Elfyn Evans přiznává, že byl šokován vyhazovem z hlavního týmu M-Sportu po konci loňské sezony. Namísto pozice dvojky týmu vedle Ostberga v sezoně 2016 jej čeká program ve WRC2 s Fordem Fiesta R5 a vybrané starty s Fordem Fiesta RS WRC.
Místo Elfyna Evanse zaujal Eric Camilli, který býval chráněncem Toyoty. Přitom Evans i Tänak šli do posledních závodu sezony 2015 s tím, že jejich pozice pro další sezonu je v ohrožení vzhledem k nekonzistentním výkonům. Welšan však věří, že posuzování jeho výkonů nebylo správné.
"Cítil jsem, že jsem udělal vše, co bylo v mé síle a schopnostech. Byl jsem ale posuzován za něco, co vlastně nedělalo až takový rozdíl. Abych byl upřímný, tak jsem byl tím rozhodnutím šokován," řekl jezdec pro 'Autosport'. "Věřím, že zvládnu odvést svoji práci na všech površích.
Myslím, že Rally GB to prokázala. Způsob, jakým lidé tento podnik vnímali, nebyl 100% správný." Šéf týmu, Malcolm Wilson, však už připustil, že se Evans může objevit ve vybraných závodech ve Fiestě RS WRC i letos. Elfyn věří, že jeho kariéra ve WRC ještě není u konce a že se mu letos může podařit změnit způsob, jakým je na něj v servisním parku nahlíženo.
"Tohle je hrbol na cestě. Každý zažil těžké časy ve své kariéře - tedy pokud nejste Francouz a nejmenujete se Sébastien. Tohle jsou moje těžké časy. Vyrovnám se s tím a budu zpět. Je jasné, že lidé letos v mém případě zaregistrují změnu," slibuje Evans.
"S tímto rozhodnutím nesouhlasím a mým jediným cílem je dostat se zpět do vozu WRC v co nejkratším čase. Nemyslím si, že jsem byl vnímán správně. Možná, že jsem udělal chybu, když mě lidé vnímali jako až moc skromného. Ale změním se. Věřte mi, věřím, že to dokážu."
Do nové sezony nastupuje jezdec s novým spolujezdcem - Daniela Barritta střídá Craig Parry, který doposud navigoval Toma Cava. O budoucnosti Barritta zatím není nic veřejně známo, panuje však silné přesvědčení, že míří do Toyoty.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?