku si může udělat opravdu dobré jméno," říká Millener. V Británii jsou slyšet silné hlasy volající po nahrazení Camilliho právě Evansem.
Francouz ještě nezískal ani bod. To M-Sport zřejmě neudělá: "Pokud se vrátí [zpět do Fordu Fiesta RS WRC], tak nasadíme další auto a pojede vedle Camilliho." Zajímavé také je, že v Carlos Paz jsou zástupci Toyoty, kterým neunikly skvělé výkony Evanse ve WRC2 i v britském šampionátu. V servisním parku se hodně nahlas mluví o tom, že by jej japonský tým rád získal do svých služeb.
"Elfyn by byl pro ně perfektní. Je to aktivní jezdec, má za sebou dvouletou zkušenost s WRC a rychle se učí. Když nic jiného, tak je perfektním jezdcem číslo 2," řekl nejmenovaný zástupce jednoho týmu. V Argentině byl na seznamovacích jízdách také Esapekka Lappi. Tovární jezdec Škody v této sezoně je u Toyoty vysoce ceněn a Mäkinen jej chce získat do týmu.
"Byla to dlouhá cesta," řekl Fin Jonovi Desboroughovi, redaktorovi 'blackmorevale.co.uk'. "Ale bylo to důležité. Pronajal jsem si auto a podíval se na všechny zkoušky. Bohůžel jsem asi zlomil něco na zavěšení toho vozu. Ale je to OK, protože auto bylo vypůjčeno jménem mého spolujezdce," zavtípkoval Esapekka Lappi.
AKTUALIZACE: Na RZ3 ale musel Elfyn Evans vzdát po problémech s elektronikou svého Fordu Fiesta R5. Po RZ2 figuroval v rámci WRC2 na druhém místě za Peruáncem Nicolásem Fuchsem.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.