Andreas Mikkelsen byl v dnešním shakedownu nejen nejrychlejším, ale také nejpilnějším pilotem. Naopak problémy potkaly, stejně jako vloni, Daniho Sorda.
Španělský závodník tak nemůže být po shakedownu spokojen. Vloni pilot i20 WRC sklouzl z trati, letos na trati shakedownu poškodil spojovací tyč řízení jeho nové i20 WRC tak silně, že muselo dojít k přerušení předstartovního testu. Jeho mechanici však poškození jistě před startem soutěže stihnou opravit.
Nejrychlejším jezdcem na 5,5 km zkoušce byl Andreas Mikkelsen. Nor zkoušku jel hned sedmkrát a jeho nejlepší čas měl hodnotu 3:34,9 min. Za ním následovali Thierry Neuville a Sébastien Ogier. První šotolinová rally roku startuje pozdě večer diváckou speciálku v malém hornickém městě Guanajuato. Zkouška měří ale pouze 1,08 km. Na druhou stranu v neděli je na programu nejdelší zkouška roku měřící 80 km.
pozice posádka vůz čas ztráta počet průjezdů 1 Mikkelsen / Jaeger VW Polo R WRC 3:43,9 7 2 Neuville / Gilsoul Hyundai i20 WRC 3:45,5 +1,6 3 3 Ogier / Ingrassia VW Polo R WRC 3:45,6 +1,7 3 4 Latvala / Anttila VW Polo R WRC 3:48,1 +4,2 3 5 Paddon / Kennard Hyundai i20 WRC 3:49,2 +5,3 4 6 Ostberg / Floene Ford Fiesta WRC 3:50,8 +6,9 3 7 Guerra / Scattolin Ford Fiesta WRC 3:52,0 +8,1 3 8 Tänak / Mõlder Ford Fiesta WRC 3:52,8 +8,9 3 9 Sordo / Martí Hyundai i20 WRC 3:53,4 +9,5 2 10 Prokop / Tománek Ford Fiesta WRC 3:55,7 +11,8 3 11 Bertelli / Scattolin Ford Fiesta WRC 3:55,8 +11,9 3 12 Camilli / Veillas Ford Fiesta WRC 3:59,0 +15,1 2
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?