Co M-Sport vylepšil na Fordu Fiesta R5? Bude s ním jezdit Evans

Dosavadní vylepšení se týkají motoru
Dosavadní vylepšení se týkají motoru, foto: M-Sport
iM2 4. ledna 2016 19:16 | akt. 4. ledna 2016 22:51
Sdílej:

Elfyn Evans zřejmě bude mít letos za úkol získat Fordu Fiesta R5 zpět reputaci v šampionátu WRC2. Co konkrétně za vylepšení M-Sport pro svůj model připravil?

27 letý jezdec přišel během zimy o místo v továrním týmu M-Sport. Jak se zdá, bude jeho letošním úkolem bojovat o titul ve WRC2 s přepracovaným Fordem Fiesta R5. Zatím jsou potvrzeny starty jen na Monte Carlu a ve Švédsku. Zároveň je možné, že se Elfyn objeví ve Velké Británii v místním šampionátu, alespoň dle informací rallye-magazinu.de.

M-Sport nutně potřebuje zlepšit obraz svého produktu v očích zákazníků - o jejich preferencích svědčí i Rally Monte Carlo, kde 11 jezdců vsadilo na Škodu Fabia R5, 6 pojede s Citroënem DS3 R5, 4 usednou do Peugeotu 208 T16 a jen 2 do Fordu Fiesta R5.

M-Sport tedy klade velké naděje do vylepšení Fiesty R5. Dva a půl roku po představení auta využil tým 5 z 8 povolených žetonů ke zvýšení výkonu motoru. Na tomto vylepšení tým pracoval 6 měsíců a vylepšená byla hlava válců, písty, vačková hřídel, výfukové svody a setrvačník. Všechny změny se postarají o mnohem lepší průběh výkonu především v nízkých otáčkách. Motor bude silnější o 32 koní.

3 zbývající žetony M-Sport upotřebí pro změny na podvozku, ty však představí až v březnu. Upravena by měla být aerodynamika a zavěšení. Změnu pozorujeme také po boku Elfyna Evanse, který se rozchází s Danielem Barrittem. Nově ho bude navigovat Craig Drew, který doposud jezdil v USA s Davidem Higginsem.

"Elfyna jsme si chtěli v týmu udržet. Tento programu mu umožní dále sbírat zkušenosti. Muže sbírat další zkušenosti při boji o TOP místa. Fiesta R5 byla až doposud konkurenceschopné auto, vždyť vloni vyhrála ME. S vylepšeními by měl Elfyn bojovat o čelo WRC2," řekl Malcolm Wilson.

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.