Po odchodu Ola Floeneho k Madsi Ostbergovi musel Andreas Mikkelsen před sezonou sehnat narychlo nového spolujezdce. Hledání mu nezabralo moc dlouho, dnes oznámil, že jej bude navigovat Anders Jaeger.
Andreas Mikkelsen vyrazí do sezony opět s novým spolujezdcem. Po nepovedeném spojení s Mikko Markkulou a překvapivém odchodu Oly Floeneho bude nově na sedadlo spolujezdce usedat Anders Jaeger. 26 letý navigátor seděl v minulé sezoně vedle Ole Christiana Veibyho a jezdili spolu JWRC.
I on je pod smlouvou EVEN Managementu, který se stará taktéž o aktivity trojky továrního týmu Volkswagen. EVEN Management původně plánoval postup Veibyho do WRC až v sezoně 2017. To zřejmě vysvětluje rozhodnutí Floeneho, který už jednou takto o místo přišel (před sezonou 2013) a před sezonou 2017 mu hrozil podobný scénář.
Místo u Madse Ostberga tak představovalo pro Floeneho jistotu, kterou u Andrease Mikkelsena neměl. "Dle našich jednání bylo neustále počítáno s tím, že bude vedle Andrease sedět do konce sezony 2016. Následně měl jeho místo převzít Anders [Veiby]. Všichni s tím souhlasili, včetně Oly. Proto nás všechny velmi překvapilo, že se Ola rozhodl vyměnit kokpit," říká Erik Veiby, šéf EVEN Managementu.
Tato společnost dostává do WRC nejenom mladé talentované jezdce, ale i spolujezdce. Dvojice Mikkelsen - Jaeger tak vytvoři velmi mladou posádku. to těší Josta Capita, šéfa továrního týmu VW: "Andreas a Anders jsou stejně staří, už dlouho a dobře se znají - to vše hovoří pro to, aby spolu vytvořili nový dream tým ve WRC."
"Už dlouho bylo plánované, že se jednoho dne posadím vedle Andrease Mikkelsena. Hodně tvrdě jsem na tom pracoval. Andreas je hodně konkurenceschopný a hladový po dalších úspěších v budoucnu. To stejné platí i o mě. Už jsem vedle Andrease seděl během testů Pola R WRC, takže vím, že ta rychlost je úplně jiná ve srovnání s tím, co znám z JWRC. S podporou, kterou mám od Andrease i týmu, jsem ale v nejlepší pozici, abych to zvládl," říká Anders Jaeger.
"Je velmi talentovaný, takže jsem rád za toto řešení. Na Olu mám spoustu vzpomínek, spolupracovali jsme tolik let a já se od něj spoustu věcí naučil. Určitě mi bude chybět! Bude mít vždy speciální místo v mém srdci - jsem moc rád, že jsme spolu vyhráli první závod ve WRC ve Španělsku. Zároveň plně rozumím jeho odchodu a do budoucna mu přeji všechno nejlepší a hodně dobrých výsledků," říká Andreas Mikkelsen, který má za sebou s Floenem 50 startů ve WRC.
"Příchod Anderse byl plánován na rok 2017. Jenže teď se Ola rozhodl jinak, což změnilo plány. Anders mě již navigoval na několika testech a v autě je dobrý. Je talentovaný a já věřím, že toto je nejlepší řešení. Už se těším, až s Andresem pořádně začneme," zakončil jezdec Volkswagenu.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.