Znepokojení u konkurence - Elfyn Evans a Ford Fiesta R5 od M-Sportu posunuli laťku ve WRC2 opět o něco výš. Dle některých je dokonce nový Ford rychlejší než Škoda Fabia R5.
Plán Malcolma Wilsona vyšel. Šéf M-Sportu posadil do vylepšeného Fordu Fiesta R5 loňského továrního jezdce, Elfyna Evanse, a příhlásil jej do WRC2. Zde má Welšan udělat novému vozu odpovídající reklamu, která opět zvýši odbyt speciálu.
Před modernizací se totiž Fiesta R5 - mimo jiné první vůz kategorie R5 - dostala, po představení konkurenčních strojů, na vedlejší kolej. Především Škoda Motorsport vyrobila výrazně rychlejší auto. M-Sport na to přes zimu zareagoval a svůj Ford přepracoval. Především motor teď dává více výkonů v nízkých otáčkách.
Sílu nového Fordu konkurence pocítila již na Monte Carlu. I přes defekty pneumatik zářil Evans jako kometa. Svými časy Elfyn doslova deklasoval konkurenci ve WRC2 a s přehledem zvítězil. "Auto je fantastické. Myslím, že jsme dokázali, že Fiesta R5 je nejlepším autem ve své kategorii," nešetřil chválou Elfyn Evans.
Tato slova Malcolm Wilson moc rád slyší. Objednávkové knihy především Škody Motorsport se totiž v posledních měsících i na úkor M-Sportu dost zaplnily. Po vystoupení Evanse si ale britský tým slibuje, že se opět zvedne zájem o Fiestu R5. My jen dodejme, že na Monte Carlu se tým Škody Motorsport neprezentoval (Esapekka Lappi jel pouze s vozem privátního týmu).
"Odvedli jsme hromadu práce na zlepšení auta. Proto je velmi potěšující, že jsme hned na první pokus získali takovýto pozitivní výsledek. Pro Elfyna nebyla minulá sezona jednoduchá, proto jsme s napětím sledovali, jestli si bude opět věřit. Úspěch je vždy tím nejlepším lékem," pochválil vůz i jezdce Malcolm Wilson.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.