Úspěchy Škody Fabia R5 donutily M-Sport k činům. Od ledna dostanou vlastníci Fordu Fiesta R5 možnost nasadit vylepšený motor. Další vylepšení pak přijdou následně.
M-Sport má dobrou zprávu pro vlastníky doposud postavených 130 Fordů Fiesta R5. Dva a půl roku po uvedení auta využívá M-Sport 5 z 8 povolených žetonů na zvýšení výkonu motoru. Na vylepšeních se pracovalo 6 měsíců a vylepšená bude hlava válců, písty, nová bude vačková hřídel, přepracovány jsou výfukové svody a změněn byl také setrvačník.
Výkon motoru 1,6l se výrazně zvýší - hlavní předností je vyšší točivý moment. Nárůst výkonu by měl být zhruba 32 koní a točivý moment by se měl zvednout o 56 Nm. Zbývající tři žetony tým využije pro úpravy na podvozku - ty příjdou v březnu.
Konkrétně by mělo dojít ke změně v aerodynamice, na zavěšení, tlumičích nebo světelné rampě. "Neustále zlepšujeme naše produkty. Ale musím říct, že tohle je ta největší změna, kterou dostalo jedno auto. Na tento projekt jsem hodně pyšný - auto zůstává dostupné a konkurenceschopné. Změny posunou výkonnost na jinou úroveň," řekl Malcolm Wilson.
Testovací jezdec, syn Malcolma, Matthew Wilson k tomu dodává: "Nárůst výkonu je mohutný. enormně se tím zlepšila odezva vozu [na plyn]. Hned, jak usednete za volant Fiesty R5, tak zlepšení ucítíte."
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?