V Mexiku jsme neviděli žádný Citroën ve specifikaci WRC. V Argentině se ale PH Sport s Citroënem DS3 WRC vrací na scénu.
Tentokrát však za startem nebude stát samotný Citroën, ale půjde o zcela privátní záležitost. Do jednoho z týmových DS3 WRC totiž usedne Marcos Ligato. Ten jezdil v tomto tisíciletí v PWRC, aktuálně se účastní argentinského šampionátu. Jen připomeňme, že s tímto vozem na tamější soutěži v roce 2015 Kris Meeke slavil vítězství.
38 letý Argentinec se vrací za volant vozu WRC po 10 letech. Jeho předchozí zkušenost je s Peugeotem 206 WRC. Tehdy jel také Rally Argentina a soutěž dokončil na 13. místě. Ligato má na svém kontě tři tituly z argentinského mistrovství (v roce 2004 se Subaru Impreza STi a v letech 2014-2015 se Chevroletem Agile).
"Půjde o velmi důležitou šanci pro mě i Rubena [Garciu, spolujezdec]. Tohle auto zde vloni vyhrálo. Vždy se mu navíc na tratích kolem Cordoby dařilo. Už se na start moc těšíme," říká jezdec, který v roce 2012 skončil v PWRC druhý za Benitem Guerrou.
Předchozí Mexická rally znamenala konec jedné dlouhé série - soutěžní Citroëny ve specifikaci WRC jsme na světových tratích vídali od Rally Australia roku 2002, kde startoval pouze Sébastien Loeb, nepřetržitě (na předchozí soutěž na Nový Zéland francouzský tým nevyslal žádného zástupce, když v roce 2002 měl Citroën v MS jen program vybraných soutěží).
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?