Výrobce pneumatik, DMACK, vstupuje do WRC. Tým podepsal Otta Tänaka, který bude nastupovat v sezoně 2016 za DMACK World Rally Team.
Tým bude těsně spolupracovat s M-Sportem a nasadí Ford Fiesta RS WRC pro 28 letého jezdce do všech 14 soutěží MS v roce 2016. Cílem je poprvé v historii změřit své síly s továrními týmy Volkswagenu a Hyundai. Zároveň bude cílem týmu poměřit se s ostatními výrobci pneumatik - Pirelli a Michelin.
Tänak s Mölderem už za DMACK v roce 2014 jezdili ve WRC2 a vyhráli titul. V roce 2011 Tänak debutoval s pneumatikami DMACK na Rally Wales GB celkovým 6. místem. Pro DMACK představuje postup do WRC utvrzení závazku vůči WRC a první krok na cestě k zásobování továrního týmu. V týmu DMACKu tedy zřejmě skončil Fin Jari Ketomaa.
Vývojový tým DMACKu v září posílil Fiorenzo Brivio, který přišel od Pirelli. Značka s M-Sportem a Tänakem testovala ve Španělsku po soutěži MS dva dny, posádku čeká také test před Rally Monte Carlo, konkrétně hned na začátku prosince.
DMACK také bude i nadále nasazovat svůj tým do WRC - Drive DMACK - v týmu uvidíme Mariuse Aasena, který dostává šanci za volantem Fordu Fiesta R5 jako ocenění za titul v Drive DMACK Fiesta Trophy. Jeho týmovým kolegou bude Sander Parn. Zároveň i v roce 2016 bude ve spolupráci s M-Sportem pokračovat Drive DMACK Fiesta Trophy.
Ott Tänak se ke změně staví nadšeně: "Jsem velice nadšený tím, že se opět připojuji k DMACKu a jsem také extrémně motivovaný k pokračování v trvrdé práci a k tomu, abych se dostal blíže k vrcholu. Z roku 2014 máme spoustu pěkných vzpomínek, tým pracuje velmi tvrdě a já vím, že věci se od té doby posunuly ještě více kupředu.
Měli jsme těžkou sezonu, ale rychlostu tu byla, teď máme mnohem více zkušeností z WRC, v budoucnu to bude jen lepší. Pro mě je to perfektní program, šance pomoci zlepšení DMACKu a je to také možnost ukázat moji výkonnost a výkonnost DMACKu. Už se nemohu dočkat, až odstartuji sezonu v Monaku," zakončil Estonec.
Dick Cormack, výkonný manažer DMACKu, k projektu říká: "Na tomto programu, který je součástí našeho tříletého vývojového plánu, pracujeme už asi šest měsíců. Opravdu věřím, že kombinace M-Sportu a Otta je tou nejlepší platformou, která nám pomůže s vývojem našich produktů pro WRC a postará se o vedoucí časy na jednotlivých RZ, když k tomu bude příležitost.
DMACK má jasnou strategii pokusit se zabojovat o WRC titul v budoucnu a jedinou cestou, jak toho dosáhnout, je tvrdě se soustředit na vývoj produktu a zavázat se k úplnému WRC programu se správnými partnery, abychom ukázali naši výkonnost. Dnešek je tedy dalším krokem k dosažení našeho cíle, kterým je účast na vrcholu rallyové scény společně s Michelinem a Pirelli. Takže se už těším na skvělou sezonu 2016."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.