Ve středu proběhla v sídle týmu Hyundai, v německém Alzenau, prezentace nového vozu a tým také promluvil o sezoně 2016. Tým ukázal vůz i20 WRC 2016 v nových barvách a také prezentoval model i20 R5.
Nový model i20 WRC bude debutovat na Rally Monte Carlo. K dispozici však budou pouze dva vozy, za jejichž volanty se usadí Thierry Neuville a Dani Sordo. Hayden Paddon pojede s i20 WRC 2015. Od Rally Sweden už budou k dispozici tři vozy pro Sorda, Paddona i Neuvillea. Značka i příští rok přihlásí dva týmy - hlavní bude sponzorován Shellem, druhý Mobisem.
"Jde o speciální moment pro nás všechny. Nová i20 WRC je produktem roční vývojové práce a teď přišel čas zvýšit naše cíle. Chceme začít bojovat na čele. Všichni tři naši jezdci dostanou v MS rovnocenné šance. Věříme, že tohle je skvělá výchozí pozice pro naší třetí sezonu v MS. Jsem přesvědčen o tom, že máme skvělou jezdeckou sestavu - chceme toho využít jako naší přednosti," řekl Michel Nandan.
"Jezdci už mají s novým autem zkušenosti a vyjadřovali se o něm pozitivně. Naši jezdci už mají také dost zkušeností. Proto nebudeme mít pevné jezdecké složení, ale bude jej optimalizovat pro každou soutěž. Cílem bude maximalizovat naše šance v MS. Všichni tři jezdci pojedou všechny soutěže - včetně Číny."
Hyundai Motorsport také potvrdil debut nové i20 R5, která vyjede v půlce sezony. O prezentaci tohoto modelu na mezinárodních soutěžích se postará Kevin Abbring. Holanďana zároveň čeká několik soutěží za volantem i20 WRC. Dalším úkolem jezdce bude vývoj auta pro sezonu 2017.
FOTOGRAFIE i20 WRC 2016:
Zdroj foto: www.motorsport.hyundai.com
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?