Andreas Mikkelsen včera navečer (našeho času) vyhrál shakedown před Rally Mexiko. Nor trať projel hned sedmkrát. To jeho kolega, Sébastien Ogier, testoval pneumatiky.
Andreas Mikkelsen se vydal na trať shakedownu hned sedmkrát, což je dvakrát více než většina konkurentů. Proč jel tolikrát? "Chtěl jsem si co možná nejvíce zvyknout na jízdu s chybějícím výkonem motoru." Oproti jiným soutěžím v Mexiku ztráci vozy WRC zhruba 80 koní. "To vyžaduje absolutně jiný jezdecký styl."
Pro Sébastiena Ogiera bylo důležitější vyzkoušet si pneumatiky: "V pátek budu muset na trať jako první a ostatním budu čistit trať. Tuto nevýhodu se mi snad podaří eliminovat díky neobvyklé volbě pneumatik," příznává mistr světa, který na shakedownu zkoušel tvrdou sadu pneumatik.
Už vloni Ogier konkurenci překvapil, když si zvolil měkší směsi. "To by ale fungovalo pouze tehdy, kdyby bylo relativně chladno. Musím si tedy počkat na to, jak bude v pátek ráno, abych se správně rozhodl," odhaluje mistr.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?