Šéf Toyoty, Tommi Mäkinen, musel přiznat, že v současné době je jedním z největších problémů při návratu Toyoty do WRC volba vhodného jezdce.
Toyotě už zbývá na přípravu návratu do WRC méně než rok. Příští rok na Monte Carlu by se měla objevit minimálně dvě auta. Zatím ale není vůbec jasné, kdo bude v Yarisech WRC sedět - Mäkinenovi totiž nevyšlo zlákání Krise Meekea.
Teď už i přímo Tommi Mäkinen přiznal, že otázka jezdců je dost palčivá: "Situace je obtížná," řekl Fin v rozhovoru pro 'WRC Live Radio'. "Všichni jezdci chtějí jezdit zároveň i letos v šampionátu, jenže my nemáme auto, se kterým by mohli jezdit. To příjde až v roce 2017. Tím se to komplikuje."
To byl hlavní důvod, proč Kris Meeke nakonec dal přednost setrvání u Citroënu namísto přestupu k Toyotě. Severního Ira čeká letos kromě vývoje Citroënu C3 WRC i několik startů ve WRC.
K tomu se přidává další problém: "Pro rok 2017 je spousta jezdců vázaných se svými současnými týmy, proto mohou být k dispozici nejdříve v roce 2018. Zde musíme být realisty." Tato slova by se dala přeložit následovně - pravidelný boj o vítězství v roce 2017 mizí.
"Rok 2017 pro nás bude rokem, kdy se budeme především maximálně učit a sbírat zkušenosti." Jednoho kandidáta však už Mäkinen má - je jím Esapekka Lappi, tovární jezdec Škody Motorsport: "Lappi je jedním z nejžhavějších mladých jezdců. Ho bych rád viděl v mém týmu za volantem jednoho vozu."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.