Camilli: Ford Fiesta RS WRC má velký potenciál, jaký má pro Monte Carlo cíl?

Camilli byl po testu z vozu nadšený
Camilli byl po testu z vozu nadšený, foto: M-Sport/McKlein
iM2 17. ledna 2016 18:32 | akt. 18. ledna 2016 10:26
Sdílej:

Eric Camilli se stal novou posilou týmu M-Sport před letošní sezonou MS. Jezdec už má za sebou první testy vozu a Ford Fiesta RS WRC chválí.

Eric Camilli byl vloni na konci roku překvapivě oznámen jako druhý tovární jezdec M-Sportu po boku Madse Ostberga. To pro jezdce z Nice představuje velkou změnu po roce 2015, kdy jezdil ve WRC2 s Fordem Fiesta R5 s podporou Toyoty Motorsport GmbH v týmu Oreca. 

Bývalý vítěz šampionátu mladíků už má za sebou i první testy s Fordem Fiesta RS WRC na jihu Francie. AUTOhebdo s jezdcem po testu mluvilo, aby získalo jeho dojem z nového vozu.

"Z předchozích zkušeností - ať už šlo o Ford Fiesta R5 nebo Toyotu Yaris WRC - jsem mohl těžit při rychlé adaptaci na nový vůz. Ve Fordu Fiesta RS WRC je všechno lepší: brzdy, chování za jízdy, reakce na moje povely, hbitost. Pocit to navíc umocňuje. 

Nejde jenom o motor, ale také podvozek představuje pokrok. Myslím, že má Ford Fiesta RS WRC velký potenciál..." vyprávěl učarovaně mladík, kterého již příští víkend čeká úvodní start ve WRC. "Našim hlavním cílem je dokončit soutěž, ale pokud budeme mít ve voze dobrý pocit, budeme se snažit zajet dobrý výsledek.

Víme, že tohle je ta nejtěžší rally šampionátu. Musíme jet na maximum a uvidíme, jak na tom budeme - z toho vyjdeme. Máme za sebou sérii dobrých testů, pracovali jsme na nastavení auta. Víme, že Rally Monte Carlo je těžká soutěž s obtížnými podmínkami. Už se nemůžu dočkat startu soutěže."

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.