Eric Camilli se stal novou posilou týmu M-Sport před letošní sezonou MS. Jezdec už má za sebou první testy vozu a Ford Fiesta RS WRC chválí.
Eric Camilli byl vloni na konci roku překvapivě oznámen jako druhý tovární jezdec M-Sportu po boku Madse Ostberga. To pro jezdce z Nice představuje velkou změnu po roce 2015, kdy jezdil ve WRC2 s Fordem Fiesta R5 s podporou Toyoty Motorsport GmbH v týmu Oreca.
Bývalý vítěz šampionátu mladíků už má za sebou i první testy s Fordem Fiesta RS WRC na jihu Francie. AUTOhebdo s jezdcem po testu mluvilo, aby získalo jeho dojem z nového vozu.
"Z předchozích zkušeností - ať už šlo o Ford Fiesta R5 nebo Toyotu Yaris WRC - jsem mohl těžit při rychlé adaptaci na nový vůz. Ve Fordu Fiesta RS WRC je všechno lepší: brzdy, chování za jízdy, reakce na moje povely, hbitost. Pocit to navíc umocňuje.
Nejde jenom o motor, ale také podvozek představuje pokrok. Myslím, že má Ford Fiesta RS WRC velký potenciál..." vyprávěl učarovaně mladík, kterého již příští víkend čeká úvodní start ve WRC. "Našim hlavním cílem je dokončit soutěž, ale pokud budeme mít ve voze dobrý pocit, budeme se snažit zajet dobrý výsledek.
Víme, že tohle je ta nejtěžší rally šampionátu. Musíme jet na maximum a uvidíme, jak na tom budeme - z toho vyjdeme. Máme za sebou sérii dobrých testů, pracovali jsme na nastavení auta. Víme, že Rally Monte Carlo je těžká soutěž s obtížnými podmínkami. Už se nemůžu dočkat startu soutěže."
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?