Úspěchy Škody Fabia R5 donutily M-Sport k činům. Od ledna dostanou vlastníci Fordu Fiesta R5 možnost nasadit vylepšený motor. Další vylepšení pak přijdou následně.
M-Sport má dobrou zprávu pro vlastníky doposud postavených 130 Fordů Fiesta R5. Dva a půl roku po uvedení auta využívá M-Sport 5 z 8 povolených žetonů na zvýšení výkonu motoru. Na vylepšeních se pracovalo 6 měsíců a vylepšená bude hlava válců, písty, nová bude vačková hřídel, přepracovány jsou výfukové svody a změněn byl také setrvačník.
Výkon motoru 1,6l se výrazně zvýší - hlavní předností je vyšší točivý moment. Nárůst výkonu by měl být zhruba 32 koní a točivý moment by se měl zvednout o 56 Nm. Zbývající tři žetony tým využije pro úpravy na podvozku - ty příjdou v březnu.
Konkrétně by mělo dojít ke změně v aerodynamice, na zavěšení, tlumičích nebo světelné rampě. "Neustále zlepšujeme naše produkty. Ale musím říct, že tohle je ta největší změna, kterou dostalo jedno auto. Na tento projekt jsem hodně pyšný - auto zůstává dostupné a konkurenceschopné. Změny posunou výkonnost na jinou úroveň," řekl Malcolm Wilson.
Testovací jezdec, syn Malcolma, Matthew Wilson k tomu dodává: "Nárůst výkonu je mohutný. enormně se tím zlepšila odezva vozu [na plyn]. Hned, jak usednete za volant Fiesty R5, tak zlepšení ucítíte."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.