Měsíc po oznámení svých budoucích aktivit v motorsportu oznamuje teď Citroën Racing oficiálně také prodloužení spolupráce s Krisem Meekem a to hned o tři roky. V roce 2016 se bude Severní Ir prioritně zaměřovat na vývoj nového speciálu World Rally Car z francouzských dílen.
Kris Meeke je i přes svoji relativní nezkušenost ve WRC (ke konci letošního roku má na svém kontě 34 soutěží WRC) na trhu žádaným zbožím. Letos se mu v Argentině navíc podařilo získat svoje premiérové vítězství. Jeho výkony mu zajistily novou tříletou smlouvu, v sezonách 2017 a 2018 se tak může těšit na plnohodnotné sezony ve WRC.
"Z možností, které se mi nabízely na pokračování mé kariéry, jsem si vybral setrvání u Citroën Racingu, abych mohl sklidit ovoce odvedené práce během posledních více než dvou let. Je to také určitá forma poděkování za důvěru, kterou mi stáj projevila. Už se dobře známe a to bude základem pro úspěšný vývoj nového auta." říká Kris Meeke.
"Ze všeho, co nás v následujících měsících čeká, jsem nadšený. V automobilovém sportu jsem začínal v designové kanceláři [u M-Sportu], takže už se nemůžu dočkat toho, až se posadím za volant. Bedlivě budu sledovat každou etapu vývoje a výrobu prvního auta. Jsem také velice nadšený novými pravidly FIA, která autům slibují větší výkon a větší podívanou!
Je evidentní, že veškerá práce bude vykonávána s cílem boje o další vítězství a o světový titul. Citroën Racing je týmem s vítězným duchem s patnácti tituly mistrů světa, z čehož osm ve WRC. Jsem extrémně šťastný, že mohu být součástí této nové strany historie tak prestižní značky," zakončil Severní Ir.
Šéf Citroën Racingu, Yves Matton, k nové smlouvě Meekea říká: "V rámci našeho nového programu jsme se především chtěli opírat o zkušeného, špičkového pilota, který by mohl těžit ze solidních technických znalostí. Kris reprezentuje tu nejlepší volbu a my jsme rádi, že se rozhodl zůstat s námi. Naše společná historie je bohatá, dvě sezony v JWRC v nultých letech [21. století] a pak dva poslední roky s DS 3 WRC.
Ale důležitější část jeho kariéry je teprve před ním, se třemi sezonami vývoje a vedení úspěchů následníka Xsary, C4 a DS 3 WRC! V roce 2016 pro něj bude od dubna, kdy začnou vývojové testy nového auta, prioritou vývojový program. Ale zachová si i kontakt se soutěžemi, když se zúčastní několika světových soutěží. Prvotní element tohoto privátního programu bude brzy představen."
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.