Yves Matton, šéf továrního Citroënu, věří, že by Kris Meeke tlačil až do samotného konce Rally Monte Carlo na Sébastiena Ogiera s Volkswagenem.
Pokud by Kris Meeke vyhrál, stal by se prvním Britem od Vice Elforda a roku 1968, který by v Alpách vyhrál. Severní Ir však musel vzdát v sobotu odpolende poté, co tvrdý náraz na kámen, který ležel přímo ve stopě, poškodil jeho převodovku.
V ten okamžik byl 26 vteřin za Sébastienem Ogierem, se kterým si předtím několikrát vyměnil vedení v soutěži. Podle Yvese Mattona následná rychlost jeho kolegy, Stéphana Lefebvra, dokázala, že mohlo dojít i na další změny ve vedení v soutěži.
"Kris měl pro Sisteron super-měkké pneumatiky. Viděli jsme, jak rychlý na těchto pneumatikách byl Stéphane [byl čtvrtý]. Myslím, že Kris by po projetí této zkoušky stáhl náskok Ogiera na 10 nebo 15 vteřin. Pořád by to [vítězství] zůstávalo obtížné, ale byl by v boji až do posledních metrů," upozorňuje Matton.
"Na Sébastiena by vytvořil tlak a pak kdo ví, co by se stalo," zakončil šéf továrního Citroënu. To samotný Kris Meeke už má větší pochyby, podle něj by totiž Francouz profitoval v neděli z čistší trati: "Jestli bychom byli schopni bojovat se Sébastienem už se nikdy nedozvíme. Je fair přiznat, že se zdálo, že pořád může trošku zrychlit.
A také nezapomeňte, že poslední den byl více asfaltovou rally. Snažit se stáhnout takovou ztrátu na asfaltu by bylo velmi obtížné. S ohledem na to vše, když jste na Monte Carlu 26 vteřin za vedením, tak jste vždy ve hře!" dodal jezdec.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.