Po odchodu Ola Floeneho k Madsi Ostbergovi musel Andreas Mikkelsen před sezonou sehnat narychlo nového spolujezdce. Hledání mu nezabralo moc dlouho, dnes oznámil, že jej bude navigovat Anders Jaeger.
Andreas Mikkelsen vyrazí do sezony opět s novým spolujezdcem. Po nepovedeném spojení s Mikko Markkulou a překvapivém odchodu Oly Floeneho bude nově na sedadlo spolujezdce usedat Anders Jaeger. 26 letý navigátor seděl v minulé sezoně vedle Ole Christiana Veibyho a jezdili spolu JWRC.
I on je pod smlouvou EVEN Managementu, který se stará taktéž o aktivity trojky továrního týmu Volkswagen. EVEN Management původně plánoval postup Veibyho do WRC až v sezoně 2017. To zřejmě vysvětluje rozhodnutí Floeneho, který už jednou takto o místo přišel (před sezonou 2013) a před sezonou 2017 mu hrozil podobný scénář.
Místo u Madse Ostberga tak představovalo pro Floeneho jistotu, kterou u Andrease Mikkelsena neměl. "Dle našich jednání bylo neustále počítáno s tím, že bude vedle Andrease sedět do konce sezony 2016. Následně měl jeho místo převzít Anders [Veiby]. Všichni s tím souhlasili, včetně Oly. Proto nás všechny velmi překvapilo, že se Ola rozhodl vyměnit kokpit," říká Erik Veiby, šéf EVEN Managementu.
Tato společnost dostává do WRC nejenom mladé talentované jezdce, ale i spolujezdce. Dvojice Mikkelsen - Jaeger tak vytvoři velmi mladou posádku. to těší Josta Capita, šéfa továrního týmu VW: "Andreas a Anders jsou stejně staří, už dlouho a dobře se znají - to vše hovoří pro to, aby spolu vytvořili nový dream tým ve WRC."
"Už dlouho bylo plánované, že se jednoho dne posadím vedle Andrease Mikkelsena. Hodně tvrdě jsem na tom pracoval. Andreas je hodně konkurenceschopný a hladový po dalších úspěších v budoucnu. To stejné platí i o mě. Už jsem vedle Andrease seděl během testů Pola R WRC, takže vím, že ta rychlost je úplně jiná ve srovnání s tím, co znám z JWRC. S podporou, kterou mám od Andrease i týmu, jsem ale v nejlepší pozici, abych to zvládl," říká Anders Jaeger.
"Je velmi talentovaný, takže jsem rád za toto řešení. Na Olu mám spoustu vzpomínek, spolupracovali jsme tolik let a já se od něj spoustu věcí naučil. Určitě mi bude chybět! Bude mít vždy speciální místo v mém srdci - jsem moc rád, že jsme spolu vyhráli první závod ve WRC ve Španělsku. Zároveň plně rozumím jeho odchodu a do budoucna mu přeji všechno nejlepší a hodně dobrých výsledků," říká Andreas Mikkelsen, který má za sebou s Floenem 50 startů ve WRC.
"Příchod Anderse byl plánován na rok 2017. Jenže teď se Ola rozhodl jinak, což změnilo plány. Anders mě již navigoval na několika testech a v autě je dobrý. Je talentovaný a já věřím, že toto je nejlepší řešení. Už se těším, až s Andresem pořádně začneme," zakončil jezdec Volkswagenu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.