Absolútnym víťazstvom slovenského RUFA Šport Teamu a jeho posádky Grzyb – Hundla skončilo úvodné podujatie tohtoročnej sezóny 11. Eger Rallye 2016.
Úvodné podujatie slovenského rally šampionátu, ktoré bolo zároveň zaradené aj do FIA CEZ šampionátu, odštartovalo rovnako ako v minulom roku v Maďarskom meste Eger a jeho okolí. Stalo sa tak počas prvého aprílového víkendu (1. – 3.4. 2016), pričom organizátor pre všetkých súťažiacich pripravil trať o celkovej dĺžke viac ako 450 kilometrov, ale aj šestnásť rýchlostných skúšok, ktorých spoločná dĺžka dosahovala takmer 145 kilometrov.
RUFA SPORT a jeho posádka Grzyb – Hundla sa divákom predstavili s vozidlom Ford Fiesta R5, pričom už od úvodu súťaže patrili práve k tým, ktorí jazdili najrýchlejšie časy a už po štvrtej rýchlostnej skúške ovládli absolútne poradie egerskej rally. Profesorsky čistá, ale zároveň neuveriteľne rýchla a oku diváka lahodiaca jazda nakoniec priviedla posádku RUFA SPORT Teamu nielen po víťazstvo v oboch samostatne bodovaných dňoch, ale aj po opätovné víťazstvo v rámci absolútneho poradia na 11. Eger Rallye 2016.
„Som veľmi šťastný. Pred súťažou som na víťazstvo, priznávam ani veľmi nepomýšľal, keďže ako všetci viete, je to moja prvá súťaž po operácii platničiek. Musím však povedať, že v aute som sa cítil veľmi dobre. Bola to nádherná súťaž, jazdilo sa neskutočne rýchle a rozdiel medzi nami a našou najbližšou konkurenciou bol naozaj minimálny, čiže bojovať bolo treba naozaj do posledného metra trate. Ja vždy tvrdím, že reprezentujeme najlepší slovenský rally tím a za to sa oplatí bojovať,“ opísal Grzegorz Grzyb svoje pocity tesne po dojazde do cieľa 11. Eger Rallye 2016.
Samozrejme, po takomto výkone doslova žiaril šťastím aj manažér RUFA Šport Teamu Ľubomír Kleman: „Tak ako som povedal pred súťažou, víťazstvo som neočakával, ale Grzegorz opäť dokázal, že je naozaj výborný profesionálny športovec a aj napriek už spomínaným zdravotným problémom, dal do svojej jazdy všetko. Spolu s Robertom dokázali, že na Slovensku nemajú konkurenciu, pričom zvíťazili aj nad absolútnou maďarskou a slovenskou špičkou a dokázali poraziť aj vozidlá špecifikácie WRC, ktorým egerské trate viac vyhovujú. Výkon počas celého víkendu bol fantastický, za čo im patrí moja vďaka. V rámci slovenského šampionátu máme doma prvých šesťdesiat bodov, čo je perfektné a sme lídri priebežného poradia slovenských rally majstrovstiev. Nemohol som si želať lepší štart do sezóny. Zabudnúť však nesmieme ani na partnerov nášho tímu, ale aj fanúšikov, bez nich by to tiež nešlo.“
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?