V Mexiku jsme neviděli žádný Citroën ve specifikaci WRC. V Argentině se ale PH Sport s Citroënem DS3 WRC vrací na scénu.
Tentokrát však za startem nebude stát samotný Citroën, ale půjde o zcela privátní záležitost. Do jednoho z týmových DS3 WRC totiž usedne Marcos Ligato. Ten jezdil v tomto tisíciletí v PWRC, aktuálně se účastní argentinského šampionátu. Jen připomeňme, že s tímto vozem na tamější soutěži v roce 2015 Kris Meeke slavil vítězství.
38 letý Argentinec se vrací za volant vozu WRC po 10 letech. Jeho předchozí zkušenost je s Peugeotem 206 WRC. Tehdy jel také Rally Argentina a soutěž dokončil na 13. místě. Ligato má na svém kontě tři tituly z argentinského mistrovství (v roce 2004 se Subaru Impreza STi a v letech 2014-2015 se Chevroletem Agile).
"Půjde o velmi důležitou šanci pro mě i Rubena [Garciu, spolujezdec]. Tohle auto zde vloni vyhrálo. Vždy se mu navíc na tratích kolem Cordoby dařilo. Už se na start moc těšíme," říká jezdec, který v roce 2012 skončil v PWRC druhý za Benitem Guerrou.
Předchozí Mexická rally znamenala konec jedné dlouhé série - soutěžní Citroëny ve specifikaci WRC jsme na světových tratích vídali od Rally Australia roku 2002, kde startoval pouze Sébastien Loeb, nepřetržitě (na předchozí soutěž na Nový Zéland francouzský tým nevyslal žádného zástupce, když v roce 2002 měl Citroën v MS jen program vybraných soutěží).
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.