Elfyn Evans přiznává, že byl šokován vyhazovem z hlavního týmu M-Sportu po konci loňské sezony. Namísto pozice dvojky týmu vedle Ostberga v sezoně 2016 jej čeká program ve WRC2 s Fordem Fiesta R5 a vybrané starty s Fordem Fiesta RS WRC.
Místo Elfyna Evanse zaujal Eric Camilli, který býval chráněncem Toyoty. Přitom Evans i Tänak šli do posledních závodu sezony 2015 s tím, že jejich pozice pro další sezonu je v ohrožení vzhledem k nekonzistentním výkonům. Welšan však věří, že posuzování jeho výkonů nebylo správné.
"Cítil jsem, že jsem udělal vše, co bylo v mé síle a schopnostech. Byl jsem ale posuzován za něco, co vlastně nedělalo až takový rozdíl. Abych byl upřímný, tak jsem byl tím rozhodnutím šokován," řekl jezdec pro 'Autosport'. "Věřím, že zvládnu odvést svoji práci na všech površích.
Myslím, že Rally GB to prokázala. Způsob, jakým lidé tento podnik vnímali, nebyl 100% správný." Šéf týmu, Malcolm Wilson, však už připustil, že se Evans může objevit ve vybraných závodech ve Fiestě RS WRC i letos. Elfyn věří, že jeho kariéra ve WRC ještě není u konce a že se mu letos může podařit změnit způsob, jakým je na něj v servisním parku nahlíženo.
"Tohle je hrbol na cestě. Každý zažil těžké časy ve své kariéře - tedy pokud nejste Francouz a nejmenujete se Sébastien. Tohle jsou moje těžké časy. Vyrovnám se s tím a budu zpět. Je jasné, že lidé letos v mém případě zaregistrují změnu," slibuje Evans.
"S tímto rozhodnutím nesouhlasím a mým jediným cílem je dostat se zpět do vozu WRC v co nejkratším čase. Nemyslím si, že jsem byl vnímán správně. Možná, že jsem udělal chybu, když mě lidé vnímali jako až moc skromného. Ale změním se. Věřte mi, věřím, že to dokážu."
Do nové sezony nastupuje jezdec s novým spolujezdcem - Daniela Barritta střídá Craig Parry, který doposud navigoval Toma Cava. O budoucnosti Barritta zatím není nic veřejně známo, panuje však silné přesvědčení, že míří do Toyoty.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.