Evans a Tänak by mohli sdílet jedno místo u M-Sportu, oba chtějí zůstat

Koho uvidíme u M-Sportu příští rok?
Koho uvidíme u M-Sportu příští rok?, foto: M-Sport/McKlein
iM2 18. listopadu 2015 18:54
Sdílej:

Oba jezdci M-Sportu v letošní sezoně, Ott Tänak a Elfyn Evans, by mohli zůstat u M-Sportu i příští rok. Avšak střídali by se v jednom autě.

Šéf týmu, Malcolm Wilson, aktuálně vyhodnocuje výkonnost svých jezdců a zároveň připustil, že alespoň do jednoho ze svých vozů zvažuje nové jméno. Brit zároveň nikam nemusí spěchat, protože termín pro podání přihlášek na Rally Monte Carlo je 18. prosinec. 

"Těším se na příští rok, přemýšlel jsem o nich [Elfynovi a Ottovi] a možnost sdílení jednoho auta je jednou z variant. Ale na druhou stranu, jak dlouho bychom to praktikovali? Teď musím o pár věcech popřemýšlet," řekl Malcolm Wilson. Ten dal ve Walesu svým jezdcům jasný úkol - jet flat out.

"Řekl jsem to oběma a říkám jim to už od konce Španělska - nebylo co ztratit. Prostě jsem chtěl, aby ukázali rychlost. Bylo by mi jedno, pokud by havarovali, jen jsem chtěl, aby jeli rychle. S ohledem na to jsem čekal trošku víc," říká Brit.

"Zlepšovalo se to, ale pak bylo smutné vidět Otta jak odstupuje - sklouzl se jen trošku mimo stopu a auto bylo minimálně poškozené, ale... Přijeli jsme do Walesu s vysokými očekávaními boje o podium, ale to se nestalo," zakončil šéf týmu.

Jak hodnotí svůj výkon jezdci? Začíná Elfyn Evans: "Není to na mě [abych hodnotil]. Ale když si odmyslíte ztrátu způsobenou defektem, tak jsme byli nejlepší ze zbytku po VW a Citroënech. Podívejte se na loňský rok, dokončovali [zřejmě VW] zkoušky 15 vteřin před kterýmkoliv jiným autem. A je jasné, že Citroën udělal velký krok vpřed. Nemyslím si, že jsem odvedl špatnou práci, dva dny byly dobré. 

Během roku jsme se toho hodně naučili a potenciál tu je. Byla by škoda, kdybychom to vše nevyužili v příštím roce. Myslím, že jsem udělal dost. Letos to nevyšlo tak, jak jsme chtěli. Šlo to dobře do představení nového auta. Některé věci mi nesedly. Až do teď mi trvalo, než jsem se začal cítit 100% v autě na šotolině."

Své přidává i Ott Tänak: "Nevím, co bude v roce 2016. A také nevím, jestli jsem letos udělal dost [pro setrvání]. Osobně si myslím, že to byla velmi dobrá sezona učení se. Od Portugalska jsem ukázal velmi slibnou rychlost a na každé šotolinové rally jsem byl vždy více-méně za Volkswageny. Na šotolině jsme byli konkurenceschopní a posledně na asfaltu ve Španělsku jsme také předvedli dobrou rychlost - takže to definitivně šlo dobrým směrem. OK, učební křivka byla složitá v některých místech, ale to tak vždycky v první sezoně bývá."

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.