Kris Meeke dokázal zajet nejrychlejší čas na shakedownu Rally Monte Carlo. Druhé místo těsně obsadil Sébastien Ogier, za ním se srovnaly nové Hyundai i20 WRC.
Nejlepší start do nové sezony se povedl Krisi Meekeovi - Severní Ir vyhrál s Citroënem DS3 WRC shakedown před Rally Monte Carlo. Čas 2:07,2 min. byl o 0,2 s lepší než ten, který zajel Sébastien Ogier s Volkswagenem Polo R WRC. Zbytek jezdců už zaznamenal větší ztráty, TOP3 doplnil Dani Sordo s novým Hyundai i20 WRC. Španěl však ztratil na první místo na 3,55 kilometrů dlouhé trati už 3,4 s.
"Nejdůležitější je, že mám v autě dobrý pocit. Wales už byl před dlouhodou dobou a je skvělé opět sedět v autě a jet proti hodinám. Tento výsledek podpořil moji důvěru a na této rally jde hodně o Vaši důvěru," řekl Kris Meeke.
Ten, komu se první průjezd moc nepovedl, nedostal už moc příležitostí na opravu - trať totiž byla stále více špinavá. Hodně blízko k havárii měl Thierry Neuville, ale ještě předtím stihl zajet čtvrtý čas. Pikantností je jistě výkon Elfyna Evanse s Fordem Fiesta R5, který byl rychlejší než jeho nástupce ve Fordu Fiesta RS WRC, Eric Camilli. Pro Welšana může jít o zadostiučinění.
Výsledky shakedownu:1. Meeke/Nagle; Citroën DS3 WRC 2:07,22. Ogier/Ingrassia; Volkswagen Polo R WRC 2:07,43. Sordo/Martí; Hyundai i20 WRC '16 2:10,64. Neuville/Gilsoul; Hyundai i20 WRC '16 2:11,05. Mikkelsen/Jäger; Volkswagen Polo R WRC 2:11,96. Latvala/Anttila; Volkswagen Polo R WRC 2:12,67. Kubica/Szczepaniak; Ford Fiesta RS WRC 2:13,18. Lefebvre/Moreau; Citroën DS3 WRC 2:14,19. Ostberg/Floene; Ford Fiesta RS WRC 2:15,110. Paddon/Kennard; Hyundai i20 WRC 2:15,311. Tänak/Mölder; Ford Fiesta RS WRC 2:15,612. Evans/Parry; Ford Fiesta R5 2:17,913. Camilli/Klinger; Ford Fiesta RS WRC 2:20,014. Bouffier/Bellotto; Ford Fiesta RS WRC 2:20,7
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?