Elfyn Evans přiznává, že byl šokován vyhazovem z hlavního týmu M-Sportu po konci loňské sezony. Namísto pozice dvojky týmu vedle Ostberga v sezoně 2016 jej čeká program ve WRC2 s Fordem Fiesta R5 a vybrané starty s Fordem Fiesta RS WRC.
Místo Elfyna Evanse zaujal Eric Camilli, který býval chráněncem Toyoty. Přitom Evans i Tänak šli do posledních závodu sezony 2015 s tím, že jejich pozice pro další sezonu je v ohrožení vzhledem k nekonzistentním výkonům. Welšan však věří, že posuzování jeho výkonů nebylo správné.
"Cítil jsem, že jsem udělal vše, co bylo v mé síle a schopnostech. Byl jsem ale posuzován za něco, co vlastně nedělalo až takový rozdíl. Abych byl upřímný, tak jsem byl tím rozhodnutím šokován," řekl jezdec pro 'Autosport'. "Věřím, že zvládnu odvést svoji práci na všech površích.
Myslím, že Rally GB to prokázala. Způsob, jakým lidé tento podnik vnímali, nebyl 100% správný." Šéf týmu, Malcolm Wilson, však už připustil, že se Evans může objevit ve vybraných závodech ve Fiestě RS WRC i letos. Elfyn věří, že jeho kariéra ve WRC ještě není u konce a že se mu letos může podařit změnit způsob, jakým je na něj v servisním parku nahlíženo.
"Tohle je hrbol na cestě. Každý zažil těžké časy ve své kariéře - tedy pokud nejste Francouz a nejmenujete se Sébastien. Tohle jsou moje těžké časy. Vyrovnám se s tím a budu zpět. Je jasné, že lidé letos v mém případě zaregistrují změnu," slibuje Evans.
"S tímto rozhodnutím nesouhlasím a mým jediným cílem je dostat se zpět do vozu WRC v co nejkratším čase. Nemyslím si, že jsem byl vnímán správně. Možná, že jsem udělal chybu, když mě lidé vnímali jako až moc skromného. Ale změním se. Věřte mi, věřím, že to dokážu."
Do nové sezony nastupuje jezdec s novým spolujezdcem - Daniela Barritta střídá Craig Parry, který doposud navigoval Toma Cava. O budoucnosti Barritta zatím není nic veřejně známo, panuje však silné přesvědčení, že míří do Toyoty.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?