Čtvrtou soutěž letošního MS v automobilových soutěžích zahájil tradičně shakedown. Ten probíhal ve Villa Carlos Paz. Organizátoři připravili účastníkům trať dlouhou 6,01 kilometrů. Nejrychleji ji zvládl projet Hayden Paddon s Hyundai i20 WRC.
Hyundai využil dlouhou pauzu mezi soutěžemi v Mexiku a Argentině k práci na zavěšení své i20 WRC. Zlepšení vozu ukázal hned na shakedownu Hayden Paddon, když zajel výrazně rychlejší čas než Pola R WRC v rukou Ogiera a Latvaly. Čtvrtým místem potvrdil zlepšení korejské značky Dani Sordo.
Problémy měl ale Thierry Neuville - Belgičan zajel šestý čas, avšak při prvním průjezdu jej pozlobila elektronika, ve třetím zase dostal defekt. Nejlepší Ford byl v rukou Otta Tänaka na 7. místě, jenže už se ztrátou přes 5 vteřin. Sympatický devátý čas zajel domácí Marcos Ligato s Citroënem DS3 WRC.
"Ve voze jsem měl dobrý pocit, ale i tak jsem překvapen takto rychlým časem. Změny na zavěšení jsou opravdu dobrým krokem vpřed. Speciálka byla trošku rozbitá a křivolaká, ale přesně takové najdeme i na soutěži. Ale určitě je dobré, že jsem měl dobrý pocit," řekl Hayden Paddon.
Výsledky shakedownu:1) Hayden Paddon, Hyundai i20 WRC - 4:02,9 min. 2) Jari-Matti Latvala, Volkswagen Polo R WRC - 4:04,2 min. 3) Sébastien Ogier, Volkswagen Polo R WRC - 4:04,9 min. 4) Dani Sordo, Hyundai i20 WRC - 4:05,9 min. 5) Andreas Mikkelsen, Volkswagen Polo R WRC - 4:06,8 min. 6) Thierry Neuville, Hyundai i20 WRC - 4:07,6 min. 7) Ott Tänak, Ford Fiesta RS WRC - 4:08,0 min. 8) Mads Ostberg, Ford Fiesta RS WRC - 4:09,3 min. 9) Marcos Ligato, Citroën DS3 WRC - 4:12,2 min. 10) Henning Solberg, Ford Fiesta RS WRC - 4:13,5 min. 11) Eric Camilli, Ford Fiesta RS WRC - 4:14,4 min. 12) Nicolas Fuchs, Skoda Fabia R5 - 4:19,7 min. 13) Lorenzo Bertelli, Ford Fiesta RS WRC - 4:21,3 min. 14) Valeriy Gorban, Mini JCW WRC - 4:21,4 min.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?