Ve Švédsku pojedou za polo-tovární tým Citroënu Kris Meeke a Khalid Al Qassimi, doplní je také premiérově Craig Breen. I přes chybějící zkušenosti s DS3 WRC je Severní Ir mírně optimistický.
Craig Breen pojede ve Švédsku s Citroënem DS3 WRC týmu Abu Dhabi Total Citroën PH Sport. Nebude to pro něj přitom poprvé, kdy pojede s WRC v rámci MS. V roce 2014 odjel dvě soutěže s privátním Fordem Fiesta RS WRC (Švédsko a Finsko). Craig Breen ale poukazuje na jeden velký rozdíl.
"Jde pro mě o opravdu velký krok. Mohu spolupracovat s profesionálním týmem, který má velké zkušenosti. To je skvělá příležitost, už se nemohu dočkat," říká 26 letý jezdec. "Nemohu říci, že si přehnaně věřím, protože jsem ve voze ještě neujel ani kilometr [rozhovor vznikal před testem, Breen jezdil jeden den].
Ale vloni jsem vyhrál v ERC jednu zimní soutěž, takže povrch znám. V roce 2014 jsem ve Švédsku jel a byl jsem 9. Můj spolujezdec, Scott Martin, už s Citroënem spolupracoval," říká bývalý tovární jezdec Peugeotu. V Monaku dostal příležitost vedle Meekea Stéphane Lefebvre, teď přišla řada na Breena.
"Momentálně jde o moji jedinou soutěž s WRC. Dám do toho vše a pak se uvidí, co budoucnost přinese. Je jasné, že jsem pod tlakem, protože mě tým sleduje a mám jen tuto jednu příležitost. Myslím, že Kris byl před pár lety ve stejné situaci. Teď musím tuto šanci 'papadnout za pačesy'."
"Jde o splnění mého snu - jet ve WRC je velmi důležité pro moji budoucnost. Hodně mě zaujala úroveň, na které jezdci mezi sebou bojují. Cílem je zlepšovat se v průběhu rally. Nechci hned zkraje jet bezhlavě. Snad přijdou i další možnosti, abych ukázal svoji rychlost. Pokud dojedu mezi TOP6, tak to bude fantastický výsledek."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.