DMACK se letos rozhodl nasadit do všech 14 soutěží vůz WRC. Ke svému projektu získali podporu M-Sportu, startují tak s Fordem Fiesta RS WRC, do kterého usedá loňský tovární jezdec týmu M-Sport, Ott Tänak.
Dosavadní výsledky byly spíše zklamání, pouze v úvodní etapě Švédské rally dokázal Estonec držet krok s konkurencí. Na Monte Carlu byl Tänak 7. (avšak s 11 minutami ztráty), ve Švédsku 5. a v Mexiku 6 (téměř 10 minut ztráty). Na konci Rally Mexiko například Tänak řekl: "Soutěž v Mexiku byla hlavně o učení se a sbírání informací pro vývoj pneumatik. Až do Portugalska budeme poměrně dost testovat a snad pak budeme konkurenceschopní."
To se také děje a DMACK se připravuje nasadit zcela novou šotolinovou pneumatiku po návratu světového šampionátu do Evropy. Aktuálně má tým za sebou dvoudenní test v Portugalsku.
"Jsem opravdu, opravdu spokojený. V oblasti výkonnosti jsme udělali dva kroky vpřed a plánem je představit tyto pneumatiky v Portugalsku. Před touto soutěží si tedy docela věřím. Zkoušeli jsme pneumatiky pro WRC, ale také vozy R5 ve WRC2 - ty byly vyvinuty speciálně pro tato auta," pokračuje Ott Tänak.
"Máme za sebou velmi dobré testování, nalezli jsme také vhodné podmínky. Na tomto projektu pracujeme poslední 4 nebo 5 měsíců. Dnes jsme zkoušeli 10 různých sad pneumatik. Povedlo se nám najít kombinaci tvrdé a měkké sady. Tyto pneumatiky budeme používat po zbytek sezony," řekl zkušený inženýr přes pneumatiky, Fiorenzo Brivio, který k DMACKu přišel z Pirelli.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.