Dnes konečně přišly dobré zprávy z Finska - Tommi Mäkinen a jeho zatím 40 členný tým je připraven začít s projektem Toyoty Yaris WRC. Bývalý mistr světa to dnes potvrdil v rozhovoru.
O: Začala už stavba vozu Yaris WRC?TM: Momentálně jsme ve fázi designování auta. Naši inženýři a designeři neúnavně pracují s dodavateli, aby dodrželi časový plán. Cílem je vyvinout auto, které bude konkurenceschopné. Samotná stavba prvního Yarisu WRC začne brzy.
O: Je ještě stále do projektu zapojená TMG (Toyota Motorsport GmbH)?TM: Ano, TMG je pro nás důležitý partner. Jsou zodpovědní za stavbu a vývoj motoru. Hodně těsně spolupracujeme na tom, aby byl Yaris WRC velkolepé auto.
O: Kde bude tým sídlit?TM: Příhlásíme se jako japonský tým se sídlem ve Finsku. Výrobní hala i vývojové centrum je zatím v Puuppola, kde sídlí také Tommi Mäkinen Racing. Naši kolegové z Japonska jezdí do Finska pravidelně, aby se ujistili, že vývoj probíhá správným směrem. Jsme hrdí na to, že se takový projekt přesídlil do země, kde je rally národním sportem. Je to ideální místo, protože je zde spousta vývojových a testovacích tratí. Prověřujeme aktuálně další možnosti, abychom týmu pro rok 2017 zajistili všechno potřebné vybavení a našli nové sídlo před úvodní sezonou.
O: Co Vám pomůže k úspěchu?TM: I přesto, že je Toyota největším výrobcem aut na světě, je známá svoji štíhlou a efektivní produkcí. Na tomto základě chceme vyvinout i náš tým. Chci mít stejný pocit, jako jsem měl tehdy v našem malém týmu Mitsubishi. Není zapotřebí mít největší rozpočet, abyste vyhrávali. Nejdůležitější je mít pro projekt zapálení. Všem chceme ukázat, že auta milujeme a že nás společná práce baví.
O: Kdy začnete s testy?TM: Předpoklad je zkraje roku 2016 [některé zdroje uvádějí jaro]. Rozsáhlý časový plán už máme připravený, abychom mohli s testy ve Finsku a po celém světě začít.
O: Je tým již kompletní?TM: Náš tým se pozvolna vyvíjí. Některé pozice ještě musíme obsadit. Hledáme lidi, kteří budou připraveni tvrdě pracovat na tomto projektu. Chceme lidi, kteří tým posílí, kteří zde vytvoří něco jako rodinu.
O: Kým jste obsadil klíčové posty?TM: Lauri Riipinen odpovídá za každodenní provoz (s Mäkinenem spolupracoval v letech 2005-2013), sportovním ředitelem je Jarmo Lehtinen (bývalý navigátor Hirvonena). V technické oblasti máme Michaela Zotose (technický ředitel, dříve Prodrive), Toma Fowlera (hlavní inženýr, dříve M-Sport), Mikko Ruohu (zodpovědný za elektroniku, dříve Tommi Mäkinen Racing) a šéf-designerem je Simon Carrier (dříve SPC Design, u M-Sportu vedl design Fordu Focus RS WRC).
O: Kdo v roce 2017 za tým pojede?TM: Jednáme s několika jezdci. Naším plánem je nasadit minimálně dvě, spíše však tři auta.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.