Elfyn Evans zřejmě bude mít letos za úkol získat Fordu Fiesta R5 zpět reputaci v šampionátu WRC2. Co konkrétně za vylepšení M-Sport pro svůj model připravil?
27 letý jezdec přišel během zimy o místo v továrním týmu M-Sport. Jak se zdá, bude jeho letošním úkolem bojovat o titul ve WRC2 s přepracovaným Fordem Fiesta R5. Zatím jsou potvrzeny starty jen na Monte Carlu a ve Švédsku. Zároveň je možné, že se Elfyn objeví ve Velké Británii v místním šampionátu, alespoň dle informací rallye-magazinu.de.
M-Sport nutně potřebuje zlepšit obraz svého produktu v očích zákazníků - o jejich preferencích svědčí i Rally Monte Carlo, kde 11 jezdců vsadilo na Škodu Fabia R5, 6 pojede s Citroënem DS3 R5, 4 usednou do Peugeotu 208 T16 a jen 2 do Fordu Fiesta R5.
M-Sport tedy klade velké naděje do vylepšení Fiesty R5. Dva a půl roku po představení auta využil tým 5 z 8 povolených žetonů ke zvýšení výkonu motoru. Na tomto vylepšení tým pracoval 6 měsíců a vylepšená byla hlava válců, písty, vačková hřídel, výfukové svody a setrvačník. Všechny změny se postarají o mnohem lepší průběh výkonu především v nízkých otáčkách. Motor bude silnější o 32 koní.
3 zbývající žetony M-Sport upotřebí pro změny na podvozku, ty však představí až v březnu. Upravena by měla být aerodynamika a zavěšení. Změnu pozorujeme také po boku Elfyna Evanse, který se rozchází s Danielem Barrittem. Nově ho bude navigovat Craig Drew, který doposud jezdil v USA s Davidem Higginsem.
"Elfyna jsme si chtěli v týmu udržet. Tento programu mu umožní dále sbírat zkušenosti. Muže sbírat další zkušenosti při boji o TOP místa. Fiesta R5 byla až doposud konkurenceschopné auto, vždyť vloni vyhrála ME. S vylepšeními by měl Elfyn bojovat o čelo WRC2," řekl Malcolm Wilson.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.