Ve Švédsku pojedou za polo-tovární tým Citroënu Kris Meeke a Khalid Al Qassimi, doplní je také premiérově Craig Breen. I přes chybějící zkušenosti s DS3 WRC je Severní Ir mírně optimistický.
Craig Breen pojede ve Švédsku s Citroënem DS3 WRC týmu Abu Dhabi Total Citroën PH Sport. Nebude to pro něj přitom poprvé, kdy pojede s WRC v rámci MS. V roce 2014 odjel dvě soutěže s privátním Fordem Fiesta RS WRC (Švédsko a Finsko). Craig Breen ale poukazuje na jeden velký rozdíl.
"Jde pro mě o opravdu velký krok. Mohu spolupracovat s profesionálním týmem, který má velké zkušenosti. To je skvělá příležitost, už se nemohu dočkat," říká 26 letý jezdec. "Nemohu říci, že si přehnaně věřím, protože jsem ve voze ještě neujel ani kilometr [rozhovor vznikal před testem, Breen jezdil jeden den].
Ale vloni jsem vyhrál v ERC jednu zimní soutěž, takže povrch znám. V roce 2014 jsem ve Švédsku jel a byl jsem 9. Můj spolujezdec, Scott Martin, už s Citroënem spolupracoval," říká bývalý tovární jezdec Peugeotu. V Monaku dostal příležitost vedle Meekea Stéphane Lefebvre, teď přišla řada na Breena.
"Momentálně jde o moji jedinou soutěž s WRC. Dám do toho vše a pak se uvidí, co budoucnost přinese. Je jasné, že jsem pod tlakem, protože mě tým sleduje a mám jen tuto jednu příležitost. Myslím, že Kris byl před pár lety ve stejné situaci. Teď musím tuto šanci 'papadnout za pačesy'."
"Jde o splnění mého snu - jet ve WRC je velmi důležité pro moji budoucnost. Hodně mě zaujala úroveň, na které jezdci mezi sebou bojují. Cílem je zlepšovat se v průběhu rally. Nechci hned zkraje jet bezhlavě. Snad přijdou i další možnosti, abych ukázal svoji rychlost. Pokud dojedu mezi TOP6, tak to bude fantastický výsledek."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.