Organizátoři Argentinské rally museli na poslední chvíli udělat menší úpravu v trase tří rychlostních zkoušek. Jenom tak byli schopni splnit bezpečnostní požadavky FIA.
Otázky ohledně bezpečnosti rally v Argentině stále neutuchají. Po inspekci Michele Moutonová přímo v Argentině vznesla bezpečnostní komise FIA své požadavky. Díky tomu bylo potřeba změnit plán sobotní etapy, když musela být přeložena trasa tří rychlostních zkoušek.
"Zkoušky v sobotu jsou daleko severně od centra soutěže a vím také, proč to udělali. Chtěli tratě odvést od diváků, aby tak zabránili problémům z loňského roku," říká Moutonová pro 'Autosport'.
V roce 2015 došlo v několika okamžicích k potenciálnímu ohrožení zdraví fanoušků. K tomu navíc v RZ9 vyjel Hayden Paddon s Hyundai i20 WRC mimo trať a srazil šest diváků. Proto je letos soutěž v Argentině v podmínce. V případě opakování podobné události by mohla být soutěž z kalednáře WRC vyškrtnuta.
Díky přeložení zkoušek dál od velkého města Cordoba chtějí organizátoři snížit velký počet nadšených fanoušků. Nové tratě ale musí ještě schválit Michel Moutonová a to ze stejného důvodu. "Problémem bylo, že tyto tři zkoušky následují rychle po sobě a jsou mezi nimi jen krátké spojovací etapy.
Kromě toho byly tyto zkoušky součástí Rally Dakar, měly rovné cesty a až moc rychlé. A pak také byla pouze první zkouška přístupná divákům. A tak jsme tyto tři zkoušky přesunuli blíže ke Cordobě, ale s dostatečným místem pro diváky."
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?