Kris Meeke bude před koncem týdne oznámen jako tovární jezdec francouzské značky Citroën. Jezdec se značkou uzavřeli dlouholetý kontrakt na 3 roky, jak informoval britský 'Autosport'.
Citröen odhalí svůj plán během tohoto týdne. Součástí oznámení bude potvrzení prodloužení smlouvy s Krisem Meekem o další 3 roky. Francouzi navíc podpoří v příštím roce PH Sport, který na vybraných soutěžích nasadí DS 3 WRC pro Krise Meekea a Stéphana Lefebvra.
Zároveň bude během roku 2016 probíhat vývoj C3 WRC pro sezonu 2017. Smlouva mezi Meekem a Citroënem navíc zaručuje irskému jezdci tovární místo v sezoně 2017 u Citroënu.
Šéf továrního týmu, Yves Matton, redaktorům 'Motorsport News' řekl: "S Krisem jsme v závěrečných fázích jednání na toto téma, ale ještě není nic potvrzeno. Aktuálně řešíme vše kolem otázky počtu soutěží, s jakými jezdci, kdy.
Pořád ještě máme čas na to, abychom to vyřešili. V pátek je poslední možnost podat přihlášku na Rally Monte Carlo." Dotaz směřující na Stéphana Lefebvra Belgičan okomentoval slovy: "Nemohu říci víc než to, co jsem právě řekl ke Krisi."
Zprávy z Ruska hovoří o tom, že by se měly Citroëny s Meekem a Lefebvrem příští rok objevit na 10 soutěžích. Nabídka, kterou Meeke dostal od Toyoty sice měla být lukrativnější, avšak jezdec preferoval možnost jezdit v MS i v roce 2016. Tommi Mäkinen je jeho volbou zklamaný, avšak rozumí ji.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?