Oba jezdci M-Sportu v letošní sezoně, Ott Tänak a Elfyn Evans, by mohli zůstat u M-Sportu i příští rok. Avšak střídali by se v jednom autě.
Šéf týmu, Malcolm Wilson, aktuálně vyhodnocuje výkonnost svých jezdců a zároveň připustil, že alespoň do jednoho ze svých vozů zvažuje nové jméno. Brit zároveň nikam nemusí spěchat, protože termín pro podání přihlášek na Rally Monte Carlo je 18. prosinec.
"Těším se na příští rok, přemýšlel jsem o nich [Elfynovi a Ottovi] a možnost sdílení jednoho auta je jednou z variant. Ale na druhou stranu, jak dlouho bychom to praktikovali? Teď musím o pár věcech popřemýšlet," řekl Malcolm Wilson. Ten dal ve Walesu svým jezdcům jasný úkol - jet flat out.
"Řekl jsem to oběma a říkám jim to už od konce Španělska - nebylo co ztratit. Prostě jsem chtěl, aby ukázali rychlost. Bylo by mi jedno, pokud by havarovali, jen jsem chtěl, aby jeli rychle. S ohledem na to jsem čekal trošku víc," říká Brit.
"Zlepšovalo se to, ale pak bylo smutné vidět Otta jak odstupuje - sklouzl se jen trošku mimo stopu a auto bylo minimálně poškozené, ale... Přijeli jsme do Walesu s vysokými očekávaními boje o podium, ale to se nestalo," zakončil šéf týmu.
Jak hodnotí svůj výkon jezdci? Začíná Elfyn Evans: "Není to na mě [abych hodnotil]. Ale když si odmyslíte ztrátu způsobenou defektem, tak jsme byli nejlepší ze zbytku po VW a Citroënech. Podívejte se na loňský rok, dokončovali [zřejmě VW] zkoušky 15 vteřin před kterýmkoliv jiným autem. A je jasné, že Citroën udělal velký krok vpřed. Nemyslím si, že jsem odvedl špatnou práci, dva dny byly dobré.
Během roku jsme se toho hodně naučili a potenciál tu je. Byla by škoda, kdybychom to vše nevyužili v příštím roce. Myslím, že jsem udělal dost. Letos to nevyšlo tak, jak jsme chtěli. Šlo to dobře do představení nového auta. Některé věci mi nesedly. Až do teď mi trvalo, než jsem se začal cítit 100% v autě na šotolině."
Své přidává i Ott Tänak: "Nevím, co bude v roce 2016. A také nevím, jestli jsem letos udělal dost [pro setrvání]. Osobně si myslím, že to byla velmi dobrá sezona učení se. Od Portugalska jsem ukázal velmi slibnou rychlost a na každé šotolinové rally jsem byl vždy více-méně za Volkswageny. Na šotolině jsme byli konkurenceschopní a posledně na asfaltu ve Španělsku jsme také předvedli dobrou rychlost - takže to definitivně šlo dobrým směrem. OK, učební křivka byla složitá v některých místech, ale to tak vždycky v první sezoně bývá."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.