Kris Meeke dokázal zajet nejrychlejší čas na shakedownu Rally Monte Carlo. Druhé místo těsně obsadil Sébastien Ogier, za ním se srovnaly nové Hyundai i20 WRC.
Nejlepší start do nové sezony se povedl Krisi Meekeovi - Severní Ir vyhrál s Citroënem DS3 WRC shakedown před Rally Monte Carlo. Čas 2:07,2 min. byl o 0,2 s lepší než ten, který zajel Sébastien Ogier s Volkswagenem Polo R WRC. Zbytek jezdců už zaznamenal větší ztráty, TOP3 doplnil Dani Sordo s novým Hyundai i20 WRC. Španěl však ztratil na první místo na 3,55 kilometrů dlouhé trati už 3,4 s.
"Nejdůležitější je, že mám v autě dobrý pocit. Wales už byl před dlouhodou dobou a je skvělé opět sedět v autě a jet proti hodinám. Tento výsledek podpořil moji důvěru a na této rally jde hodně o Vaši důvěru," řekl Kris Meeke.
Ten, komu se první průjezd moc nepovedl, nedostal už moc příležitostí na opravu - trať totiž byla stále více špinavá. Hodně blízko k havárii měl Thierry Neuville, ale ještě předtím stihl zajet čtvrtý čas. Pikantností je jistě výkon Elfyna Evanse s Fordem Fiesta R5, který byl rychlejší než jeho nástupce ve Fordu Fiesta RS WRC, Eric Camilli. Pro Welšana může jít o zadostiučinění.
Výsledky shakedownu:1. Meeke/Nagle; Citroën DS3 WRC 2:07,22. Ogier/Ingrassia; Volkswagen Polo R WRC 2:07,43. Sordo/Martí; Hyundai i20 WRC '16 2:10,64. Neuville/Gilsoul; Hyundai i20 WRC '16 2:11,05. Mikkelsen/Jäger; Volkswagen Polo R WRC 2:11,96. Latvala/Anttila; Volkswagen Polo R WRC 2:12,67. Kubica/Szczepaniak; Ford Fiesta RS WRC 2:13,18. Lefebvre/Moreau; Citroën DS3 WRC 2:14,19. Ostberg/Floene; Ford Fiesta RS WRC 2:15,110. Paddon/Kennard; Hyundai i20 WRC 2:15,311. Tänak/Mölder; Ford Fiesta RS WRC 2:15,612. Evans/Parry; Ford Fiesta R5 2:17,913. Camilli/Klinger; Ford Fiesta RS WRC 2:20,014. Bouffier/Bellotto; Ford Fiesta RS WRC 2:20,7
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?