Kris Meeke dokázal zajet nejrychlejší čas na shakedownu Rally Monte Carlo. Druhé místo těsně obsadil Sébastien Ogier, za ním se srovnaly nové Hyundai i20 WRC.
Nejlepší start do nové sezony se povedl Krisi Meekeovi - Severní Ir vyhrál s Citroënem DS3 WRC shakedown před Rally Monte Carlo. Čas 2:07,2 min. byl o 0,2 s lepší než ten, který zajel Sébastien Ogier s Volkswagenem Polo R WRC. Zbytek jezdců už zaznamenal větší ztráty, TOP3 doplnil Dani Sordo s novým Hyundai i20 WRC. Španěl však ztratil na první místo na 3,55 kilometrů dlouhé trati už 3,4 s.
"Nejdůležitější je, že mám v autě dobrý pocit. Wales už byl před dlouhodou dobou a je skvělé opět sedět v autě a jet proti hodinám. Tento výsledek podpořil moji důvěru a na této rally jde hodně o Vaši důvěru," řekl Kris Meeke.
Ten, komu se první průjezd moc nepovedl, nedostal už moc příležitostí na opravu - trať totiž byla stále více špinavá. Hodně blízko k havárii měl Thierry Neuville, ale ještě předtím stihl zajet čtvrtý čas. Pikantností je jistě výkon Elfyna Evanse s Fordem Fiesta R5, který byl rychlejší než jeho nástupce ve Fordu Fiesta RS WRC, Eric Camilli. Pro Welšana může jít o zadostiučinění.
Výsledky shakedownu:1. Meeke/Nagle; Citroën DS3 WRC 2:07,22. Ogier/Ingrassia; Volkswagen Polo R WRC 2:07,43. Sordo/Martí; Hyundai i20 WRC '16 2:10,64. Neuville/Gilsoul; Hyundai i20 WRC '16 2:11,05. Mikkelsen/Jäger; Volkswagen Polo R WRC 2:11,96. Latvala/Anttila; Volkswagen Polo R WRC 2:12,67. Kubica/Szczepaniak; Ford Fiesta RS WRC 2:13,18. Lefebvre/Moreau; Citroën DS3 WRC 2:14,19. Ostberg/Floene; Ford Fiesta RS WRC 2:15,110. Paddon/Kennard; Hyundai i20 WRC 2:15,311. Tänak/Mölder; Ford Fiesta RS WRC 2:15,612. Evans/Parry; Ford Fiesta R5 2:17,913. Camilli/Klinger; Ford Fiesta RS WRC 2:20,014. Bouffier/Bellotto; Ford Fiesta RS WRC 2:20,7
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.