Ve Švédsku pojedou za polo-tovární tým Citroënu Kris Meeke a Khalid Al Qassimi, doplní je také premiérově Craig Breen. I přes chybějící zkušenosti s DS3 WRC je Severní Ir mírně optimistický.
Craig Breen pojede ve Švédsku s Citroënem DS3 WRC týmu Abu Dhabi Total Citroën PH Sport. Nebude to pro něj přitom poprvé, kdy pojede s WRC v rámci MS. V roce 2014 odjel dvě soutěže s privátním Fordem Fiesta RS WRC (Švédsko a Finsko). Craig Breen ale poukazuje na jeden velký rozdíl.
"Jde pro mě o opravdu velký krok. Mohu spolupracovat s profesionálním týmem, který má velké zkušenosti. To je skvělá příležitost, už se nemohu dočkat," říká 26 letý jezdec. "Nemohu říci, že si přehnaně věřím, protože jsem ve voze ještě neujel ani kilometr [rozhovor vznikal před testem, Breen jezdil jeden den].
Ale vloni jsem vyhrál v ERC jednu zimní soutěž, takže povrch znám. V roce 2014 jsem ve Švédsku jel a byl jsem 9. Můj spolujezdec, Scott Martin, už s Citroënem spolupracoval," říká bývalý tovární jezdec Peugeotu. V Monaku dostal příležitost vedle Meekea Stéphane Lefebvre, teď přišla řada na Breena.
"Momentálně jde o moji jedinou soutěž s WRC. Dám do toho vše a pak se uvidí, co budoucnost přinese. Je jasné, že jsem pod tlakem, protože mě tým sleduje a mám jen tuto jednu příležitost. Myslím, že Kris byl před pár lety ve stejné situaci. Teď musím tuto šanci 'papadnout za pačesy'."
"Jde o splnění mého snu - jet ve WRC je velmi důležité pro moji budoucnost. Hodně mě zaujala úroveň, na které jezdci mezi sebou bojují. Cílem je zlepšovat se v průběhu rally. Nechci hned zkraje jet bezhlavě. Snad přijdou i další možnosti, abych ukázal svoji rychlost. Pokud dojedu mezi TOP6, tak to bude fantastický výsledek."
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.