V rámci prezentace nové i20 WRC ukázal Hyundai také model i20 R5. U zákaznického modelu se chce Korejský tým vydat jinou cestou než Škoda Auto při konstrukci Fabie R5.
Největší výrobní hala v Alzenau bude již brzy pěkně zaplněná. V objektu, kde ve středu proběhla prezentace týmu před sezonou 2016, vznikne zákaznické oddělení. Zde se bude točit všechno kolem i20 R5, jejíž vývoj již nějakou dobu probíhá.
"Už pár měsíců se zabýváme tímto autem. Stejně jako nové WRC tak i i20 R5 vychází z pětidveřového modelu i20. Některé technické komponenty budou použity pro oba vozy. Konstrukce auta R5 je velkou výzvou. Závodní auto musí být ihned konkurenceschopné a spolehlivé, protože prostor pro vývoj zůstává po dobu životního cyklu jen velmi omezený," říká šéf továrního týmu, Michel Nandan pro 'Best-of-Rallylive'.
"Navíc se musíme vejít do cenového rozpočtu, který stanovila FIA. Proto je fáze konceptu velmi důležitá." Hyundai už staví první testovací model. Hyundai je odpovědný za vůz a jeho podvozek, francouzský specialista, Pipo Moteurs, pak za turbomotor 1,6l se čtyřmi válci. Převodovku dodává firma Ricardo. Homologace by měla být k 1. červenci. Vývoj probíhá pod dohledem Andrea Adama a Hyundai s ním má obchodní plány na dalších 5 let.
"Pokud by se nám povedlo za první rok dodat na trh 20 vozů, pak by to byl skvělý výsledek," přiznává Nandan cíle pro rok 2016. Zároveň nevyloučil modely pro kategorie R1, R2 a R3. V kategorii R5 panuje velmi silná konkurence, Škoda Auto však společně se svým továrním týmem udává tón.
V Mladé Boleslavi nestačí stavět nová auta, což by mohlo některé zákazníky odradit: "My máme jinou strategii [než Škoda]. Naše auto bude k dispozici pouze soukromníkům a privátním týmům. První zákazníci nás již kontaktovali."
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?