Žurnalista David Evans a server 'autonews-magazine.com' odhalili, že Stéphane Lefebvre už nebude navigován Stéphanem Prévotem. Novým navigátorem francouzského soutěžáka bude Gabin Moreau, který v roce 2015 navigoval Chrise Ingrama.
"Přesně tak to je," potvrzuje tuto zprávu Stéphane Prévot. "K mé nelibosti na mě sezona několika soutěží a vývoje nového auta nečeká. Mám 46 let. Rally je moje vášeň. A zároveň i mým povoláním. Ve 23 si to Sébastien [Léfebvre] zřejmě může dovolit beze mě.
Bohůžel ztratil některé ze svých podporovatelů - někoho jako je Red Bull nebo někdo podobný - s nímž jsem měl já v roce 2015 finanční smlouvu." Prévot ale věří, že se šance ještě naskytne: "Sébastien mi řekl, že o tom zkusí znovu jednat pro rok 2016 nebo 2017. Ale já opravdu nevím, jestli je to možné."
"WRC je vlak jako F1 - pouze 2 nebo 3 piloti, abyste měli závodní sedačku, musíte pořád jezdit a nebo platit... Pokud akceptujete tuto pozici [jiného navigátora], pak už bude těžké něco měnit. Navíc Stéphane se bude muset poměřovat v letošním roce s dalším mladíkem, protože Craig Breen bude mít očividně také program s DS3 WRC díky podpoře Khalida Al-Quassimiho.
Pokud jde o mě, samozřejmě že zůstanu k dispozici a připraven. Ale je jasné, že teď už je docela pozdě na to, abych získal nějaký zajímavý program." My jen dodejme, že Breen usiloval o místo u M-Sportu, dle Prévota však nakonec zůstane u PSA, kde v posledních letech jezdil v ERC s Peugeotem.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.