Mäkinen má zájem o Lappiho: "Situace na trhu jezdců je obtížná"

Lappi má, zdá se, nakročeno k Toyotě
Lappi má, zdá se, nakročeno k Toyotě, foto: www.rallyzone.cz | Krajča, Ondřej
iM2 28. ledna 2016 10:27
Sdílej:

Šéf Toyoty, Tommi Mäkinen, musel přiznat, že v současné době je jedním z největších problémů při návratu Toyoty do WRC volba vhodného jezdce.

Toyotě už zbývá na přípravu návratu do WRC méně než rok. Příští rok na Monte Carlu by se měla objevit minimálně dvě auta. Zatím ale není vůbec jasné, kdo bude v Yarisech WRC sedět - Mäkinenovi totiž nevyšlo zlákání Krise Meekea.

Teď už i přímo Tommi Mäkinen přiznal, že otázka jezdců je dost palčivá: "Situace je obtížná," řekl Fin v rozhovoru pro 'WRC Live Radio'. "Všichni jezdci chtějí jezdit zároveň i letos v šampionátu, jenže my nemáme auto, se kterým by mohli jezdit. To příjde až v roce 2017. Tím se to komplikuje."

To byl hlavní důvod, proč Kris Meeke nakonec dal přednost setrvání u Citroënu namísto přestupu k Toyotě. Severního Ira čeká letos kromě vývoje Citroënu C3 WRC i několik startů ve WRC.

K tomu se přidává další problém: "Pro rok 2017 je spousta jezdců vázaných se svými současnými týmy, proto mohou být k dispozici nejdříve v roce 2018. Zde musíme být realisty." Tato slova by se dala přeložit následovně - pravidelný boj o vítězství v roce 2017 mizí.

"Rok 2017 pro nás bude rokem, kdy se budeme především maximálně učit a sbírat zkušenosti." Jednoho kandidáta však už Mäkinen má - je jím Esapekka Lappi, tovární jezdec Škody Motorsport: "Lappi je jedním z nejžhavějších mladých jezdců. Ho bych rád viděl v mém týmu za volantem jednoho vozu."

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?