AKTUALIZACE PO RZ14; V Irsku se jede tento víkend druhá soutěž ERC. Asfaltové tratě severní části ostrova nabízejí celkem 14 rychlostních zkoušek rozdělených do dvou etap. Pořadatelé evidují velmi četné startovní pole - soutěž je zařazena do ERC, britského i irského šampionátu.
Průběh druhé etapy:Craigu Breenovi se podařilo na Circuit of Ireland zopakovat svoje loňské vítězství. Ir však musel v závěrečné etapě soutěže o svoje vítězství tvrdě bojovat, když dopoledne špatně zvolil pneumatiky a odpoledne měl defekt. V cíli (po 209,56 kilometrech) měl jezdec Citroënu náskok pouze 10,6 s na úřadujícího mistra ERC, Kajetana Kajetanowicze na Fordu.
"Chci poděkovat všem, kteří mi to [start a vítězství] umožnili. Jsem opravu moc šťastný a ještě tomu nemohu pořád uvěřit. Sami jsme si ztížili život, ale chtěli jsme zde bezpodmínečně vyhrát. Dnes dopoledne jsem si myslel, že mi vítězství uteklo mezi prsty. Museli jsme do toho dát opravdu vše," líčil v cíli šťastný Craig Breen.
Do sobotní etapy startoval s náskokem 25,1 s - po třech úvodních testech se jeho náskok snížil na 8,4 s. Craig zvolil super měkkou směs pneumatik Michelin, ty se však na téměř suchém asfaltu velmi rychle opotřebovaly. Odpoledne za proměnlivých podmínek a občasného deště se už jezdec trefil lépe při volbě pneumatik, jenže dvě zkoušky před cílem dostal defekt.
Co se stalo? "Někdo musel na trať vyhodit obrovský kámen a já ho trefil. Uprostřed tratě byl opravdu velký kámen a já ho trefil." Náskok na Kajetanowicze se zmenšil na 5,2 vteřiny. Dvěma nejrychlejšími časy však atak Poláka odrazil a v cíli se radoval Breen z vítězství.
Druhé místo posunulo Kajetana Kajetanowicze do čela ERC, protože vítěz z Kanárských ostrovů, Alexej Lukjanuk, musel po nehodě na testech před soutěží start v Severním Irsku vzdát. Třetí místo na podium získal Brit Alastair Fisher (Ford). Hostující Elfyn Evans (Ford), kterého v pátek zradila technika, se dnes do soutěže vrátil a třemi nejrychlejšími časy ukázal svoji rychlost (v RZ12 však opět odstoupil).
Vlastní chyby může litovat dobře jedoucí Švéd Fredrik Ahlin s Fordem, ten v RZ10 vyjel do příkopu, poškodil řízení a musel vzdát. Velmi sympatický výkon podal v Irsku Jaromír Tarabus se Škodou Fabia R5 týmu Kresta Racing. Český zástupce byl 5., ale na poslední zkoušce soutěže zastavil a do cíle nedojel. Další soutěží je řecká Acropolis.
Výsledky v cíli:01. Craig Breen (Citroën DS3 R5) - 1:54:16.1 hod02. Kajetan Kajetanowicz (Ford Fiesta R5) +10,6 s03. Alastair Fisher (Ford Fiesta R5) +56,4 s04. Josh Moffett (Ford Fiesta R5) +1:40,1 min05. Jonathan Greer (Citroën DS3 R5) +2:07,0 min06. David Bogie (Škoda Fabia R5) +2:55,6 min07. Tom Cave (Ford Fiesta R5) +3:51,1 min08. Stephen Wright (Ford Fiesta R5) +4:36,1 min09. Joseph McGonigle (Škoda Fabia S2000) +4:52,2 min10. Jaroslaw Koltun (Ford Fiesta R5) +6:26,6 min
Průběh první etapy:Po prvním dnu vede soutěž loňský vítěz, Craig Breen, který letos jede v Citroënu DS3 R5. Jeho náskok na druhého Kajetana Kajetanowicze (Ford) je už přes 25 vteřin. Elfyn Evans (Ford), který včera suvereně opanoval kvalifikaci a v úvodu také soutěž vedl, musel už ve třetím testu pro techniké problémy odstoupit.
Loňský tovární jezdec M-Sportu vyhrál za proměnlivého počasí obě úvodní zkoušky dnešního dne. Na konci RZ2 už ale hlásil problémy se servořízením. Na RZ3 se u Fiesty R5 přehřál motor poté. co se Welšanovi uvolnil klínový řemen a také mu odešla vodní pumpa. V sobotu by se ale měl na tratě vrátit.
Díky tomu se do čela dostal Craig Breen (po RZ2 +12,4 s na Evanse). Jezdec Citroënu vyhrál RZ 3,4 i 5. V poslední, divácké speciálce, však udělal hodiny a ztratil na Kajetanowicze asi 10 vteřin. O druhé místo po dnešku svádějí těsný souboj právě Kajetan Kajetanowicz s Alastairem Fisherem. Oba jezdce na Fordech dělí jen 2,5 vteřiny.
Evans nebyl jediným, kdo odpadl už v první etapě. Už v kvalifikaci havaroval Robert Consani, jeho mechanici dali Citroën DS3 R5 sice dohromady, jenže už v RZ1 jej vyřadila stávkující převodovka. Keith Cronin (Citroën) nezvládl hned první zatáčku soutěže a poškodil chladič, což znamenalo konec. Pěkný výkon hlavně odpoledne podal Jaromír Tarabus se Škodou Fabia R5.
Výsledky po páteční etapě:01. Craig Breen (Citroën DS3 R5) 47:51.3 min.02. Kajetan Kajetanowicz (Ford Fiesta R5) +25,1 s03. Alastair Fisher (Ford Fiesta R5) +27,6 s 04. Martin McCormack (Škoda Fabia S2000) +58,1 s 05. Jaromír Tarabus (Škoda Fabia R5) +1:05,1 min.06. Fredrik Ahlin (Ford Fiesta R5) +1:18,5 min.07. David Bogie (Škoda Fabia R5) +1:27,4 min.08. Jonathan Greer (Citroën DS3 R5) +1:40,0 min.09. Tim Cave (Ford Fiesta R5) +2:32,1 min.10. Joseph McGonigle (Škoda Fabia S2000) +2:37,8 min.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.