Až překvapivě rychle došlo najednou ke shodě mezi FIA a týmem M-Sport v otázce možného zapsání M-Sportu mezi výrobce pro MS v rally roku 2016.
Zajímavá zpráva přišla z Paříze - M-Sport se přeci jen nechal zapsat mezi výrobce ve WRC 2016. Zároveň nominoval Madse Ostberga jako jedničku týmu. Jen připomeňme, že každý výrobce musí nominovat jednoho jezdce jako jedničku, který pak v sezoně musí za tým odjet minimálně 10 závodů ve WRC.
Kromě M-Sportu se jako výrobci nechali pro rok 2016 zapsat také Hyundai a Volkswagen. Zatímco u Volkswagenu byl jako jednička týmu nepřekvapivě nominován trojnásobný mistr světa, Sébastien Ogier, tak u Hyundai byla volba Daniho Sorda překvapením.
Po tomto rozřešení se tedy do MS mohly přihlásit také dva další týmy používající Fordy Fiesta RS WRC. Prvním z nich je DMACK World Team a druhým týmem je Yazeed Racing, který bude postaven okolo Yazeeda Al-Rajhiho. Tento jezdec ze Saúdské Arábie momentálně bojuje s Toyotou Hilux na Dakaru. Půjde pro něj o první sezonu s WRC. Pak jsou ještě přihlášeny B-týmy Hyundai a Volkswagenu.
Výrobce Vůz Jezdec Hyundai Motorsport Hyundai i20WRC NG Dani Sordo M-Sport World Rally Team Ford Fiesta RS WRC Mads Ostberg Volkswagen Motorsport Volkswagen Polo R WRC Sébastien Ogier Tým MS Vůz DMACK World Rally Team Ford Fiesta RS WRC Hyundai Motorsport N Hyundai i20WRC NG Volkswagen Motorsport II Volkswagen Polo R WRC Yazeed Racing Ford Fiesta RS WRC
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.