Slovenský KL Racing Rally Team sa na štart tohtoročnej rally sezóny postavil s dvojicou súťažných posádok. Výsledkom bolo štvrté a druhé miesto v triede.
Dobrým výsledkom predchádzalo predstavenie nového vozidla Škoda Fabia R5, s ktorým sa divákom v Maďarsku predstavila dvojica Tomáš Kukučka – Radovan Mozner mladší. Bolo vidieť, že posádke nové vozidlo špecifikácie R5 svedčí, keďže napriek faktu, že s ním štartovali v Egri prvýkrát, okamžite sa zaradili medzi najrýchlejších Slovákov. Počas súťaže, ktorá bola extrémne rýchla sa však nevyhli ani niekoľkým krízam a v cieli im po dvoch súťažných dňoch patrila piata priečka absolútneho slovenského poradia, ale aj štvrté miesto v triede 2.
„Som veľmi rád, že sme v cieli. Bola to neskutočne náročná súťaž, aj sa nám darilo, aj sme mali zopár veľkých krízoviek, ale sme tu, na cieľovej rampe a to je podstatné. Súťaž nás poriadne potrápila, ale musím povedať, že sme sa veľmi veľa aj naučili, urobili sme s autom množstvo kilometrov a viac menej sme sa s ním už zžili. Vieme kde robíme chyby a teraz je na nás, aby sme ich do budúcej súťaže odstránili,“ zhodnotil Tomáš Kukučka po 11. Eger Rallye.
Druhé miesto v triede 8 v rámci slovenskej časti súťaže patrilo druhej posádke KL Racing Rally Teamu, Paľovi Cireňovi a Marekovi Podobníkovi. Táto dvojica sa divákom na úvodnej súťaži sezóny predstavila s vozidlom Honda Civic TypeR.
„Obidva súťažné dni hodnotím pozitívne. Bol to môj prvý štart na tejto súťaži a musím povedať, že tunajšie trate sú veľmi náročné. Technika fungovala, divákov bolo všade neskutočne veľa a v takomto prostredí sa jazdí super. Navyše sa nám podarilo vyjazdiť druhé miesto v triede, odvážame domov body, čiže všetko je super,“ povedal spokojný Pavol Cireň.
„Za mňa ako manažéra KL Racing Rally Teamu hodnotím 11. Eger Rallye 2016 ako výbornú súťaž. Obe súťažné posádky sú v cieli a to bol náš cieľ. Navyše či už Tomáš, ale aj Paľo najazdili množstvo ostrých kilometrov s novými autami, čo je super. Je začiatok sezóny, verím, že v ďalších súťažiach to bude ešte lepšie,“ dodal Marek Lokaj, manažér KL Racing Rally Teamu.
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?