Šéf Toyoty, Tommi Mäkinen, musel přiznat, že v současné době je jedním z největších problémů při návratu Toyoty do WRC volba vhodného jezdce.
Toyotě už zbývá na přípravu návratu do WRC méně než rok. Příští rok na Monte Carlu by se měla objevit minimálně dvě auta. Zatím ale není vůbec jasné, kdo bude v Yarisech WRC sedět - Mäkinenovi totiž nevyšlo zlákání Krise Meekea.
Teď už i přímo Tommi Mäkinen přiznal, že otázka jezdců je dost palčivá: "Situace je obtížná," řekl Fin v rozhovoru pro 'WRC Live Radio'. "Všichni jezdci chtějí jezdit zároveň i letos v šampionátu, jenže my nemáme auto, se kterým by mohli jezdit. To příjde až v roce 2017. Tím se to komplikuje."
To byl hlavní důvod, proč Kris Meeke nakonec dal přednost setrvání u Citroënu namísto přestupu k Toyotě. Severního Ira čeká letos kromě vývoje Citroënu C3 WRC i několik startů ve WRC.
K tomu se přidává další problém: "Pro rok 2017 je spousta jezdců vázaných se svými současnými týmy, proto mohou být k dispozici nejdříve v roce 2018. Zde musíme být realisty." Tato slova by se dala přeložit následovně - pravidelný boj o vítězství v roce 2017 mizí.
"Rok 2017 pro nás bude rokem, kdy se budeme především maximálně učit a sbírat zkušenosti." Jednoho kandidáta však už Mäkinen má - je jím Esapekka Lappi, tovární jezdec Škody Motorsport: "Lappi je jedním z nejžhavějších mladých jezdců. Ho bych rád viděl v mém týmu za volantem jednoho vozu."
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.