Po odchodu Ola Floeneho k Madsi Ostbergovi musel Andreas Mikkelsen před sezonou sehnat narychlo nového spolujezdce. Hledání mu nezabralo moc dlouho, dnes oznámil, že jej bude navigovat Anders Jaeger.
Andreas Mikkelsen vyrazí do sezony opět s novým spolujezdcem. Po nepovedeném spojení s Mikko Markkulou a překvapivém odchodu Oly Floeneho bude nově na sedadlo spolujezdce usedat Anders Jaeger. 26 letý navigátor seděl v minulé sezoně vedle Ole Christiana Veibyho a jezdili spolu JWRC.
I on je pod smlouvou EVEN Managementu, který se stará taktéž o aktivity trojky továrního týmu Volkswagen. EVEN Management původně plánoval postup Veibyho do WRC až v sezoně 2017. To zřejmě vysvětluje rozhodnutí Floeneho, který už jednou takto o místo přišel (před sezonou 2013) a před sezonou 2017 mu hrozil podobný scénář.
Místo u Madse Ostberga tak představovalo pro Floeneho jistotu, kterou u Andrease Mikkelsena neměl. "Dle našich jednání bylo neustále počítáno s tím, že bude vedle Andrease sedět do konce sezony 2016. Následně měl jeho místo převzít Anders [Veiby]. Všichni s tím souhlasili, včetně Oly. Proto nás všechny velmi překvapilo, že se Ola rozhodl vyměnit kokpit," říká Erik Veiby, šéf EVEN Managementu.
Tato společnost dostává do WRC nejenom mladé talentované jezdce, ale i spolujezdce. Dvojice Mikkelsen - Jaeger tak vytvoři velmi mladou posádku. to těší Josta Capita, šéfa továrního týmu VW: "Andreas a Anders jsou stejně staří, už dlouho a dobře se znají - to vše hovoří pro to, aby spolu vytvořili nový dream tým ve WRC."
"Už dlouho bylo plánované, že se jednoho dne posadím vedle Andrease Mikkelsena. Hodně tvrdě jsem na tom pracoval. Andreas je hodně konkurenceschopný a hladový po dalších úspěších v budoucnu. To stejné platí i o mě. Už jsem vedle Andrease seděl během testů Pola R WRC, takže vím, že ta rychlost je úplně jiná ve srovnání s tím, co znám z JWRC. S podporou, kterou mám od Andrease i týmu, jsem ale v nejlepší pozici, abych to zvládl," říká Anders Jaeger.
"Je velmi talentovaný, takže jsem rád za toto řešení. Na Olu mám spoustu vzpomínek, spolupracovali jsme tolik let a já se od něj spoustu věcí naučil. Určitě mi bude chybět! Bude mít vždy speciální místo v mém srdci - jsem moc rád, že jsme spolu vyhráli první závod ve WRC ve Španělsku. Zároveň plně rozumím jeho odchodu a do budoucna mu přeji všechno nejlepší a hodně dobrých výsledků," říká Andreas Mikkelsen, který má za sebou s Floenem 50 startů ve WRC.
"Příchod Anderse byl plánován na rok 2017. Jenže teď se Ola rozhodl jinak, což změnilo plány. Anders mě již navigoval na několika testech a v autě je dobrý. Je talentovaný a já věřím, že toto je nejlepší řešení. Už se těším, až s Andresem pořádně začneme," zakončil jezdec Volkswagenu.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.