Ford Fiesta R5 Evo hned při prvních startech ukázal, že se dokázal vrátit na špičku kategorie R5. M-Sport má ale připraveno další vylepšení motoru, které vozu dodá další koně. Nejpozději od května by měl být tento vývojový stupeň k dispozici zákazníkům, jak informuje německý 'rallye-magazin.de'. Z tohoto vylepšení bude profitovat i vůz WRC.
Od veleúspěšného debutu Fordu Fiesta R5 EVO registruje M-Sport vzestup poptávky. Nové auto totiž v rukou Elfyna Evanse s přehledem vyhrálo na Monte Carlu i ve Švédsku. Velšan vyhrál i úvodní soutěž britského šampionátu. Reklamní kampaň na nový vůz tedy vyšla a objednávkové knihy se opět naplnily.
Aby zákazníci pořád měli co kupovat, chystá M-Sport další vývojový stupeň čtyřválcového motoru 1,6l s turbem. Ten by měl přinést ještě více koní a vyšší točivý moment a to i přesto, že už s verzí EVO došlo k výraznému posunu. "Jde především o software," prozradil Malcolm Wilson.
"Zkraje sezony jsme ještě tak daleko nebyli. Ale od května se zákazníci mohou těšit ještě na víc koní a hlavně na vyšší a širší průběh točivého momentu motoru. Jsem si jistý, že toto vylepšení softwaru motoru Fiesty EVO bude k dispozici od Rally Portugal," slibuje Brit.
Dobrou zprávou je, že toto vylepšení pomůže i vozu WRC: "I zde pracujeme již několik týdnů na novém programu motoru. V Mexiku jsme viděli, že se v této oblasti musíme zlepšit. Naši jezdci nový software již testovali a ihned pocítili rozdíl." Mads Östberg a Eric Camilli by se měli z výkonnějších pohonných jednotek těšit nejpozději v době, kdy se WRC vrátí zpět do Evropy. "Možná, že to vyjde už pro Argentinu," zakončil Wilson.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?