Úspěchy Škody Fabia R5 donutily M-Sport k činům. Od ledna dostanou vlastníci Fordu Fiesta R5 možnost nasadit vylepšený motor. Další vylepšení pak přijdou následně.
M-Sport má dobrou zprávu pro vlastníky doposud postavených 130 Fordů Fiesta R5. Dva a půl roku po uvedení auta využívá M-Sport 5 z 8 povolených žetonů na zvýšení výkonu motoru. Na vylepšeních se pracovalo 6 měsíců a vylepšená bude hlava válců, písty, nová bude vačková hřídel, přepracovány jsou výfukové svody a změněn byl také setrvačník.
Výkon motoru 1,6l se výrazně zvýší - hlavní předností je vyšší točivý moment. Nárůst výkonu by měl být zhruba 32 koní a točivý moment by se měl zvednout o 56 Nm. Zbývající tři žetony tým využije pro úpravy na podvozku - ty příjdou v březnu.
Konkrétně by mělo dojít ke změně v aerodynamice, na zavěšení, tlumičích nebo světelné rampě. "Neustále zlepšujeme naše produkty. Ale musím říct, že tohle je ta největší změna, kterou dostalo jedno auto. Na tento projekt jsem hodně pyšný - auto zůstává dostupné a konkurenceschopné. Změny posunou výkonnost na jinou úroveň," řekl Malcolm Wilson.
Testovací jezdec, syn Malcolma, Matthew Wilson k tomu dodává: "Nárůst výkonu je mohutný. enormně se tím zlepšila odezva vozu [na plyn]. Hned, jak usednete za volant Fiesty R5, tak zlepšení ucítíte."
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?