Nové začiatky nebývajú vždy bezproblémové, o čom sa na „11. Eger Rallye“ uplynulý víkend presvedčila aj posádka tímu L Racing Vlastimil Majerčák s Michaelou Vejačkovou. Ich zbrusu nový Ford Fiesta R5 EVO najprv „zaštrajkoval“, no napokon ich pokračovanie prinieslo svoje pozitíva. L Racing však neodchádzal z Egru s prázdnymi rukami – o trofeje sa postarali až dve posádky.
Problém na riadiacej jednotke, ktorý v sobotu vyradil Vlasta s Miškou z diania úvodnej rally Majstrovstiev Slovenska, nebol našťastie nijako vážny. Vysoké tempo maďarských tratí si užili dosýta počas druhej – nedeľňajšej etapy. Každou ďalšou rýchlostnou skúškou sa zbližovali s novou technikou a postupne ukrajovali z časov konkurencie. Na konci etapy ich od absolútneho 7. miesta MSR delilo len 1,4 s.
Vlastimil Majerčák: “Pred Egrom sme najprv absolvovali niekoľko užitočných testov. Sobotňajšia etapa však pre nás skončila už po prvom kole. Kvôli malej poruche na riadiacej jednotke sme nevedeli naštartovať. Na druhý deň sme šli v rámci pravidiel SuperRally. Postupne sme zrýchľovali, zžívali sa s autom a ku koncu sme sa približovali k časom špičky. Bolo o čo bojovať až do konca, keďže sme obsadili celkovo 8. priečku, necelé 3 sekundy pred Tomaštíkom a 1,4 s za Trencsényim. Čaká nás bežná kontrola auta a koncom mesiaca súťaž v Miškovci. Máme výborné auto, treba s ním len veľa jazdiť a zvykať si napríklad aj na výkonné brzdy, ktoré ma stále vedia prekvapiť.“
O radosť v tíme L Racing sa postaral talentovaný Tomáš Fusko, úradujúci majster triedy 6. Za asistencie spolujazdca Jakuba Slováka si z Egru odniesli víťaznú trofej triedy 6, a to opäť s vozidlom Peugeot 208 VTi R2. Prvé miesto triedy 3 v rámci MSR padlo do rúk pre zmenu posádke Vladimír Hanuš/Tereza Matušová (Mitsubishi Lancer EVO X). Maroš a Katka Kysuckí obsadili s vozidlom Mitsubishi Lancer EVO VI v triede 11 celkovo 4. miesto.
11. Eger Rallye zhrnul z pohľadu tímu aj manažér L Racing Ján Lipták: “Egerská rally bola pre nás v mnohom novým začiatkom. Vlasta s Miškou žiaľ z celkového poradia vyradila nepatrná porucha. Odhliadnuc od toho auto fungovalo výborne a veríme, že výsledky nenechajú na seba dlho čakať. Tomáš Fusko a Vlado Hanuš nás potešili víťazstvami vo svojich triedach. Začala sa dlhá a náročná sezóna, verím, že ju zvládneme čo najlepšie.”
Vlasto s Miškou si tak koncom apríla ešte “zatrénujú” na maďarskej Rally Miskolc, aby sa začiatkom mája postavili spolu s ostatnými posádkami L Racing na štart druhého slovenského podujatia Rally Prešov. Tím L Racing sa už o dva týždne presunie aj na štart slovenskej sezóny pretekov automobilov do vrchu (MSR PAV) v rakúskom Rechbergu.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?