I přes odstoupení ve druhé polovině Rally Monte Carlo zůstává Kris Meeke optimistický - během rally totiž zajížděl velmi povzbudivé časy.
Kris Meeke sváděl krásný duel o vítězství v soutěži se Sébastienem Ogierem, jenže po RZ12 musel pro poruchu převodovky vzdát. Severní Ir v té době ztrácel necelou půlminutu na vedoucího Ogiera, kterého držel pod tlakem.
"Myslím, že mohu říci, že jsem měl smůlu. Zdá se, že jsem jel stejnou stopu jako ostatní, jenže z nějakého důvodu jsem do něj [do kamenu] tvrdě narazil zrovna já. Tvrdý náraz odnesl spodek auta - poškozen byl chladič a převodovka. Byl to zvláštní incident. Odstoupit takovýmto způsobem po všech těch výzvách, která tato soutěž připravila (sníh, led, bláto, výběr pneumatik, souboj se Sebem), je zklamáním," přiznává Kris Meeke.
I přes zklamání zůstává pro zbytek sezony jezdec Citroënu po zářném výkonu na Monte Carlu optimistický: "Musíme si z této soutěže odnést pozitiva a zopakovat takto dobrý výkon. Seb byl zcela očividně v určitých pasážích rychlejší a mě se nedařilo s ním zůstat v kontaktu. Udělal jsem ale vše, co bylo v mých silách.
Tempo ukazuje na moje neustálé zlepšování. To je povzbuzením pro budoucnost," neztrácí optimismus Meeke. Jeho Citroën DS3 WRC navíc nemohl ani vyjet v poslední etapě, protože pravidla neumožňují jezdcům, kteří odstoupili v předposlední etapě, aby se do soutěže vrátili (to ovlivnilo také Jariho-Mattiho Latvalu nebo Bryana Bouffiera).
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?