Měsíc po oznámení svých budoucích aktivit v motorsportu oznamuje teď Citroën Racing oficiálně také prodloužení spolupráce s Krisem Meekem a to hned o tři roky. V roce 2016 se bude Severní Ir prioritně zaměřovat na vývoj nového speciálu World Rally Car z francouzských dílen.
Kris Meeke je i přes svoji relativní nezkušenost ve WRC (ke konci letošního roku má na svém kontě 34 soutěží WRC) na trhu žádaným zbožím. Letos se mu v Argentině navíc podařilo získat svoje premiérové vítězství. Jeho výkony mu zajistily novou tříletou smlouvu, v sezonách 2017 a 2018 se tak může těšit na plnohodnotné sezony ve WRC.
"Z možností, které se mi nabízely na pokračování mé kariéry, jsem si vybral setrvání u Citroën Racingu, abych mohl sklidit ovoce odvedené práce během posledních více než dvou let. Je to také určitá forma poděkování za důvěru, kterou mi stáj projevila. Už se dobře známe a to bude základem pro úspěšný vývoj nového auta." říká Kris Meeke.
"Ze všeho, co nás v následujících měsících čeká, jsem nadšený. V automobilovém sportu jsem začínal v designové kanceláři [u M-Sportu], takže už se nemůžu dočkat toho, až se posadím za volant. Bedlivě budu sledovat každou etapu vývoje a výrobu prvního auta. Jsem také velice nadšený novými pravidly FIA, která autům slibují větší výkon a větší podívanou!
Je evidentní, že veškerá práce bude vykonávána s cílem boje o další vítězství a o světový titul. Citroën Racing je týmem s vítězným duchem s patnácti tituly mistrů světa, z čehož osm ve WRC. Jsem extrémně šťastný, že mohu být součástí této nové strany historie tak prestižní značky," zakončil Severní Ir.
Šéf Citroën Racingu, Yves Matton, k nové smlouvě Meekea říká: "V rámci našeho nového programu jsme se především chtěli opírat o zkušeného, špičkového pilota, který by mohl těžit ze solidních technických znalostí. Kris reprezentuje tu nejlepší volbu a my jsme rádi, že se rozhodl zůstat s námi. Naše společná historie je bohatá, dvě sezony v JWRC v nultých letech [21. století] a pak dva poslední roky s DS 3 WRC.
Ale důležitější část jeho kariéry je teprve před ním, se třemi sezonami vývoje a vedení úspěchů následníka Xsary, C4 a DS 3 WRC! V roce 2016 pro něj bude od dubna, kdy začnou vývojové testy nového auta, prioritou vývojový program. Ale zachová si i kontakt se soutěžemi, když se zúčastní několika světových soutěží. Prvotní element tohoto privátního programu bude brzy představen."
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?