Andreas Mikkelsen byl v dnešním shakedownu nejen nejrychlejším, ale také nejpilnějším pilotem. Naopak problémy potkaly, stejně jako vloni, Daniho Sorda.
Španělský závodník tak nemůže být po shakedownu spokojen. Vloni pilot i20 WRC sklouzl z trati, letos na trati shakedownu poškodil spojovací tyč řízení jeho nové i20 WRC tak silně, že muselo dojít k přerušení předstartovního testu. Jeho mechanici však poškození jistě před startem soutěže stihnou opravit.
Nejrychlejším jezdcem na 5,5 km zkoušce byl Andreas Mikkelsen. Nor zkoušku jel hned sedmkrát a jeho nejlepší čas měl hodnotu 3:34,9 min. Za ním následovali Thierry Neuville a Sébastien Ogier. První šotolinová rally roku startuje pozdě večer diváckou speciálku v malém hornickém městě Guanajuato. Zkouška měří ale pouze 1,08 km. Na druhou stranu v neděli je na programu nejdelší zkouška roku měřící 80 km.
pozice posádka vůz čas ztráta počet průjezdů 1 Mikkelsen / Jaeger VW Polo R WRC 3:43,9 7 2 Neuville / Gilsoul Hyundai i20 WRC 3:45,5 +1,6 3 3 Ogier / Ingrassia VW Polo R WRC 3:45,6 +1,7 3 4 Latvala / Anttila VW Polo R WRC 3:48,1 +4,2 3 5 Paddon / Kennard Hyundai i20 WRC 3:49,2 +5,3 4 6 Ostberg / Floene Ford Fiesta WRC 3:50,8 +6,9 3 7 Guerra / Scattolin Ford Fiesta WRC 3:52,0 +8,1 3 8 Tänak / Mõlder Ford Fiesta WRC 3:52,8 +8,9 3 9 Sordo / Martí Hyundai i20 WRC 3:53,4 +9,5 2 10 Prokop / Tománek Ford Fiesta WRC 3:55,7 +11,8 3 11 Bertelli / Scattolin Ford Fiesta WRC 3:55,8 +11,9 3 12 Camilli / Veillas Ford Fiesta WRC 3:59,0 +15,1 2Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.