Eric Camilli se stal novou posilou týmu M-Sport před letošní sezonou MS. Jezdec už má za sebou první testy vozu a Ford Fiesta RS WRC chválí.
Eric Camilli byl vloni na konci roku překvapivě oznámen jako druhý tovární jezdec M-Sportu po boku Madse Ostberga. To pro jezdce z Nice představuje velkou změnu po roce 2015, kdy jezdil ve WRC2 s Fordem Fiesta R5 s podporou Toyoty Motorsport GmbH v týmu Oreca.
Bývalý vítěz šampionátu mladíků už má za sebou i první testy s Fordem Fiesta RS WRC na jihu Francie. AUTOhebdo s jezdcem po testu mluvilo, aby získalo jeho dojem z nového vozu.
"Z předchozích zkušeností - ať už šlo o Ford Fiesta R5 nebo Toyotu Yaris WRC - jsem mohl těžit při rychlé adaptaci na nový vůz. Ve Fordu Fiesta RS WRC je všechno lepší: brzdy, chování za jízdy, reakce na moje povely, hbitost. Pocit to navíc umocňuje.
Nejde jenom o motor, ale také podvozek představuje pokrok. Myslím, že má Ford Fiesta RS WRC velký potenciál..." vyprávěl učarovaně mladík, kterého již příští víkend čeká úvodní start ve WRC. "Našim hlavním cílem je dokončit soutěž, ale pokud budeme mít ve voze dobrý pocit, budeme se snažit zajet dobrý výsledek.
Víme, že tohle je ta nejtěžší rally šampionátu. Musíme jet na maximum a uvidíme, jak na tom budeme - z toho vyjdeme. Máme za sebou sérii dobrých testů, pracovali jsme na nastavení auta. Víme, že Rally Monte Carlo je těžká soutěž s obtížnými podmínkami. Už se nemůžu dočkat startu soutěže."
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?