Eric Camilli se stal novou posilou týmu M-Sport před letošní sezonou MS. Jezdec už má za sebou první testy vozu a Ford Fiesta RS WRC chválí.
Eric Camilli byl vloni na konci roku překvapivě oznámen jako druhý tovární jezdec M-Sportu po boku Madse Ostberga. To pro jezdce z Nice představuje velkou změnu po roce 2015, kdy jezdil ve WRC2 s Fordem Fiesta R5 s podporou Toyoty Motorsport GmbH v týmu Oreca.
Bývalý vítěz šampionátu mladíků už má za sebou i první testy s Fordem Fiesta RS WRC na jihu Francie. AUTOhebdo s jezdcem po testu mluvilo, aby získalo jeho dojem z nového vozu.
"Z předchozích zkušeností - ať už šlo o Ford Fiesta R5 nebo Toyotu Yaris WRC - jsem mohl těžit při rychlé adaptaci na nový vůz. Ve Fordu Fiesta RS WRC je všechno lepší: brzdy, chování za jízdy, reakce na moje povely, hbitost. Pocit to navíc umocňuje.
Nejde jenom o motor, ale také podvozek představuje pokrok. Myslím, že má Ford Fiesta RS WRC velký potenciál..." vyprávěl učarovaně mladík, kterého již příští víkend čeká úvodní start ve WRC. "Našim hlavním cílem je dokončit soutěž, ale pokud budeme mít ve voze dobrý pocit, budeme se snažit zajet dobrý výsledek.
Víme, že tohle je ta nejtěžší rally šampionátu. Musíme jet na maximum a uvidíme, jak na tom budeme - z toho vyjdeme. Máme za sebou sérii dobrých testů, pracovali jsme na nastavení auta. Víme, že Rally Monte Carlo je těžká soutěž s obtížnými podmínkami. Už se nemůžu dočkat startu soutěže."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.