DMACK přiveze do Portugalska nové pneumatiky, očekává výrazné zrychlení

Nová pneumatika do Argentiny ještě nedorazí
Nová pneumatika do Argentiny ještě nedorazí, foto: M-Sport/McKlein
iM2 5. dubna 2016 16:05
Sdílej:

DMACK se letos rozhodl nasadit do všech 14 soutěží vůz WRC. Ke svému projektu získali podporu M-Sportu, startují tak s Fordem Fiesta RS WRC, do kterého usedá loňský tovární jezdec týmu M-Sport, Ott Tänak.

Dosavadní výsledky byly spíše zklamání, pouze v úvodní etapě Švédské rally dokázal Estonec držet krok s konkurencí. Na Monte Carlu byl Tänak 7. (avšak s 11 minutami ztráty), ve Švédsku 5. a v Mexiku 6 (téměř 10 minut ztráty). Na konci Rally Mexiko například Tänak řekl: "Soutěž v Mexiku byla hlavně o učení se a sbírání informací pro vývoj pneumatik. Až do Portugalska budeme poměrně dost testovat a snad pak budeme konkurenceschopní." 

To se také děje a DMACK se připravuje nasadit zcela novou šotolinovou pneumatiku po návratu světového šampionátu do Evropy. Aktuálně má tým za sebou dvoudenní test v Portugalsku.

"Jsem opravdu, opravdu spokojený. V oblasti výkonnosti jsme udělali dva kroky vpřed a plánem je představit tyto pneumatiky v Portugalsku. Před touto soutěží si tedy docela věřím. Zkoušeli jsme pneumatiky pro WRC, ale také vozy R5 ve WRC2 - ty byly vyvinuty speciálně pro tato auta," pokračuje Ott Tänak.

"Máme za sebou velmi dobré testování, nalezli jsme také vhodné podmínky. Na tomto projektu pracujeme poslední 4 nebo 5 měsíců. Dnes jsme zkoušeli 10 různých sad pneumatik. Povedlo se nám najít kombinaci tvrdé a měkké sady. Tyto pneumatiky budeme používat po zbytek sezony," řekl zkušený inženýr přes pneumatiky, Fiorenzo Brivio, který k DMACKu přišel z Pirelli.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.