Vrtkavé šťastie tímu L Racing na Eger Rallye

Rally Eger (HUN)
Rally Eger (HUN), foto: Jakub Daniel Machálek, RallyZone.cz
Martin Trenkler 6. dubna 2016 22:00
Sdílej:

Nové začiatky nebývajú vždy bezproblémové, o čom sa na „11. Eger Rallye“ uplynulý víkend presvedčila aj posádka tímu L Racing Vlastimil Majerčák s Michaelou Vejačkovou. Ich zbrusu nový Ford Fiesta R5 EVO najprv „zaštrajkoval“, no napokon ich pokračovanie prinieslo svoje pozitíva. L Racing však neodchádzal z Egru s prázdnymi rukami – o trofeje sa postarali až dve posádky.

Problém na riadiacej jednotke, ktorý v sobotu vyradil Vlasta s Miškou z diania úvodnej rally Majstrovstiev Slovenska, nebol našťastie nijako vážny. Vysoké tempo maďarských tratí si užili dosýta počas druhej – nedeľňajšej etapy. Každou ďalšou rýchlostnou skúškou sa zbližovali s novou technikou a postupne ukrajovali z časov konkurencie. Na konci etapy ich od absolútneho 7. miesta MSR delilo len 1,4 s.

Vlastimil Majerčák: “Pred Egrom sme najprv absolvovali niekoľko užitočných testov. Sobotňajšia etapa však pre nás skončila už po prvom kole. Kvôli malej poruche na riadiacej jednotke sme nevedeli naštartovať. Na druhý deň sme šli v rámci pravidiel SuperRally. Postupne sme zrýchľovali, zžívali sa s autom a ku koncu sme sa približovali k časom špičky. Bolo o čo bojovať až do konca, keďže sme obsadili celkovo 8. priečku, necelé 3 sekundy pred Tomaštíkom a 1,4 s za Trencsényim. Čaká nás bežná kontrola auta a koncom mesiaca súťaž v Miškovci. Máme výborné auto, treba s ním len veľa jazdiť a zvykať si napríklad aj na výkonné brzdy, ktoré ma stále vedia prekvapiť.“

O radosť v tíme L Racing sa postaral talentovaný Tomáš Fusko, úradujúci majster triedy 6. Za asistencie spolujazdca Jakuba Slováka si z Egru odniesli víťaznú trofej triedy 6, a to opäť s vozidlom Peugeot 208 VTi R2. Prvé miesto triedy 3 v rámci MSR padlo do rúk pre zmenu posádke Vladimír Hanuš/Tereza Matušová (Mitsubishi Lancer EVO X). Maroš a Katka Kysuckí obsadili s vozidlom Mitsubishi Lancer EVO VI v triede 11 celkovo 4. miesto.

11. Eger Rallye zhrnul z pohľadu tímu aj manažér L Racing Ján Lipták: “Egerská rally bola pre nás v mnohom novým začiatkom. Vlasta s Miškou žiaľ z celkového poradia vyradila nepatrná porucha. Odhliadnuc od toho auto fungovalo výborne a veríme, že výsledky nenechajú na seba dlho čakať. Tomáš Fusko a Vlado Hanuš nás potešili víťazstvami vo svojich triedach. Začala sa dlhá a náročná sezóna, verím, že ju zvládneme čo najlepšie.”

Vlasto s Miškou si tak koncom apríla ešte “zatrénujú” na maďarskej Rally Miskolc, aby sa začiatkom mája postavili spolu s ostatnými posádkami L Racing na štart druhého slovenského podujatia Rally Prešov. Tím L Racing sa už o dva týždne presunie aj na štart slovenskej sezóny pretekov automobilov do vrchu (MSR PAV) v rakúskom Rechbergu.

 

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?