Znepokojení u konkurence - Elfyn Evans a Ford Fiesta R5 od M-Sportu posunuli laťku ve WRC2 opět o něco výš. Dle některých je dokonce nový Ford rychlejší než Škoda Fabia R5.
Plán Malcolma Wilsona vyšel. Šéf M-Sportu posadil do vylepšeného Fordu Fiesta R5 loňského továrního jezdce, Elfyna Evanse, a příhlásil jej do WRC2. Zde má Welšan udělat novému vozu odpovídající reklamu, která opět zvýši odbyt speciálu.
Před modernizací se totiž Fiesta R5 - mimo jiné první vůz kategorie R5 - dostala, po představení konkurenčních strojů, na vedlejší kolej. Především Škoda Motorsport vyrobila výrazně rychlejší auto. M-Sport na to přes zimu zareagoval a svůj Ford přepracoval. Především motor teď dává více výkonů v nízkých otáčkách.
Sílu nového Fordu konkurence pocítila již na Monte Carlu. I přes defekty pneumatik zářil Evans jako kometa. Svými časy Elfyn doslova deklasoval konkurenci ve WRC2 a s přehledem zvítězil. "Auto je fantastické. Myslím, že jsme dokázali, že Fiesta R5 je nejlepším autem ve své kategorii," nešetřil chválou Elfyn Evans.
Tato slova Malcolm Wilson moc rád slyší. Objednávkové knihy především Škody Motorsport se totiž v posledních měsících i na úkor M-Sportu dost zaplnily. Po vystoupení Evanse si ale britský tým slibuje, že se opět zvedne zájem o Fiestu R5. My jen dodejme, že na Monte Carlu se tým Škody Motorsport neprezentoval (Esapekka Lappi jel pouze s vozem privátního týmu).
"Odvedli jsme hromadu práce na zlepšení auta. Proto je velmi potěšující, že jsme hned na první pokus získali takovýto pozitivní výsledek. Pro Elfyna nebyla minulá sezona jednoduchá, proto jsme s napětím sledovali, jestli si bude opět věřit. Úspěch je vždy tím nejlepším lékem," pochválil vůz i jezdce Malcolm Wilson.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.