Organizátoři Argentinské rally museli na poslední chvíli udělat menší úpravu v trase tří rychlostních zkoušek. Jenom tak byli schopni splnit bezpečnostní požadavky FIA.
Otázky ohledně bezpečnosti rally v Argentině stále neutuchají. Po inspekci Michele Moutonová přímo v Argentině vznesla bezpečnostní komise FIA své požadavky. Díky tomu bylo potřeba změnit plán sobotní etapy, když musela být přeložena trasa tří rychlostních zkoušek.
"Zkoušky v sobotu jsou daleko severně od centra soutěže a vím také, proč to udělali. Chtěli tratě odvést od diváků, aby tak zabránili problémům z loňského roku," říká Moutonová pro 'Autosport'.
V roce 2015 došlo v několika okamžicích k potenciálnímu ohrožení zdraví fanoušků. K tomu navíc v RZ9 vyjel Hayden Paddon s Hyundai i20 WRC mimo trať a srazil šest diváků. Proto je letos soutěž v Argentině v podmínce. V případě opakování podobné události by mohla být soutěž z kalednáře WRC vyškrtnuta.
Díky přeložení zkoušek dál od velkého města Cordoba chtějí organizátoři snížit velký počet nadšených fanoušků. Nové tratě ale musí ještě schválit Michel Moutonová a to ze stejného důvodu. "Problémem bylo, že tyto tři zkoušky následují rychle po sobě a jsou mezi nimi jen krátké spojovací etapy.
Kromě toho byly tyto zkoušky součástí Rally Dakar, měly rovné cesty a až moc rychlé. A pak také byla pouze první zkouška přístupná divákům. A tak jsme tyto tři zkoušky přesunuli blíže ke Cordobě, ale s dostatečným místem pro diváky."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.