Znepokojení u konkurence - Elfyn Evans a Ford Fiesta R5 od M-Sportu posunuli laťku ve WRC2 opět o něco výš. Dle některých je dokonce nový Ford rychlejší než Škoda Fabia R5.
Plán Malcolma Wilsona vyšel. Šéf M-Sportu posadil do vylepšeného Fordu Fiesta R5 loňského továrního jezdce, Elfyna Evanse, a příhlásil jej do WRC2. Zde má Welšan udělat novému vozu odpovídající reklamu, která opět zvýši odbyt speciálu.
Před modernizací se totiž Fiesta R5 - mimo jiné první vůz kategorie R5 - dostala, po představení konkurenčních strojů, na vedlejší kolej. Především Škoda Motorsport vyrobila výrazně rychlejší auto. M-Sport na to přes zimu zareagoval a svůj Ford přepracoval. Především motor teď dává více výkonů v nízkých otáčkách.
Sílu nového Fordu konkurence pocítila již na Monte Carlu. I přes defekty pneumatik zářil Evans jako kometa. Svými časy Elfyn doslova deklasoval konkurenci ve WRC2 a s přehledem zvítězil. "Auto je fantastické. Myslím, že jsme dokázali, že Fiesta R5 je nejlepším autem ve své kategorii," nešetřil chválou Elfyn Evans.
Tato slova Malcolm Wilson moc rád slyší. Objednávkové knihy především Škody Motorsport se totiž v posledních měsících i na úkor M-Sportu dost zaplnily. Po vystoupení Evanse si ale britský tým slibuje, že se opět zvedne zájem o Fiestu R5. My jen dodejme, že na Monte Carlu se tým Škody Motorsport neprezentoval (Esapekka Lappi jel pouze s vozem privátního týmu).
"Odvedli jsme hromadu práce na zlepšení auta. Proto je velmi potěšující, že jsme hned na první pokus získali takovýto pozitivní výsledek. Pro Elfyna nebyla minulá sezona jednoduchá, proto jsme s napětím sledovali, jestli si bude opět věřit. Úspěch je vždy tím nejlepším lékem," pochválil vůz i jezdce Malcolm Wilson.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?