Výrobce pneumatik, DMACK, vstupuje do WRC. Tým podepsal Otta Tänaka, který bude nastupovat v sezoně 2016 za DMACK World Rally Team.
Tým bude těsně spolupracovat s M-Sportem a nasadí Ford Fiesta RS WRC pro 28 letého jezdce do všech 14 soutěží MS v roce 2016. Cílem je poprvé v historii změřit své síly s továrními týmy Volkswagenu a Hyundai. Zároveň bude cílem týmu poměřit se s ostatními výrobci pneumatik - Pirelli a Michelin.
Tänak s Mölderem už za DMACK v roce 2014 jezdili ve WRC2 a vyhráli titul. V roce 2011 Tänak debutoval s pneumatikami DMACK na Rally Wales GB celkovým 6. místem. Pro DMACK představuje postup do WRC utvrzení závazku vůči WRC a první krok na cestě k zásobování továrního týmu. V týmu DMACKu tedy zřejmě skončil Fin Jari Ketomaa.
Vývojový tým DMACKu v září posílil Fiorenzo Brivio, který přišel od Pirelli. Značka s M-Sportem a Tänakem testovala ve Španělsku po soutěži MS dva dny, posádku čeká také test před Rally Monte Carlo, konkrétně hned na začátku prosince.
DMACK také bude i nadále nasazovat svůj tým do WRC - Drive DMACK - v týmu uvidíme Mariuse Aasena, který dostává šanci za volantem Fordu Fiesta R5 jako ocenění za titul v Drive DMACK Fiesta Trophy. Jeho týmovým kolegou bude Sander Parn. Zároveň i v roce 2016 bude ve spolupráci s M-Sportem pokračovat Drive DMACK Fiesta Trophy.
Ott Tänak se ke změně staví nadšeně: "Jsem velice nadšený tím, že se opět připojuji k DMACKu a jsem také extrémně motivovaný k pokračování v trvrdé práci a k tomu, abych se dostal blíže k vrcholu. Z roku 2014 máme spoustu pěkných vzpomínek, tým pracuje velmi tvrdě a já vím, že věci se od té doby posunuly ještě více kupředu.
Měli jsme těžkou sezonu, ale rychlostu tu byla, teď máme mnohem více zkušeností z WRC, v budoucnu to bude jen lepší. Pro mě je to perfektní program, šance pomoci zlepšení DMACKu a je to také možnost ukázat moji výkonnost a výkonnost DMACKu. Už se nemohu dočkat, až odstartuji sezonu v Monaku," zakončil Estonec.
Dick Cormack, výkonný manažer DMACKu, k projektu říká: "Na tomto programu, který je součástí našeho tříletého vývojového plánu, pracujeme už asi šest měsíců. Opravdu věřím, že kombinace M-Sportu a Otta je tou nejlepší platformou, která nám pomůže s vývojem našich produktů pro WRC a postará se o vedoucí časy na jednotlivých RZ, když k tomu bude příležitost.
DMACK má jasnou strategii pokusit se zabojovat o WRC titul v budoucnu a jedinou cestou, jak toho dosáhnout, je tvrdě se soustředit na vývoj produktu a zavázat se k úplnému WRC programu se správnými partnery, abychom ukázali naši výkonnost. Dnešek je tedy dalším krokem k dosažení našeho cíle, kterým je účast na vrcholu rallyové scény společně s Michelinem a Pirelli. Takže se už těším na skvělou sezonu 2016."
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?