Svým výkonem na Rally Mexiko zajistil Mads Ostberg M-Sportu zápis do historických tabulek šampionátu WRC. Britský tým totiž bodoval po 200. v řadě! Nor navíc po penalizaci Sorda získal pohár za třetí místo na stupních vítězů.
"Jde o enormní výkon M-Sportu a Fordu. Všichni jsme na to hrdí," řekl Malcolm Wilson. "Výhra na soutěži je zásluhou jezdců, ale dokončení soutěží jde na vrub týmu. Tento počin odráží oddanost a závazek týmu, stejně tak jako velké znalosti techniky celého týmu.
Když jsme zahájili tuto sérii, tak ještě neexistovalo pravidlo Rally 2. O to více působivý tento výkon je. Jsem přesvědčen, že pro jinou značku bude velmi obtížné tento rekord překonat. Jsem celému týmu M-Sport moc vděčný, bez nich by to nebylo možné dosáhnout," pokračuje šéf týmu.
Začátek této úžasné série se datuje do soutěže v Monte Carlu 2002. Tehdy Carlos Sainz jezdící za Fod vyjel třetí místo před svým týmovým kolegou Colinem McRaem. Od té doby M-Sport vyhrál 41 soutěží v 18 různých zemích. Celkem jezdci týmu zaznamenali 141 podiových umístění, 889 nejrychlejších časů na jednotlivých zkouškách a 2 811 bodů do hodnocení týmu (tento údaj je však třeba brát s rezervou vzhledem k 'inflačnímu' bodování).
Na rekordu se podepsalo celkem 17 jezdců: Mikko Hirvonen (95 bodových umístění), Jari-Matti Latvala (56), Marcus Grönholm (29), Markko Märtin (28), Elfyn Evans (22), François Duval (19), Mads Ostberg (16), Toni Gardemeister (13), Ott Tänak (12), Petter Solberg (11), Evgeny Novikov (11), Roman Kresta (10), Carlos Sainz (9), Colin McRae (9), Janne Tuohino (2), Henning Solberg (1) a Éric Camilli (1).
Tato čísla M-Sport sice velmi těší, faktem ale je, že už čtvrtou sezonu nemá přímou podporu od Fordu. Také poslední vítězství je už hodně 'vousaté', když se datuje do roku 2012 na Rally Wales GB.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?