Nové začiatky nebývajú vždy bezproblémové, o čom sa na „11. Eger Rallye“ uplynulý víkend presvedčila aj posádka tímu L Racing Vlastimil Majerčák s Michaelou Vejačkovou. Ich zbrusu nový Ford Fiesta R5 EVO najprv „zaštrajkoval“, no napokon ich pokračovanie prinieslo svoje pozitíva. L Racing však neodchádzal z Egru s prázdnymi rukami – o trofeje sa postarali až dve posádky.
Problém na riadiacej jednotke, ktorý v sobotu vyradil Vlasta s Miškou z diania úvodnej rally Majstrovstiev Slovenska, nebol našťastie nijako vážny. Vysoké tempo maďarských tratí si užili dosýta počas druhej – nedeľňajšej etapy. Každou ďalšou rýchlostnou skúškou sa zbližovali s novou technikou a postupne ukrajovali z časov konkurencie. Na konci etapy ich od absolútneho 7. miesta MSR delilo len 1,4 s.
Vlastimil Majerčák: “Pred Egrom sme najprv absolvovali niekoľko užitočných testov. Sobotňajšia etapa však pre nás skončila už po prvom kole. Kvôli malej poruche na riadiacej jednotke sme nevedeli naštartovať. Na druhý deň sme šli v rámci pravidiel SuperRally. Postupne sme zrýchľovali, zžívali sa s autom a ku koncu sme sa približovali k časom špičky. Bolo o čo bojovať až do konca, keďže sme obsadili celkovo 8. priečku, necelé 3 sekundy pred Tomaštíkom a 1,4 s za Trencsényim. Čaká nás bežná kontrola auta a koncom mesiaca súťaž v Miškovci. Máme výborné auto, treba s ním len veľa jazdiť a zvykať si napríklad aj na výkonné brzdy, ktoré ma stále vedia prekvapiť.“
O radosť v tíme L Racing sa postaral talentovaný Tomáš Fusko, úradujúci majster triedy 6. Za asistencie spolujazdca Jakuba Slováka si z Egru odniesli víťaznú trofej triedy 6, a to opäť s vozidlom Peugeot 208 VTi R2. Prvé miesto triedy 3 v rámci MSR padlo do rúk pre zmenu posádke Vladimír Hanuš/Tereza Matušová (Mitsubishi Lancer EVO X). Maroš a Katka Kysuckí obsadili s vozidlom Mitsubishi Lancer EVO VI v triede 11 celkovo 4. miesto.
11. Eger Rallye zhrnul z pohľadu tímu aj manažér L Racing Ján Lipták: “Egerská rally bola pre nás v mnohom novým začiatkom. Vlasta s Miškou žiaľ z celkového poradia vyradila nepatrná porucha. Odhliadnuc od toho auto fungovalo výborne a veríme, že výsledky nenechajú na seba dlho čakať. Tomáš Fusko a Vlado Hanuš nás potešili víťazstvami vo svojich triedach. Začala sa dlhá a náročná sezóna, verím, že ju zvládneme čo najlepšie.”
Vlasto s Miškou si tak koncom apríla ešte “zatrénujú” na maďarskej Rally Miskolc, aby sa začiatkom mája postavili spolu s ostatnými posádkami L Racing na štart druhého slovenského podujatia Rally Prešov. Tím L Racing sa už o dva týždne presunie aj na štart slovenskej sezóny pretekov automobilov do vrchu (MSR PAV) v rakúskom Rechbergu.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?