Elfyn Evans přiznává, že byl šokován vyhazovem z hlavního týmu M-Sportu po konci loňské sezony. Namísto pozice dvojky týmu vedle Ostberga v sezoně 2016 jej čeká program ve WRC2 s Fordem Fiesta R5 a vybrané starty s Fordem Fiesta RS WRC.
Místo Elfyna Evanse zaujal Eric Camilli, který býval chráněncem Toyoty. Přitom Evans i Tänak šli do posledních závodu sezony 2015 s tím, že jejich pozice pro další sezonu je v ohrožení vzhledem k nekonzistentním výkonům. Welšan však věří, že posuzování jeho výkonů nebylo správné.
"Cítil jsem, že jsem udělal vše, co bylo v mé síle a schopnostech. Byl jsem ale posuzován za něco, co vlastně nedělalo až takový rozdíl. Abych byl upřímný, tak jsem byl tím rozhodnutím šokován," řekl jezdec pro 'Autosport'. "Věřím, že zvládnu odvést svoji práci na všech površích.
Myslím, že Rally GB to prokázala. Způsob, jakým lidé tento podnik vnímali, nebyl 100% správný." Šéf týmu, Malcolm Wilson, však už připustil, že se Evans může objevit ve vybraných závodech ve Fiestě RS WRC i letos. Elfyn věří, že jeho kariéra ve WRC ještě není u konce a že se mu letos může podařit změnit způsob, jakým je na něj v servisním parku nahlíženo.
"Tohle je hrbol na cestě. Každý zažil těžké časy ve své kariéře - tedy pokud nejste Francouz a nejmenujete se Sébastien. Tohle jsou moje těžké časy. Vyrovnám se s tím a budu zpět. Je jasné, že lidé letos v mém případě zaregistrují změnu," slibuje Evans.
"S tímto rozhodnutím nesouhlasím a mým jediným cílem je dostat se zpět do vozu WRC v co nejkratším čase. Nemyslím si, že jsem byl vnímán správně. Možná, že jsem udělal chybu, když mě lidé vnímali jako až moc skromného. Ale změním se. Věřte mi, věřím, že to dokážu."
Do nové sezony nastupuje jezdec s novým spolujezdcem - Daniela Barritta střídá Craig Parry, který doposud navigoval Toma Cava. O budoucnosti Barritta zatím není nic veřejně známo, panuje však silné přesvědčení, že míří do Toyoty.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.