Malcolm Wilson dal svému jezdci, Madsi Ostbergovi, pro Švédsko jasný cíl - sesadit dominující Volkswagen z trůnu.
Mads Ostberg se před sezonou po dvou letech u Citroënu vrátil do britského týmu M-Sport, sezonu zahájil solidním čtvrtým místem z Monte Carla. V rámci příprav na Rally Sweden pojede Nor o týden dříve norskou KNA Rally Finnskog s Fordem Fiesta R5.
Jezdec si tak osvěží specifika jízdy na sněhu - ve Švédsku má dle svého šéfa na to, aby vyhrál: "Pokud bude mít dobrý test, tak bude ve Švédsku v dobré pozici. A Švédsko je opravdu jedna ze soutěží, kde může reálně pomýšlet na útok na vítězství," říká Malcolm Wilson.
Před pěti roky Mads Ostberg, v té době soukromník, prohrál ve Švédsku o 6,5s souboj o vítězství s tehdejším jezdcem Fordu, Mikko Hirvonenem. Fordy tak obsadily první 3 místa v cíly. Jenže Volkswagen vyhrál posledních 10 soutěží WRC, naposledy prohrál v Argentině 2015.
Samotný jezdec si obtížnost tohoto úkolu uvědomuje, avšak věří, že M-Sport může za vhodných podmínek Volkswagen vyzvat na souboj: "Dostáváme se velmi blízko tomu, kde bychom chtěli být. Možnost jet Rally Finnskog nás dostává ještě blíž k tomuto bodu.
S novým vozem jsem ještě na sněhu nejel, ale myslím, že bude velmi konkurenceschopný. Pokud ano, myslím, že i my [s Floenem] budeme. Vždy je složité rozdat si to s Volkswagenem, ale zcela jistě se o to pokusíme," slibuje Mads Ostberg.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?