Ford Fiesta R5 Evo hned při prvních startech ukázal, že se dokázal vrátit na špičku kategorie R5. M-Sport má ale připraveno další vylepšení motoru, které vozu dodá další koně. Nejpozději od května by měl být tento vývojový stupeň k dispozici zákazníkům, jak informuje německý 'rallye-magazin.de'. Z tohoto vylepšení bude profitovat i vůz WRC.
Od veleúspěšného debutu Fordu Fiesta R5 EVO registruje M-Sport vzestup poptávky. Nové auto totiž v rukou Elfyna Evanse s přehledem vyhrálo na Monte Carlu i ve Švédsku. Velšan vyhrál i úvodní soutěž britského šampionátu. Reklamní kampaň na nový vůz tedy vyšla a objednávkové knihy se opět naplnily.
Aby zákazníci pořád měli co kupovat, chystá M-Sport další vývojový stupeň čtyřválcového motoru 1,6l s turbem. Ten by měl přinést ještě více koní a vyšší točivý moment a to i přesto, že už s verzí EVO došlo k výraznému posunu. "Jde především o software," prozradil Malcolm Wilson.
"Zkraje sezony jsme ještě tak daleko nebyli. Ale od května se zákazníci mohou těšit ještě na víc koní a hlavně na vyšší a širší průběh točivého momentu motoru. Jsem si jistý, že toto vylepšení softwaru motoru Fiesty EVO bude k dispozici od Rally Portugal," slibuje Brit.
Dobrou zprávou je, že toto vylepšení pomůže i vozu WRC: "I zde pracujeme již několik týdnů na novém programu motoru. V Mexiku jsme viděli, že se v této oblasti musíme zlepšit. Naši jezdci nový software již testovali a ihned pocítili rozdíl." Mads Östberg a Eric Camilli by se měli z výkonnějších pohonných jednotek těšit nejpozději v době, kdy se WRC vrátí zpět do Evropy. "Možná, že to vyjde už pro Argentinu," zakončil Wilson.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.