Petter Solberg se chtěl v roce 2016 vrátit do WRC, jenže jeho smlouvu s Citroënem zhatila politika.
Petter Solberg prohlásil, že je hladový po návratu do WRC, jenže ten znemožnila politika koncernu PSA Peugeot Citroën. Nor bude i letos obhajovat svůj titul v rallycrossu s privátním Citroënem. Petter ale teď přiznal, že chtěl odjet vybrané soutěže WRC s Citroënem a také odjet Dakar s Toytou.
Jenže plány mistra světa v rally z roku 2003 zhatilo rozhodnutí Citroënu o tom, že letos nepojede kompletní šampionát WRC jako tovární tým. Plány na start na Dakaru 2016 zhatily závazky v rallycrossu. Dle Solberga vnitřní politika koncernu PSA Peugeot Citroën znemožnila jeho letošní starty ve WRC.
"Na předávání ocenění FIA v Paříži jsem byl dotázán, zda-li bych se chtěl vrátit do WRC. A já jsem odpověděl, že bych se moc rád vrátil. Snažil jsem se s nimi jednat [Citroënem], ale nebyli připraveni a nakonec se to neuskutečnilo. Bohůžel se toho teď hodně děje, zvláště mezi Peugeotem a Citroënem. Je v tom politika.
Byl jsem připraven to udělat. Začal jsem se připravovat a doma udělal všechy možné testy, co šly. Opravdu to [WRC] pořád chci dělat. Plánoval jsem jet letos Dakar. Kdybych získal titul ve WRX o trošku dříve, tak bych testoval Toyotu a šel do toho. Musíte se ale zaměřit na jednu věc a nechtěl jsem zničit svoje šance v rallycrossu. Na rok 2017 už ale plánuji Dakar ať se děje cokoliv."
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.