Elfyn Evans přiznává, že byl šokován vyhazovem z hlavního týmu M-Sportu po konci loňské sezony. Namísto pozice dvojky týmu vedle Ostberga v sezoně 2016 jej čeká program ve WRC2 s Fordem Fiesta R5 a vybrané starty s Fordem Fiesta RS WRC.
Místo Elfyna Evanse zaujal Eric Camilli, který býval chráněncem Toyoty. Přitom Evans i Tänak šli do posledních závodu sezony 2015 s tím, že jejich pozice pro další sezonu je v ohrožení vzhledem k nekonzistentním výkonům. Welšan však věří, že posuzování jeho výkonů nebylo správné.
"Cítil jsem, že jsem udělal vše, co bylo v mé síle a schopnostech. Byl jsem ale posuzován za něco, co vlastně nedělalo až takový rozdíl. Abych byl upřímný, tak jsem byl tím rozhodnutím šokován," řekl jezdec pro 'Autosport'. "Věřím, že zvládnu odvést svoji práci na všech površích.
Myslím, že Rally GB to prokázala. Způsob, jakým lidé tento podnik vnímali, nebyl 100% správný." Šéf týmu, Malcolm Wilson, však už připustil, že se Evans může objevit ve vybraných závodech ve Fiestě RS WRC i letos. Elfyn věří, že jeho kariéra ve WRC ještě není u konce a že se mu letos může podařit změnit způsob, jakým je na něj v servisním parku nahlíženo.
"Tohle je hrbol na cestě. Každý zažil těžké časy ve své kariéře - tedy pokud nejste Francouz a nejmenujete se Sébastien. Tohle jsou moje těžké časy. Vyrovnám se s tím a budu zpět. Je jasné, že lidé letos v mém případě zaregistrují změnu," slibuje Evans.
"S tímto rozhodnutím nesouhlasím a mým jediným cílem je dostat se zpět do vozu WRC v co nejkratším čase. Nemyslím si, že jsem byl vnímán správně. Možná, že jsem udělal chybu, když mě lidé vnímali jako až moc skromného. Ale změním se. Věřte mi, věřím, že to dokážu."
Do nové sezony nastupuje jezdec s novým spolujezdcem - Daniela Barritta střídá Craig Parry, který doposud navigoval Toma Cava. O budoucnosti Barritta zatím není nic veřejně známo, panuje však silné přesvědčení, že míří do Toyoty.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.