Slovenský KL Racing Rally Team sa na štart tohtoročnej rally sezóny postavil s dvojicou súťažných posádok. Výsledkom bolo štvrté a druhé miesto v triede.
Dobrým výsledkom predchádzalo predstavenie nového vozidla Škoda Fabia R5, s ktorým sa divákom v Maďarsku predstavila dvojica Tomáš Kukučka – Radovan Mozner mladší. Bolo vidieť, že posádke nové vozidlo špecifikácie R5 svedčí, keďže napriek faktu, že s ním štartovali v Egri prvýkrát, okamžite sa zaradili medzi najrýchlejších Slovákov. Počas súťaže, ktorá bola extrémne rýchla sa však nevyhli ani niekoľkým krízam a v cieli im po dvoch súťažných dňoch patrila piata priečka absolútneho slovenského poradia, ale aj štvrté miesto v triede 2.
„Som veľmi rád, že sme v cieli. Bola to neskutočne náročná súťaž, aj sa nám darilo, aj sme mali zopár veľkých krízoviek, ale sme tu, na cieľovej rampe a to je podstatné. Súťaž nás poriadne potrápila, ale musím povedať, že sme sa veľmi veľa aj naučili, urobili sme s autom množstvo kilometrov a viac menej sme sa s ním už zžili. Vieme kde robíme chyby a teraz je na nás, aby sme ich do budúcej súťaže odstránili,“ zhodnotil Tomáš Kukučka po 11. Eger Rallye.
Druhé miesto v triede 8 v rámci slovenskej časti súťaže patrilo druhej posádke KL Racing Rally Teamu, Paľovi Cireňovi a Marekovi Podobníkovi. Táto dvojica sa divákom na úvodnej súťaži sezóny predstavila s vozidlom Honda Civic TypeR.
„Obidva súťažné dni hodnotím pozitívne. Bol to môj prvý štart na tejto súťaži a musím povedať, že tunajšie trate sú veľmi náročné. Technika fungovala, divákov bolo všade neskutočne veľa a v takomto prostredí sa jazdí super. Navyše sa nám podarilo vyjazdiť druhé miesto v triede, odvážame domov body, čiže všetko je super,“ povedal spokojný Pavol Cireň.
„Za mňa ako manažéra KL Racing Rally Teamu hodnotím 11. Eger Rallye 2016 ako výbornú súťaž. Obe súťažné posádky sú v cieli a to bol náš cieľ. Navyše či už Tomáš, ale aj Paľo najazdili množstvo ostrých kilometrov s novými autami, čo je super. Je začiatok sezóny, verím, že v ďalších súťažiach to bude ešte lepšie,“ dodal Marek Lokaj, manažér KL Racing Rally Teamu.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.