Zatímco na konkurenty čeká letos na podzim spousta soutěží, tak Citroën by mohl profitovat z toho, že se letos nebude účastnit WRC a bude se tak moci plně soustředit na vývoj nového World Rally Car. Dle Krise Meekea je to jasná výhoda.
Letošní rok bude zajímavý, na podzim totiž týmy čeká spousta soutěží. Touto dobou ale také budou všechny týmy finišovat s posledními doladěními na nových generacích World Rally Car, které budeme vídat od sezony 2017. Hyundai, M-Sport a Volkswagen se s tím budou muset nějak vypořádat, nově příchozí Toyota by to neměla mít až tak napínavé, ale zde je otázka, jak budou stíhat s přípravou celého týmu. Nejméně hektické by to tedy mohlo být u Citroënu.
"Koukněte na kalendář od srpna do listopadu. Nebudete moci popadnout dech, pokud budete závodit v celém šampionátu - a to je pouze práce na soutěžích. Snažit se dělat nějaké testy bude velmi, velmi těžké. Je to další důvod, proč jsem rád za to, co pro příští rok máme. Náš scénář je ideální v tom, že budeme mít volnost a čas na testování a přesto odjedme nějaké soutěže, abychom zůstali ve formě," říká Kris Meeke pro Autosport.
Meeke by měl v letošní sezoně odjet až 8 závodů za volantem DS 3 WRC, zkraje sezony se bude jednat o podniky na Monte-Carlu a ve Švédsku. Zbytek roku vyplní četné testy připravované C3 WRC, jaké si klade cíle pro rok 2017? "Bez debat - světový šampionát musí být cílem. Teď mám vše pohromadě. Toto je šance, na kterou jsem čekal."
"Až se v roce 2017 postavíme na start, tak nemám pochyby o tom, že bychom nemohli držet krok s Volkswageny. Nezapomínejte, že v úspěchu Volkswagenu byla spousta do karet hrajících faktorů. Když přijel tahač s návěsem od Volkswagenu, tak Citroën právě přesouval svůj zájem na WTCC [MS v cestovních vozech] a rallyové auto se několik let řídilo v podstatě samospádem.
Do toho se přidal Loebův odchod z rally a já naproti tomu měl nulové zkušenosti, což pro nás bylo těžké. Vždycky jsem věděl, že týmu mohu ukázat, co ve mě je. Ano, párkrát jsem spadl na nos a nebudu zastírat, že jsem byl párkrát také blízko tomu, abych svůj sen ztratil. Chvíli to trvalo, ale teď mám vše, co jsem kdy chtěl."
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.