Ford Fiesta R5 Evo hned při prvních startech ukázal, že se dokázal vrátit na špičku kategorie R5. M-Sport má ale připraveno další vylepšení motoru, které vozu dodá další koně. Nejpozději od května by měl být tento vývojový stupeň k dispozici zákazníkům, jak informuje německý 'rallye-magazin.de'. Z tohoto vylepšení bude profitovat i vůz WRC.
Od veleúspěšného debutu Fordu Fiesta R5 EVO registruje M-Sport vzestup poptávky. Nové auto totiž v rukou Elfyna Evanse s přehledem vyhrálo na Monte Carlu i ve Švédsku. Velšan vyhrál i úvodní soutěž britského šampionátu. Reklamní kampaň na nový vůz tedy vyšla a objednávkové knihy se opět naplnily.
Aby zákazníci pořád měli co kupovat, chystá M-Sport další vývojový stupeň čtyřválcového motoru 1,6l s turbem. Ten by měl přinést ještě více koní a vyšší točivý moment a to i přesto, že už s verzí EVO došlo k výraznému posunu. "Jde především o software," prozradil Malcolm Wilson.
"Zkraje sezony jsme ještě tak daleko nebyli. Ale od května se zákazníci mohou těšit ještě na víc koní a hlavně na vyšší a širší průběh točivého momentu motoru. Jsem si jistý, že toto vylepšení softwaru motoru Fiesty EVO bude k dispozici od Rally Portugal," slibuje Brit.
Dobrou zprávou je, že toto vylepšení pomůže i vozu WRC: "I zde pracujeme již několik týdnů na novém programu motoru. V Mexiku jsme viděli, že se v této oblasti musíme zlepšit. Naši jezdci nový software již testovali a ihned pocítili rozdíl." Mads Östberg a Eric Camilli by se měli z výkonnějších pohonných jednotek těšit nejpozději v době, kdy se WRC vrátí zpět do Evropy. "Možná, že to vyjde už pro Argentinu," zakončil Wilson.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.