Petter Solberg se chtěl v roce 2016 vrátit do WRC, jenže jeho smlouvu s Citroënem zhatila politika.
Petter Solberg prohlásil, že je hladový po návratu do WRC, jenže ten znemožnila politika koncernu PSA Peugeot Citroën. Nor bude i letos obhajovat svůj titul v rallycrossu s privátním Citroënem. Petter ale teď přiznal, že chtěl odjet vybrané soutěže WRC s Citroënem a také odjet Dakar s Toytou.
Jenže plány mistra světa v rally z roku 2003 zhatilo rozhodnutí Citroënu o tom, že letos nepojede kompletní šampionát WRC jako tovární tým. Plány na start na Dakaru 2016 zhatily závazky v rallycrossu. Dle Solberga vnitřní politika koncernu PSA Peugeot Citroën znemožnila jeho letošní starty ve WRC.
"Na předávání ocenění FIA v Paříži jsem byl dotázán, zda-li bych se chtěl vrátit do WRC. A já jsem odpověděl, že bych se moc rád vrátil. Snažil jsem se s nimi jednat [Citroënem], ale nebyli připraveni a nakonec se to neuskutečnilo. Bohůžel se toho teď hodně děje, zvláště mezi Peugeotem a Citroënem. Je v tom politika.
Byl jsem připraven to udělat. Začal jsem se připravovat a doma udělal všechy možné testy, co šly. Opravdu to [WRC] pořád chci dělat. Plánoval jsem jet letos Dakar. Kdybych získal titul ve WRX o trošku dříve, tak bych testoval Toyotu a šel do toho. Musíte se ale zaměřit na jednu věc a nechtěl jsem zničit svoje šance v rallycrossu. Na rok 2017 už ale plánuji Dakar ať se děje cokoliv."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.