Ve středu proběhla v sídle týmu Hyundai, v německém Alzenau, prezentace nového vozu a tým také promluvil o sezoně 2016. Tým ukázal vůz i20 WRC 2016 v nových barvách a také prezentoval model i20 R5.
Nový model i20 WRC bude debutovat na Rally Monte Carlo. K dispozici však budou pouze dva vozy, za jejichž volanty se usadí Thierry Neuville a Dani Sordo. Hayden Paddon pojede s i20 WRC 2015. Od Rally Sweden už budou k dispozici tři vozy pro Sorda, Paddona i Neuvillea. Značka i příští rok přihlásí dva týmy - hlavní bude sponzorován Shellem, druhý Mobisem.
"Jde o speciální moment pro nás všechny. Nová i20 WRC je produktem roční vývojové práce a teď přišel čas zvýšit naše cíle. Chceme začít bojovat na čele. Všichni tři naši jezdci dostanou v MS rovnocenné šance. Věříme, že tohle je skvělá výchozí pozice pro naší třetí sezonu v MS. Jsem přesvědčen o tom, že máme skvělou jezdeckou sestavu - chceme toho využít jako naší přednosti," řekl Michel Nandan.
"Jezdci už mají s novým autem zkušenosti a vyjadřovali se o něm pozitivně. Naši jezdci už mají také dost zkušeností. Proto nebudeme mít pevné jezdecké složení, ale bude jej optimalizovat pro každou soutěž. Cílem bude maximalizovat naše šance v MS. Všichni tři jezdci pojedou všechny soutěže - včetně Číny."
Hyundai Motorsport také potvrdil debut nové i20 R5, která vyjede v půlce sezony. O prezentaci tohoto modelu na mezinárodních soutěžích se postará Kevin Abbring. Holanďana zároveň čeká několik soutěží za volantem i20 WRC. Dalším úkolem jezdce bude vývoj auta pro sezonu 2017.
FOTOGRAFIE i20 WRC 2016:
Zdroj foto: www.motorsport.hyundai.com
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?