Thierry Neuville nezažil zrovna povedený loňský podzim, když byl na poslední soutěž roku dokonce přesunut do B-týmu Hyundai. Rok 2016 začal ale s novým Hyundai i20 WRC velmi dobře a získal na Rally Monte Carlo hned podium.
Navzdory problémům s transmisemi na poslední zkoušce soutěže dokázal Belgičan dovést nový Hyundai i20 WRC až do cíle Rally Monte Carlo a navíc na třetí pozici. Nový speciál tak získal podiové umístění hned při prvním startu!
"Pro naše nervy to byl velmi náročný konec Rally Monte Carlo. Před Power Stage jsme začali mít problémy s transmisemi, proto jsme jí museli jet pouze s pohonem dvou kol. Nebylo to lehké, ale neztratili jsme více než minutu, takže jsme si zajistili podium a to byl náš cíl celé toto dopoledne! S naším víkendem můžeme velmi spokojení," říkal v cíli Thierry Neuville.
V pátek oba jezdci továrního týmu Hyundai bojovali s nastavením svých i20 WRC, pro sobotu se jim to už podařilo vyladit a Neuville dokázal vyhrát dvě poslední sobotní zkoušky. Dani Sordo dokázal zajet během soutěže čtyřikrát druhý nejrychlejší čas na RZ. Nové vozy německo-korejského týmu tedy mají potenciál.
"Nová generace i20 WRC ukázala svůj potenciál a je úžasné, že jsem se znovu objevil na podiu, zejména po problémech, které nás potkaly na konci loňské sezony. Získat [dva] nejrychlejší časy a zároveň první podium s novým vozem, to nám dává skvělý pocit velké hrdosti a náš výsledek patří celému týmu."
Za dva týdny ve Švédsku by Neuville mohl pomýšlet na boj s Volkswageny o vítězství. "V příštích soutěžích jim budeme blíže."
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.