Nové začiatky nebývajú vždy bezproblémové, o čom sa na „11. Eger Rallye“ uplynulý víkend presvedčila aj posádka tímu L Racing Vlastimil Majerčák s Michaelou Vejačkovou. Ich zbrusu nový Ford Fiesta R5 EVO najprv „zaštrajkoval“, no napokon ich pokračovanie prinieslo svoje pozitíva. L Racing však neodchádzal z Egru s prázdnymi rukami – o trofeje sa postarali až dve posádky.
Problém na riadiacej jednotke, ktorý v sobotu vyradil Vlasta s Miškou z diania úvodnej rally Majstrovstiev Slovenska, nebol našťastie nijako vážny. Vysoké tempo maďarských tratí si užili dosýta počas druhej – nedeľňajšej etapy. Každou ďalšou rýchlostnou skúškou sa zbližovali s novou technikou a postupne ukrajovali z časov konkurencie. Na konci etapy ich od absolútneho 7. miesta MSR delilo len 1,4 s.
Vlastimil Majerčák: “Pred Egrom sme najprv absolvovali niekoľko užitočných testov. Sobotňajšia etapa však pre nás skončila už po prvom kole. Kvôli malej poruche na riadiacej jednotke sme nevedeli naštartovať. Na druhý deň sme šli v rámci pravidiel SuperRally. Postupne sme zrýchľovali, zžívali sa s autom a ku koncu sme sa približovali k časom špičky. Bolo o čo bojovať až do konca, keďže sme obsadili celkovo 8. priečku, necelé 3 sekundy pred Tomaštíkom a 1,4 s za Trencsényim. Čaká nás bežná kontrola auta a koncom mesiaca súťaž v Miškovci. Máme výborné auto, treba s ním len veľa jazdiť a zvykať si napríklad aj na výkonné brzdy, ktoré ma stále vedia prekvapiť.“
O radosť v tíme L Racing sa postaral talentovaný Tomáš Fusko, úradujúci majster triedy 6. Za asistencie spolujazdca Jakuba Slováka si z Egru odniesli víťaznú trofej triedy 6, a to opäť s vozidlom Peugeot 208 VTi R2. Prvé miesto triedy 3 v rámci MSR padlo do rúk pre zmenu posádke Vladimír Hanuš/Tereza Matušová (Mitsubishi Lancer EVO X). Maroš a Katka Kysuckí obsadili s vozidlom Mitsubishi Lancer EVO VI v triede 11 celkovo 4. miesto.
11. Eger Rallye zhrnul z pohľadu tímu aj manažér L Racing Ján Lipták: “Egerská rally bola pre nás v mnohom novým začiatkom. Vlasta s Miškou žiaľ z celkového poradia vyradila nepatrná porucha. Odhliadnuc od toho auto fungovalo výborne a veríme, že výsledky nenechajú na seba dlho čakať. Tomáš Fusko a Vlado Hanuš nás potešili víťazstvami vo svojich triedach. Začala sa dlhá a náročná sezóna, verím, že ju zvládneme čo najlepšie.”
Vlasto s Miškou si tak koncom apríla ešte “zatrénujú” na maďarskej Rally Miskolc, aby sa začiatkom mája postavili spolu s ostatnými posádkami L Racing na štart druhého slovenského podujatia Rally Prešov. Tím L Racing sa už o dva týždne presunie aj na štart slovenskej sezóny pretekov automobilov do vrchu (MSR PAV) v rakúskom Rechbergu.
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?