Po odchodu Ola Floeneho k Madsi Ostbergovi musel Andreas Mikkelsen před sezonou sehnat narychlo nového spolujezdce. Hledání mu nezabralo moc dlouho, dnes oznámil, že jej bude navigovat Anders Jaeger.
Andreas Mikkelsen vyrazí do sezony opět s novým spolujezdcem. Po nepovedeném spojení s Mikko Markkulou a překvapivém odchodu Oly Floeneho bude nově na sedadlo spolujezdce usedat Anders Jaeger. 26 letý navigátor seděl v minulé sezoně vedle Ole Christiana Veibyho a jezdili spolu JWRC.
I on je pod smlouvou EVEN Managementu, který se stará taktéž o aktivity trojky továrního týmu Volkswagen. EVEN Management původně plánoval postup Veibyho do WRC až v sezoně 2017. To zřejmě vysvětluje rozhodnutí Floeneho, který už jednou takto o místo přišel (před sezonou 2013) a před sezonou 2017 mu hrozil podobný scénář.
Místo u Madse Ostberga tak představovalo pro Floeneho jistotu, kterou u Andrease Mikkelsena neměl. "Dle našich jednání bylo neustále počítáno s tím, že bude vedle Andrease sedět do konce sezony 2016. Následně měl jeho místo převzít Anders [Veiby]. Všichni s tím souhlasili, včetně Oly. Proto nás všechny velmi překvapilo, že se Ola rozhodl vyměnit kokpit," říká Erik Veiby, šéf EVEN Managementu.
Tato společnost dostává do WRC nejenom mladé talentované jezdce, ale i spolujezdce. Dvojice Mikkelsen - Jaeger tak vytvoři velmi mladou posádku. to těší Josta Capita, šéfa továrního týmu VW: "Andreas a Anders jsou stejně staří, už dlouho a dobře se znají - to vše hovoří pro to, aby spolu vytvořili nový dream tým ve WRC."
"Už dlouho bylo plánované, že se jednoho dne posadím vedle Andrease Mikkelsena. Hodně tvrdě jsem na tom pracoval. Andreas je hodně konkurenceschopný a hladový po dalších úspěších v budoucnu. To stejné platí i o mě. Už jsem vedle Andrease seděl během testů Pola R WRC, takže vím, že ta rychlost je úplně jiná ve srovnání s tím, co znám z JWRC. S podporou, kterou mám od Andrease i týmu, jsem ale v nejlepší pozici, abych to zvládl," říká Anders Jaeger.
"Je velmi talentovaný, takže jsem rád za toto řešení. Na Olu mám spoustu vzpomínek, spolupracovali jsme tolik let a já se od něj spoustu věcí naučil. Určitě mi bude chybět! Bude mít vždy speciální místo v mém srdci - jsem moc rád, že jsme spolu vyhráli první závod ve WRC ve Španělsku. Zároveň plně rozumím jeho odchodu a do budoucna mu přeji všechno nejlepší a hodně dobrých výsledků," říká Andreas Mikkelsen, který má za sebou s Floenem 50 startů ve WRC.
"Příchod Anderse byl plánován na rok 2017. Jenže teď se Ola rozhodl jinak, což změnilo plány. Anders mě již navigoval na několika testech a v autě je dobrý. Je talentovaný a já věřím, že toto je nejlepší řešení. Už se těším, až s Andresem pořádně začneme," zakončil jezdec Volkswagenu.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.