Petter Solberg se chtěl v roce 2016 vrátit do WRC, jenže jeho smlouvu s Citroënem zhatila politika.
Petter Solberg prohlásil, že je hladový po návratu do WRC, jenže ten znemožnila politika koncernu PSA Peugeot Citroën. Nor bude i letos obhajovat svůj titul v rallycrossu s privátním Citroënem. Petter ale teď přiznal, že chtěl odjet vybrané soutěže WRC s Citroënem a také odjet Dakar s Toytou.
Jenže plány mistra světa v rally z roku 2003 zhatilo rozhodnutí Citroënu o tom, že letos nepojede kompletní šampionát WRC jako tovární tým. Plány na start na Dakaru 2016 zhatily závazky v rallycrossu. Dle Solberga vnitřní politika koncernu PSA Peugeot Citroën znemožnila jeho letošní starty ve WRC.
"Na předávání ocenění FIA v Paříži jsem byl dotázán, zda-li bych se chtěl vrátit do WRC. A já jsem odpověděl, že bych se moc rád vrátil. Snažil jsem se s nimi jednat [Citroënem], ale nebyli připraveni a nakonec se to neuskutečnilo. Bohůžel se toho teď hodně děje, zvláště mezi Peugeotem a Citroënem. Je v tom politika.
Byl jsem připraven to udělat. Začal jsem se připravovat a doma udělal všechy možné testy, co šly. Opravdu to [WRC] pořád chci dělat. Plánoval jsem jet letos Dakar. Kdybych získal titul ve WRX o trošku dříve, tak bych testoval Toyotu a šel do toho. Musíte se ale zaměřit na jednu věc a nechtěl jsem zničit svoje šance v rallycrossu. Na rok 2017 už ale plánuji Dakar ať se děje cokoliv."
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.