Šéf Toyoty, Tommi Mäkinen, musel přiznat, že v současné době je jedním z největších problémů při návratu Toyoty do WRC volba vhodného jezdce.
Toyotě už zbývá na přípravu návratu do WRC méně než rok. Příští rok na Monte Carlu by se měla objevit minimálně dvě auta. Zatím ale není vůbec jasné, kdo bude v Yarisech WRC sedět - Mäkinenovi totiž nevyšlo zlákání Krise Meekea.
Teď už i přímo Tommi Mäkinen přiznal, že otázka jezdců je dost palčivá: "Situace je obtížná," řekl Fin v rozhovoru pro 'WRC Live Radio'. "Všichni jezdci chtějí jezdit zároveň i letos v šampionátu, jenže my nemáme auto, se kterým by mohli jezdit. To příjde až v roce 2017. Tím se to komplikuje."
To byl hlavní důvod, proč Kris Meeke nakonec dal přednost setrvání u Citroënu namísto přestupu k Toyotě. Severního Ira čeká letos kromě vývoje Citroënu C3 WRC i několik startů ve WRC.
K tomu se přidává další problém: "Pro rok 2017 je spousta jezdců vázaných se svými současnými týmy, proto mohou být k dispozici nejdříve v roce 2018. Zde musíme být realisty." Tato slova by se dala přeložit následovně - pravidelný boj o vítězství v roce 2017 mizí.
"Rok 2017 pro nás bude rokem, kdy se budeme především maximálně učit a sbírat zkušenosti." Jednoho kandidáta však už Mäkinen má - je jím Esapekka Lappi, tovární jezdec Škody Motorsport: "Lappi je jedním z nejžhavějších mladých jezdců. Ho bych rád viděl v mém týmu za volantem jednoho vozu."
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?