Zatímco na konkurenty čeká letos na podzim spousta soutěží, tak Citroën by mohl profitovat z toho, že se letos nebude účastnit WRC a bude se tak moci plně soustředit na vývoj nového World Rally Car. Dle Krise Meekea je to jasná výhoda.
Letošní rok bude zajímavý, na podzim totiž týmy čeká spousta soutěží. Touto dobou ale také budou všechny týmy finišovat s posledními doladěními na nových generacích World Rally Car, které budeme vídat od sezony 2017. Hyundai, M-Sport a Volkswagen se s tím budou muset nějak vypořádat, nově příchozí Toyota by to neměla mít až tak napínavé, ale zde je otázka, jak budou stíhat s přípravou celého týmu. Nejméně hektické by to tedy mohlo být u Citroënu.
"Koukněte na kalendář od srpna do listopadu. Nebudete moci popadnout dech, pokud budete závodit v celém šampionátu - a to je pouze práce na soutěžích. Snažit se dělat nějaké testy bude velmi, velmi těžké. Je to další důvod, proč jsem rád za to, co pro příští rok máme. Náš scénář je ideální v tom, že budeme mít volnost a čas na testování a přesto odjedme nějaké soutěže, abychom zůstali ve formě," říká Kris Meeke pro Autosport.
Meeke by měl v letošní sezoně odjet až 8 závodů za volantem DS 3 WRC, zkraje sezony se bude jednat o podniky na Monte-Carlu a ve Švédsku. Zbytek roku vyplní četné testy připravované C3 WRC, jaké si klade cíle pro rok 2017? "Bez debat - světový šampionát musí být cílem. Teď mám vše pohromadě. Toto je šance, na kterou jsem čekal."
"Až se v roce 2017 postavíme na start, tak nemám pochyby o tom, že bychom nemohli držet krok s Volkswageny. Nezapomínejte, že v úspěchu Volkswagenu byla spousta do karet hrajících faktorů. Když přijel tahač s návěsem od Volkswagenu, tak Citroën právě přesouval svůj zájem na WTCC [MS v cestovních vozech] a rallyové auto se několik let řídilo v podstatě samospádem.
Do toho se přidal Loebův odchod z rally a já naproti tomu měl nulové zkušenosti, což pro nás bylo těžké. Vždycky jsem věděl, že týmu mohu ukázat, co ve mě je. Ano, párkrát jsem spadl na nos a nebudu zastírat, že jsem byl párkrát také blízko tomu, abych svůj sen ztratil. Chvíli to trvalo, ale teď mám vše, co jsem kdy chtěl."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.