Ford Fiesta R5 Evo hned při prvních startech ukázal, že se dokázal vrátit na špičku kategorie R5. M-Sport má ale připraveno další vylepšení motoru, které vozu dodá další koně. Nejpozději od května by měl být tento vývojový stupeň k dispozici zákazníkům, jak informuje německý 'rallye-magazin.de'. Z tohoto vylepšení bude profitovat i vůz WRC.
Od veleúspěšného debutu Fordu Fiesta R5 EVO registruje M-Sport vzestup poptávky. Nové auto totiž v rukou Elfyna Evanse s přehledem vyhrálo na Monte Carlu i ve Švédsku. Velšan vyhrál i úvodní soutěž britského šampionátu. Reklamní kampaň na nový vůz tedy vyšla a objednávkové knihy se opět naplnily.
Aby zákazníci pořád měli co kupovat, chystá M-Sport další vývojový stupeň čtyřválcového motoru 1,6l s turbem. Ten by měl přinést ještě více koní a vyšší točivý moment a to i přesto, že už s verzí EVO došlo k výraznému posunu. "Jde především o software," prozradil Malcolm Wilson.
"Zkraje sezony jsme ještě tak daleko nebyli. Ale od května se zákazníci mohou těšit ještě na víc koní a hlavně na vyšší a širší průběh točivého momentu motoru. Jsem si jistý, že toto vylepšení softwaru motoru Fiesty EVO bude k dispozici od Rally Portugal," slibuje Brit.
Dobrou zprávou je, že toto vylepšení pomůže i vozu WRC: "I zde pracujeme již několik týdnů na novém programu motoru. V Mexiku jsme viděli, že se v této oblasti musíme zlepšit. Naši jezdci nový software již testovali a ihned pocítili rozdíl." Mads Östberg a Eric Camilli by se měli z výkonnějších pohonných jednotek těšit nejpozději v době, kdy se WRC vrátí zpět do Evropy. "Možná, že to vyjde už pro Argentinu," zakončil Wilson.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.