V Británii se začaly šířit zvěsti, že pokud se Elfynu Evansovi podaří brzy zvítězit v kategorii WRC2, tak se může už na konci léta vráti do Fiesty RS WRC.
"Pro Elfyna neustále existuje šance, že se vrátí do vozu WRC," řekl v Argentině Richard Millener, který zastupuje v Argentině nepřítomného Malcolma Wilsona. Šéf M-Sportu není osobně přítomen na soutěži WRC poprvé od roku 1997 (účastnil se 269 soutěží v řadě). "Elfyn ví, že jeho prioritou je letos vyhrát titul v kategorii WRC2. Potřebujeme, aby v Argentině zajížděl dobré časy."
"Dále Elfyn pojede v Portugalsku, Polsku a Finsku. Potřebujeme od něj, aby ukázal, že Ford Fiesta R5 je stále konkurenceschopný vůz. Věříme, že soubojem s továrními vozy Škoda ve Finsku si může udělat opravdu dobré jméno," říká Millener. V Británii jsou slyšet silné hlasy volající po nahrazení Camilliho právě Evansem.
Francouz ještě nezískal ani bod. To M-Sport zřejmě neudělá: "Pokud se vrátí [zpět do Fordu Fiesta RS WRC], tak nasadíme další auto a pojede vedle Camilliho." Zajímavé také je, že v Carlos Paz jsou zástupci Toyoty, kterým neunikly skvělé výkony Evanse ve WRC2 i v britském šampionátu. V servisním parku se hodně nahlas mluví o tom, že by jej japonský tým rád získal do svých služeb.
"Elfyn by byl pro ně perfektní. Je to aktivní jezdec, má za sebou dvouletou zkušenost s WRC a rychle se učí. Když nic jiného, tak je perfektním jezdcem číslo 2," řekl nejmenovaný zástupce jednoho týmu. V Argentině byl na seznamovacích jízdách také Esapekka Lappi. Tovární jezdec Škody v této sezoně je u Toyoty vysoce ceněn a Mäkinen jej chce získat do týmu.
"Byla to dlouhá cesta," řekl Fin Jonovi Desboroughovi, redaktorovi 'blackmorevale.co.uk'. "Ale bylo to důležité. Pronajal jsem si auto a podíval se na všechny zkoušky. Bohůžel jsem asi zlomil něco na zavěšení toho vozu. Ale je to OK, protože auto bylo vypůjčeno jménem mého spolujezdce," zavtípkoval Esapekka Lappi.
AKTUALIZACE: Na RZ3 ale musel Elfyn Evans vzdát po problémech s elektronikou svého Fordu Fiesta R5. Po RZ2 figuroval v rámci WRC2 na druhém místě za Peruáncem Nicolásem Fuchsem.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.