Malcolm Wilson dal svému jezdci, Madsi Ostbergovi, pro Švédsko jasný cíl - sesadit dominující Volkswagen z trůnu.
Mads Ostberg se před sezonou po dvou letech u Citroënu vrátil do britského týmu M-Sport, sezonu zahájil solidním čtvrtým místem z Monte Carla. V rámci příprav na Rally Sweden pojede Nor o týden dříve norskou KNA Rally Finnskog s Fordem Fiesta R5.
Jezdec si tak osvěží specifika jízdy na sněhu - ve Švédsku má dle svého šéfa na to, aby vyhrál: "Pokud bude mít dobrý test, tak bude ve Švédsku v dobré pozici. A Švédsko je opravdu jedna ze soutěží, kde může reálně pomýšlet na útok na vítězství," říká Malcolm Wilson.
Před pěti roky Mads Ostberg, v té době soukromník, prohrál ve Švédsku o 6,5s souboj o vítězství s tehdejším jezdcem Fordu, Mikko Hirvonenem. Fordy tak obsadily první 3 místa v cíly. Jenže Volkswagen vyhrál posledních 10 soutěží WRC, naposledy prohrál v Argentině 2015.
Samotný jezdec si obtížnost tohoto úkolu uvědomuje, avšak věří, že M-Sport může za vhodných podmínek Volkswagen vyzvat na souboj: "Dostáváme se velmi blízko tomu, kde bychom chtěli být. Možnost jet Rally Finnskog nás dostává ještě blíž k tomuto bodu.
S novým vozem jsem ještě na sněhu nejel, ale myslím, že bude velmi konkurenceschopný. Pokud ano, myslím, že i my [s Floenem] budeme. Vždy je složité rozdat si to s Volkswagenem, ale zcela jistě se o to pokusíme," slibuje Mads Ostberg.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.