Hyundai minulý týden testoval ve francouzské oblasti Fontjoncouse nový speciál Hyundai i20 R5.
Za volantem během tří dnů testů seděl Kevin Abbring, cílem testovacího programu byl vývoj tlumičů a dalších komponentů na zavěšení nového auta. Nové auto by mělo být v procesu homologace, když jeho debut je očekáván letos v létě a první dodávky by měly přijít na řadu o něco později.
"Další zdařilé testování s novou i20 R5 je velkým krokem směrem k datu homologace předpokládané na konec léta. Zvádnout testy na tak náročném povrchu jako je ten ve Fontjoncouse je velmi pozitivní pro pokračování ve vývoji auta. i20 R5 je prémiovým projektem Hyundai Motorsport vyvíjeným pro klienty a je důležíté, aby produkt, který budeme dodávat, byl konkurenceschopný na všech površích, které jsou prezentovány v regionálních a národních šampionátech napříč světem," říká Andrea Adamo, který je zodpovědný za klientský projekt u Hyundai Motorsport.
"Kevin, který už jel s některými z našich konkurentů z řad R5, do programu přinesl svoje zkušenosti a zajístí, že auto bude rychlé. Naše plány testů teď zrychlí před tím, než produkci auta zfinalizujeme a ještě před koncem roku uvidíme, jak si auto povede v závodech v rukou našich klientů," uzavřel Adamo.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?