V Mexiku jsme neviděli žádný Citroën ve specifikaci WRC. V Argentině se ale PH Sport s Citroënem DS3 WRC vrací na scénu.
Tentokrát však za startem nebude stát samotný Citroën, ale půjde o zcela privátní záležitost. Do jednoho z týmových DS3 WRC totiž usedne Marcos Ligato. Ten jezdil v tomto tisíciletí v PWRC, aktuálně se účastní argentinského šampionátu. Jen připomeňme, že s tímto vozem na tamější soutěži v roce 2015 Kris Meeke slavil vítězství.
38 letý Argentinec se vrací za volant vozu WRC po 10 letech. Jeho předchozí zkušenost je s Peugeotem 206 WRC. Tehdy jel také Rally Argentina a soutěž dokončil na 13. místě. Ligato má na svém kontě tři tituly z argentinského mistrovství (v roce 2004 se Subaru Impreza STi a v letech 2014-2015 se Chevroletem Agile).
"Půjde o velmi důležitou šanci pro mě i Rubena [Garciu, spolujezdec]. Tohle auto zde vloni vyhrálo. Vždy se mu navíc na tratích kolem Cordoby dařilo. Už se na start moc těšíme," říká jezdec, který v roce 2012 skončil v PWRC druhý za Benitem Guerrou.
Předchozí Mexická rally znamenala konec jedné dlouhé série - soutěžní Citroëny ve specifikaci WRC jsme na světových tratích vídali od Rally Australia roku 2002, kde startoval pouze Sébastien Loeb, nepřetržitě (na předchozí soutěž na Nový Zéland francouzský tým nevyslal žádného zástupce, když v roce 2002 měl Citroën v MS jen program vybraných soutěží).
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.