Výrobce pneumatik, DMACK, vstupuje do WRC. Tým podepsal Otta Tänaka, který bude nastupovat v sezoně 2016 za DMACK World Rally Team.
Tým bude těsně spolupracovat s M-Sportem a nasadí Ford Fiesta RS WRC pro 28 letého jezdce do všech 14 soutěží MS v roce 2016. Cílem je poprvé v historii změřit své síly s továrními týmy Volkswagenu a Hyundai. Zároveň bude cílem týmu poměřit se s ostatními výrobci pneumatik - Pirelli a Michelin.
Tänak s Mölderem už za DMACK v roce 2014 jezdili ve WRC2 a vyhráli titul. V roce 2011 Tänak debutoval s pneumatikami DMACK na Rally Wales GB celkovým 6. místem. Pro DMACK představuje postup do WRC utvrzení závazku vůči WRC a první krok na cestě k zásobování továrního týmu. V týmu DMACKu tedy zřejmě skončil Fin Jari Ketomaa.
Vývojový tým DMACKu v září posílil Fiorenzo Brivio, který přišel od Pirelli. Značka s M-Sportem a Tänakem testovala ve Španělsku po soutěži MS dva dny, posádku čeká také test před Rally Monte Carlo, konkrétně hned na začátku prosince.
DMACK také bude i nadále nasazovat svůj tým do WRC - Drive DMACK - v týmu uvidíme Mariuse Aasena, který dostává šanci za volantem Fordu Fiesta R5 jako ocenění za titul v Drive DMACK Fiesta Trophy. Jeho týmovým kolegou bude Sander Parn. Zároveň i v roce 2016 bude ve spolupráci s M-Sportem pokračovat Drive DMACK Fiesta Trophy.
Ott Tänak se ke změně staví nadšeně: "Jsem velice nadšený tím, že se opět připojuji k DMACKu a jsem také extrémně motivovaný k pokračování v trvrdé práci a k tomu, abych se dostal blíže k vrcholu. Z roku 2014 máme spoustu pěkných vzpomínek, tým pracuje velmi tvrdě a já vím, že věci se od té doby posunuly ještě více kupředu.
Měli jsme těžkou sezonu, ale rychlostu tu byla, teď máme mnohem více zkušeností z WRC, v budoucnu to bude jen lepší. Pro mě je to perfektní program, šance pomoci zlepšení DMACKu a je to také možnost ukázat moji výkonnost a výkonnost DMACKu. Už se nemohu dočkat, až odstartuji sezonu v Monaku," zakončil Estonec.
Dick Cormack, výkonný manažer DMACKu, k projektu říká: "Na tomto programu, který je součástí našeho tříletého vývojového plánu, pracujeme už asi šest měsíců. Opravdu věřím, že kombinace M-Sportu a Otta je tou nejlepší platformou, která nám pomůže s vývojem našich produktů pro WRC a postará se o vedoucí časy na jednotlivých RZ, když k tomu bude příležitost.
DMACK má jasnou strategii pokusit se zabojovat o WRC titul v budoucnu a jedinou cestou, jak toho dosáhnout, je tvrdě se soustředit na vývoj produktu a zavázat se k úplnému WRC programu se správnými partnery, abychom ukázali naši výkonnost. Dnešek je tedy dalším krokem k dosažení našeho cíle, kterým je účast na vrcholu rallyové scény společně s Michelinem a Pirelli. Takže se už těším na skvělou sezonu 2016."
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.