Čtvrtou soutěž letošního MS v automobilových soutěžích zahájil tradičně shakedown. Ten probíhal ve Villa Carlos Paz. Organizátoři připravili účastníkům trať dlouhou 6,01 kilometrů. Nejrychleji ji zvládl projet Hayden Paddon s Hyundai i20 WRC.
Hyundai využil dlouhou pauzu mezi soutěžemi v Mexiku a Argentině k práci na zavěšení své i20 WRC. Zlepšení vozu ukázal hned na shakedownu Hayden Paddon, když zajel výrazně rychlejší čas než Pola R WRC v rukou Ogiera a Latvaly. Čtvrtým místem potvrdil zlepšení korejské značky Dani Sordo.
Problémy měl ale Thierry Neuville - Belgičan zajel šestý čas, avšak při prvním průjezdu jej pozlobila elektronika, ve třetím zase dostal defekt. Nejlepší Ford byl v rukou Otta Tänaka na 7. místě, jenže už se ztrátou přes 5 vteřin. Sympatický devátý čas zajel domácí Marcos Ligato s Citroënem DS3 WRC.
"Ve voze jsem měl dobrý pocit, ale i tak jsem překvapen takto rychlým časem. Změny na zavěšení jsou opravdu dobrým krokem vpřed. Speciálka byla trošku rozbitá a křivolaká, ale přesně takové najdeme i na soutěži. Ale určitě je dobré, že jsem měl dobrý pocit," řekl Hayden Paddon.
Výsledky shakedownu:1) Hayden Paddon, Hyundai i20 WRC - 4:02,9 min. 2) Jari-Matti Latvala, Volkswagen Polo R WRC - 4:04,2 min. 3) Sébastien Ogier, Volkswagen Polo R WRC - 4:04,9 min. 4) Dani Sordo, Hyundai i20 WRC - 4:05,9 min. 5) Andreas Mikkelsen, Volkswagen Polo R WRC - 4:06,8 min. 6) Thierry Neuville, Hyundai i20 WRC - 4:07,6 min. 7) Ott Tänak, Ford Fiesta RS WRC - 4:08,0 min. 8) Mads Ostberg, Ford Fiesta RS WRC - 4:09,3 min. 9) Marcos Ligato, Citroën DS3 WRC - 4:12,2 min. 10) Henning Solberg, Ford Fiesta RS WRC - 4:13,5 min. 11) Eric Camilli, Ford Fiesta RS WRC - 4:14,4 min. 12) Nicolas Fuchs, Skoda Fabia R5 - 4:19,7 min. 13) Lorenzo Bertelli, Ford Fiesta RS WRC - 4:21,3 min. 14) Valeriy Gorban, Mini JCW WRC - 4:21,4 min.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.