Hyundai i20 R5 - Co chtějí Korejci dělat jinak než Škoda s Fabií R5?

i20 R5 bude některé díly sdílet s i20 WRC
i20 R5 bude některé díly sdílet s i20 WRC, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 11. prosince 2015 13:50
Sdílej:

V rámci prezentace nové i20 WRC ukázal Hyundai také model i20 R5. U zákaznického modelu se chce Korejský tým vydat jinou cestou než Škoda Auto při konstrukci Fabie R5.

Největší výrobní hala v Alzenau bude již brzy pěkně zaplněná. V objektu, kde ve středu proběhla prezentace týmu před sezonou 2016, vznikne zákaznické oddělení. Zde se bude točit všechno kolem i20 R5, jejíž vývoj již nějakou dobu probíhá.

"Už pár měsíců se zabýváme tímto autem. Stejně jako nové WRC tak i i20 R5 vychází z pětidveřového modelu i20. Některé technické komponenty budou použity pro oba vozy. Konstrukce auta R5 je velkou výzvou. Závodní auto musí být ihned konkurenceschopné a spolehlivé, protože prostor pro vývoj zůstává po dobu životního cyklu jen velmi omezený," říká šéf továrního týmu, Michel Nandan pro 'Best-of-Rallylive'. 

"Navíc se musíme vejít do cenového rozpočtu, který stanovila FIA. Proto je fáze konceptu velmi důležitá." Hyundai už staví první testovací model. Hyundai je odpovědný za vůz a jeho podvozek, francouzský specialista, Pipo Moteurs, pak za turbomotor 1,6l se čtyřmi válci. Převodovku dodává firma Ricardo. Homologace by měla být k 1. červenci. Vývoj probíhá pod dohledem Andrea Adama a Hyundai s ním má obchodní plány na dalších 5 let.

"Pokud by se nám povedlo za první rok dodat na trh 20 vozů, pak by to byl skvělý výsledek," přiznává Nandan cíle pro rok 2016. Zároveň nevyloučil modely pro kategorie R1, R2 a R3. V kategorii R5 panuje velmi silná konkurence, Škoda Auto však společně se svým továrním týmem udává tón.

V Mladé Boleslavi nestačí stavět nová auta, což by mohlo některé zákazníky odradit: "My máme jinou strategii [než Škoda]. Naše auto bude k dispozici pouze soukromníkům a privátním týmům. První zákazníci nás již kontaktovali."

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?