DMACK se letos rozhodl nasadit do všech 14 soutěží vůz WRC. Ke svému projektu získali podporu M-Sportu, startují tak s Fordem Fiesta RS WRC, do kterého usedá loňský tovární jezdec týmu M-Sport, Ott Tänak.
Dosavadní výsledky byly spíše zklamání, pouze v úvodní etapě Švédské rally dokázal Estonec držet krok s konkurencí. Na Monte Carlu byl Tänak 7. (avšak s 11 minutami ztráty), ve Švédsku 5. a v Mexiku 6 (téměř 10 minut ztráty). Na konci Rally Mexiko například Tänak řekl: "Soutěž v Mexiku byla hlavně o učení se a sbírání informací pro vývoj pneumatik. Až do Portugalska budeme poměrně dost testovat a snad pak budeme konkurenceschopní."
To se také děje a DMACK se připravuje nasadit zcela novou šotolinovou pneumatiku po návratu světového šampionátu do Evropy. Aktuálně má tým za sebou dvoudenní test v Portugalsku.
"Jsem opravdu, opravdu spokojený. V oblasti výkonnosti jsme udělali dva kroky vpřed a plánem je představit tyto pneumatiky v Portugalsku. Před touto soutěží si tedy docela věřím. Zkoušeli jsme pneumatiky pro WRC, ale také vozy R5 ve WRC2 - ty byly vyvinuty speciálně pro tato auta," pokračuje Ott Tänak.
"Máme za sebou velmi dobré testování, nalezli jsme také vhodné podmínky. Na tomto projektu pracujeme poslední 4 nebo 5 měsíců. Dnes jsme zkoušeli 10 různých sad pneumatik. Povedlo se nám najít kombinaci tvrdé a měkké sady. Tyto pneumatiky budeme používat po zbytek sezony," řekl zkušený inženýr přes pneumatiky, Fiorenzo Brivio, který k DMACKu přišel z Pirelli.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?