Kris Meeke dokázal zajet nejrychlejší čas na shakedownu Rally Monte Carlo. Druhé místo těsně obsadil Sébastien Ogier, za ním se srovnaly nové Hyundai i20 WRC.
Nejlepší start do nové sezony se povedl Krisi Meekeovi - Severní Ir vyhrál s Citroënem DS3 WRC shakedown před Rally Monte Carlo. Čas 2:07,2 min. byl o 0,2 s lepší než ten, který zajel Sébastien Ogier s Volkswagenem Polo R WRC. Zbytek jezdců už zaznamenal větší ztráty, TOP3 doplnil Dani Sordo s novým Hyundai i20 WRC. Španěl však ztratil na první místo na 3,55 kilometrů dlouhé trati už 3,4 s.
"Nejdůležitější je, že mám v autě dobrý pocit. Wales už byl před dlouhodou dobou a je skvělé opět sedět v autě a jet proti hodinám. Tento výsledek podpořil moji důvěru a na této rally jde hodně o Vaši důvěru," řekl Kris Meeke.
Ten, komu se první průjezd moc nepovedl, nedostal už moc příležitostí na opravu - trať totiž byla stále více špinavá. Hodně blízko k havárii měl Thierry Neuville, ale ještě předtím stihl zajet čtvrtý čas. Pikantností je jistě výkon Elfyna Evanse s Fordem Fiesta R5, který byl rychlejší než jeho nástupce ve Fordu Fiesta RS WRC, Eric Camilli. Pro Welšana může jít o zadostiučinění.
Výsledky shakedownu:1. Meeke/Nagle; Citroën DS3 WRC 2:07,22. Ogier/Ingrassia; Volkswagen Polo R WRC 2:07,43. Sordo/Martí; Hyundai i20 WRC '16 2:10,64. Neuville/Gilsoul; Hyundai i20 WRC '16 2:11,05. Mikkelsen/Jäger; Volkswagen Polo R WRC 2:11,96. Latvala/Anttila; Volkswagen Polo R WRC 2:12,67. Kubica/Szczepaniak; Ford Fiesta RS WRC 2:13,18. Lefebvre/Moreau; Citroën DS3 WRC 2:14,19. Ostberg/Floene; Ford Fiesta RS WRC 2:15,110. Paddon/Kennard; Hyundai i20 WRC 2:15,311. Tänak/Mölder; Ford Fiesta RS WRC 2:15,612. Evans/Parry; Ford Fiesta R5 2:17,913. Camilli/Klinger; Ford Fiesta RS WRC 2:20,014. Bouffier/Bellotto; Ford Fiesta RS WRC 2:20,7
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?