Znepokojení u konkurence - Elfyn Evans a Ford Fiesta R5 od M-Sportu posunuli laťku ve WRC2 opět o něco výš. Dle některých je dokonce nový Ford rychlejší než Škoda Fabia R5.
Plán Malcolma Wilsona vyšel. Šéf M-Sportu posadil do vylepšeného Fordu Fiesta R5 loňského továrního jezdce, Elfyna Evanse, a příhlásil jej do WRC2. Zde má Welšan udělat novému vozu odpovídající reklamu, která opět zvýši odbyt speciálu.
Před modernizací se totiž Fiesta R5 - mimo jiné první vůz kategorie R5 - dostala, po představení konkurenčních strojů, na vedlejší kolej. Především Škoda Motorsport vyrobila výrazně rychlejší auto. M-Sport na to přes zimu zareagoval a svůj Ford přepracoval. Především motor teď dává více výkonů v nízkých otáčkách.
Sílu nového Fordu konkurence pocítila již na Monte Carlu. I přes defekty pneumatik zářil Evans jako kometa. Svými časy Elfyn doslova deklasoval konkurenci ve WRC2 a s přehledem zvítězil. "Auto je fantastické. Myslím, že jsme dokázali, že Fiesta R5 je nejlepším autem ve své kategorii," nešetřil chválou Elfyn Evans.
Tato slova Malcolm Wilson moc rád slyší. Objednávkové knihy především Škody Motorsport se totiž v posledních měsících i na úkor M-Sportu dost zaplnily. Po vystoupení Evanse si ale britský tým slibuje, že se opět zvedne zájem o Fiestu R5. My jen dodejme, že na Monte Carlu se tým Škody Motorsport neprezentoval (Esapekka Lappi jel pouze s vozem privátního týmu).
"Odvedli jsme hromadu práce na zlepšení auta. Proto je velmi potěšující, že jsme hned na první pokus získali takovýto pozitivní výsledek. Pro Elfyna nebyla minulá sezona jednoduchá, proto jsme s napětím sledovali, jestli si bude opět věřit. Úspěch je vždy tím nejlepším lékem," pochválil vůz i jezdce Malcolm Wilson.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.