Hyundai poprvé vyjel s i20 R5 na asfaltu, o vůz je už zájem + FOTO

Po úvodních zkouškách R5 verze na šotolině následují testy na asfaltu
Po úvodních zkouškách R5 verze na šotolině následují testy na asfaltu, foto: Hyundai Motorsport
iM2 24. března 2016 11:08 | akt. 24. března 2016 13:35
Sdílej:

Po několika testech Hyundai i20 R5 na šotolině zahájil tým Hyundai Motorsport novou vývojovou etapu svého speciálu R5, když poprvé vyrazil na asfalt. Test na asfaltu trval dva dny.

V rámci tohoto testu zkoušel Hyundai několik novinek, jako například inovovaný chladící systém - na voze jsme mohli vidět inovovaný přední nárazník a kapotu - anebo vylepšený motor. Korejský výrobce také oznámil, že na vůz už eviduje první objednávky, když dva speciály byly již prodány do Itálie.

Test probíhal na jihu Francie za poměrně teplých jarních podmínek. Za volantem seděl vývojový a testovací jezdec korejské značky, Kevin Abbring. Test trval celkem čtyři dny, avšak na asfaltu se jezdilo ve dvou dnech (tým začínal na šotolině, následně auto přestavěl).

"Jsme rádi, že je o náš program i20 R5 takový zájem. Hyundai Motorsport už oslovilo několik klientů z Evropy, Asie a Oceánie, to ukazuje zájem, který nový konstruktér v kategorii R5 vyvolává. Několik již potvrzených objednávek je odměnou pro celý tým a vzpruhou pro další průběh našeho kalendáře testů mezi dneškem a předpokládanou homologací v létě," říká  Andrew Johns, který je odpovědný za obchodní stránku projektu.

"Uskutečnit testy i20 R5 na asfaltu je velmi důležité, když vezmeme v úvahu, že našim cílem je mít klienty ve spoustě odlišných šampionátech. Bude tak potřeba mít Hyundai i20 R5 konkurenceschopný jak na šotolině, tak i na asfaltu. Je důležité provádět zkoušky při současném zvyšování spolehlivosti a výkonnosti vozu. Proto jsme naplánovali testy po celé Evropě, abychom se ujistili, že našim klientům dáváme co možná nejlepší auto," zakončil Johns.

Fotky z dřívějších testů na šotolině si prohledněte zde:

 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.