Dnes konečně přišly dobré zprávy z Finska - Tommi Mäkinen a jeho zatím 40 členný tým je připraven začít s projektem Toyoty Yaris WRC. Bývalý mistr světa to dnes potvrdil v rozhovoru.
O: Začala už stavba vozu Yaris WRC?TM: Momentálně jsme ve fázi designování auta. Naši inženýři a designeři neúnavně pracují s dodavateli, aby dodrželi časový plán. Cílem je vyvinout auto, které bude konkurenceschopné. Samotná stavba prvního Yarisu WRC začne brzy.
O: Je ještě stále do projektu zapojená TMG (Toyota Motorsport GmbH)?TM: Ano, TMG je pro nás důležitý partner. Jsou zodpovědní za stavbu a vývoj motoru. Hodně těsně spolupracujeme na tom, aby byl Yaris WRC velkolepé auto.
O: Kde bude tým sídlit?TM: Příhlásíme se jako japonský tým se sídlem ve Finsku. Výrobní hala i vývojové centrum je zatím v Puuppola, kde sídlí také Tommi Mäkinen Racing. Naši kolegové z Japonska jezdí do Finska pravidelně, aby se ujistili, že vývoj probíhá správným směrem. Jsme hrdí na to, že se takový projekt přesídlil do země, kde je rally národním sportem. Je to ideální místo, protože je zde spousta vývojových a testovacích tratí. Prověřujeme aktuálně další možnosti, abychom týmu pro rok 2017 zajistili všechno potřebné vybavení a našli nové sídlo před úvodní sezonou.
O: Co Vám pomůže k úspěchu?TM: I přesto, že je Toyota největším výrobcem aut na světě, je známá svoji štíhlou a efektivní produkcí. Na tomto základě chceme vyvinout i náš tým. Chci mít stejný pocit, jako jsem měl tehdy v našem malém týmu Mitsubishi. Není zapotřebí mít největší rozpočet, abyste vyhrávali. Nejdůležitější je mít pro projekt zapálení. Všem chceme ukázat, že auta milujeme a že nás společná práce baví.
O: Kdy začnete s testy?TM: Předpoklad je zkraje roku 2016 [některé zdroje uvádějí jaro]. Rozsáhlý časový plán už máme připravený, abychom mohli s testy ve Finsku a po celém světě začít.
O: Je tým již kompletní?TM: Náš tým se pozvolna vyvíjí. Některé pozice ještě musíme obsadit. Hledáme lidi, kteří budou připraveni tvrdě pracovat na tomto projektu. Chceme lidi, kteří tým posílí, kteří zde vytvoří něco jako rodinu.
O: Kým jste obsadil klíčové posty?TM: Lauri Riipinen odpovídá za každodenní provoz (s Mäkinenem spolupracoval v letech 2005-2013), sportovním ředitelem je Jarmo Lehtinen (bývalý navigátor Hirvonena). V technické oblasti máme Michaela Zotose (technický ředitel, dříve Prodrive), Toma Fowlera (hlavní inženýr, dříve M-Sport), Mikko Ruohu (zodpovědný za elektroniku, dříve Tommi Mäkinen Racing) a šéf-designerem je Simon Carrier (dříve SPC Design, u M-Sportu vedl design Fordu Focus RS WRC).
O: Kdo v roce 2017 za tým pojede?TM: Jednáme s několika jezdci. Naším plánem je nasadit minimálně dvě, spíše však tři auta.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.