Čtvrtou soutěž letošního MS v automobilových soutěžích zahájil tradičně shakedown. Ten probíhal ve Villa Carlos Paz. Organizátoři připravili účastníkům trať dlouhou 6,01 kilometrů. Nejrychleji ji zvládl projet Hayden Paddon s Hyundai i20 WRC.
Hyundai využil dlouhou pauzu mezi soutěžemi v Mexiku a Argentině k práci na zavěšení své i20 WRC. Zlepšení vozu ukázal hned na shakedownu Hayden Paddon, když zajel výrazně rychlejší čas než Pola R WRC v rukou Ogiera a Latvaly. Čtvrtým místem potvrdil zlepšení korejské značky Dani Sordo.
Problémy měl ale Thierry Neuville - Belgičan zajel šestý čas, avšak při prvním průjezdu jej pozlobila elektronika, ve třetím zase dostal defekt. Nejlepší Ford byl v rukou Otta Tänaka na 7. místě, jenže už se ztrátou přes 5 vteřin. Sympatický devátý čas zajel domácí Marcos Ligato s Citroënem DS3 WRC.
"Ve voze jsem měl dobrý pocit, ale i tak jsem překvapen takto rychlým časem. Změny na zavěšení jsou opravdu dobrým krokem vpřed. Speciálka byla trošku rozbitá a křivolaká, ale přesně takové najdeme i na soutěži. Ale určitě je dobré, že jsem měl dobrý pocit," řekl Hayden Paddon.
Výsledky shakedownu:1) Hayden Paddon, Hyundai i20 WRC - 4:02,9 min. 2) Jari-Matti Latvala, Volkswagen Polo R WRC - 4:04,2 min. 3) Sébastien Ogier, Volkswagen Polo R WRC - 4:04,9 min. 4) Dani Sordo, Hyundai i20 WRC - 4:05,9 min. 5) Andreas Mikkelsen, Volkswagen Polo R WRC - 4:06,8 min. 6) Thierry Neuville, Hyundai i20 WRC - 4:07,6 min. 7) Ott Tänak, Ford Fiesta RS WRC - 4:08,0 min. 8) Mads Ostberg, Ford Fiesta RS WRC - 4:09,3 min. 9) Marcos Ligato, Citroën DS3 WRC - 4:12,2 min. 10) Henning Solberg, Ford Fiesta RS WRC - 4:13,5 min. 11) Eric Camilli, Ford Fiesta RS WRC - 4:14,4 min. 12) Nicolas Fuchs, Skoda Fabia R5 - 4:19,7 min. 13) Lorenzo Bertelli, Ford Fiesta RS WRC - 4:21,3 min. 14) Valeriy Gorban, Mini JCW WRC - 4:21,4 min.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?