Absolútnym víťazstvom slovenského RUFA Šport Teamu a jeho posádky Grzyb – Hundla skončilo úvodné podujatie tohtoročnej sezóny 11. Eger Rallye 2016.
Úvodné podujatie slovenského rally šampionátu, ktoré bolo zároveň zaradené aj do FIA CEZ šampionátu, odštartovalo rovnako ako v minulom roku v Maďarskom meste Eger a jeho okolí. Stalo sa tak počas prvého aprílového víkendu (1. – 3.4. 2016), pričom organizátor pre všetkých súťažiacich pripravil trať o celkovej dĺžke viac ako 450 kilometrov, ale aj šestnásť rýchlostných skúšok, ktorých spoločná dĺžka dosahovala takmer 145 kilometrov.
RUFA SPORT a jeho posádka Grzyb – Hundla sa divákom predstavili s vozidlom Ford Fiesta R5, pričom už od úvodu súťaže patrili práve k tým, ktorí jazdili najrýchlejšie časy a už po štvrtej rýchlostnej skúške ovládli absolútne poradie egerskej rally. Profesorsky čistá, ale zároveň neuveriteľne rýchla a oku diváka lahodiaca jazda nakoniec priviedla posádku RUFA SPORT Teamu nielen po víťazstvo v oboch samostatne bodovaných dňoch, ale aj po opätovné víťazstvo v rámci absolútneho poradia na 11. Eger Rallye 2016.
„Som veľmi šťastný. Pred súťažou som na víťazstvo, priznávam ani veľmi nepomýšľal, keďže ako všetci viete, je to moja prvá súťaž po operácii platničiek. Musím však povedať, že v aute som sa cítil veľmi dobre. Bola to nádherná súťaž, jazdilo sa neskutočne rýchle a rozdiel medzi nami a našou najbližšou konkurenciou bol naozaj minimálny, čiže bojovať bolo treba naozaj do posledného metra trate. Ja vždy tvrdím, že reprezentujeme najlepší slovenský rally tím a za to sa oplatí bojovať,“ opísal Grzegorz Grzyb svoje pocity tesne po dojazde do cieľa 11. Eger Rallye 2016.
Samozrejme, po takomto výkone doslova žiaril šťastím aj manažér RUFA Šport Teamu Ľubomír Kleman: „Tak ako som povedal pred súťažou, víťazstvo som neočakával, ale Grzegorz opäť dokázal, že je naozaj výborný profesionálny športovec a aj napriek už spomínaným zdravotným problémom, dal do svojej jazdy všetko. Spolu s Robertom dokázali, že na Slovensku nemajú konkurenciu, pričom zvíťazili aj nad absolútnou maďarskou a slovenskou špičkou a dokázali poraziť aj vozidlá špecifikácie WRC, ktorým egerské trate viac vyhovujú. Výkon počas celého víkendu bol fantastický, za čo im patrí moja vďaka. V rámci slovenského šampionátu máme doma prvých šesťdesiat bodov, čo je perfektné a sme lídri priebežného poradia slovenských rally majstrovstiev. Nemohol som si želať lepší štart do sezóny. Zabudnúť však nesmieme ani na partnerov nášho tímu, ale aj fanúšikov, bez nich by to tiež nešlo.“
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.