V rámci prezentace nové i20 WRC ukázal Hyundai také model i20 R5. U zákaznického modelu se chce Korejský tým vydat jinou cestou než Škoda Auto při konstrukci Fabie R5.
Největší výrobní hala v Alzenau bude již brzy pěkně zaplněná. V objektu, kde ve středu proběhla prezentace týmu před sezonou 2016, vznikne zákaznické oddělení. Zde se bude točit všechno kolem i20 R5, jejíž vývoj již nějakou dobu probíhá.
"Už pár měsíců se zabýváme tímto autem. Stejně jako nové WRC tak i i20 R5 vychází z pětidveřového modelu i20. Některé technické komponenty budou použity pro oba vozy. Konstrukce auta R5 je velkou výzvou. Závodní auto musí být ihned konkurenceschopné a spolehlivé, protože prostor pro vývoj zůstává po dobu životního cyklu jen velmi omezený," říká šéf továrního týmu, Michel Nandan pro 'Best-of-Rallylive'.
"Navíc se musíme vejít do cenového rozpočtu, který stanovila FIA. Proto je fáze konceptu velmi důležitá." Hyundai už staví první testovací model. Hyundai je odpovědný za vůz a jeho podvozek, francouzský specialista, Pipo Moteurs, pak za turbomotor 1,6l se čtyřmi válci. Převodovku dodává firma Ricardo. Homologace by měla být k 1. červenci. Vývoj probíhá pod dohledem Andrea Adama a Hyundai s ním má obchodní plány na dalších 5 let.
"Pokud by se nám povedlo za první rok dodat na trh 20 vozů, pak by to byl skvělý výsledek," přiznává Nandan cíle pro rok 2016. Zároveň nevyloučil modely pro kategorie R1, R2 a R3. V kategorii R5 panuje velmi silná konkurence, Škoda Auto však společně se svým továrním týmem udává tón.
V Mladé Boleslavi nestačí stavět nová auta, což by mohlo některé zákazníky odradit: "My máme jinou strategii [než Škoda]. Naše auto bude k dispozici pouze soukromníkům a privátním týmům. První zákazníci nás již kontaktovali."
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.