Oba jezdci M-Sportu v letošní sezoně, Ott Tänak a Elfyn Evans, by mohli zůstat u M-Sportu i příští rok. Avšak střídali by se v jednom autě.
Šéf týmu, Malcolm Wilson, aktuálně vyhodnocuje výkonnost svých jezdců a zároveň připustil, že alespoň do jednoho ze svých vozů zvažuje nové jméno. Brit zároveň nikam nemusí spěchat, protože termín pro podání přihlášek na Rally Monte Carlo je 18. prosinec.
"Těším se na příští rok, přemýšlel jsem o nich [Elfynovi a Ottovi] a možnost sdílení jednoho auta je jednou z variant. Ale na druhou stranu, jak dlouho bychom to praktikovali? Teď musím o pár věcech popřemýšlet," řekl Malcolm Wilson. Ten dal ve Walesu svým jezdcům jasný úkol - jet flat out.
"Řekl jsem to oběma a říkám jim to už od konce Španělska - nebylo co ztratit. Prostě jsem chtěl, aby ukázali rychlost. Bylo by mi jedno, pokud by havarovali, jen jsem chtěl, aby jeli rychle. S ohledem na to jsem čekal trošku víc," říká Brit.
"Zlepšovalo se to, ale pak bylo smutné vidět Otta jak odstupuje - sklouzl se jen trošku mimo stopu a auto bylo minimálně poškozené, ale... Přijeli jsme do Walesu s vysokými očekávaními boje o podium, ale to se nestalo," zakončil šéf týmu.
Jak hodnotí svůj výkon jezdci? Začíná Elfyn Evans: "Není to na mě [abych hodnotil]. Ale když si odmyslíte ztrátu způsobenou defektem, tak jsme byli nejlepší ze zbytku po VW a Citroënech. Podívejte se na loňský rok, dokončovali [zřejmě VW] zkoušky 15 vteřin před kterýmkoliv jiným autem. A je jasné, že Citroën udělal velký krok vpřed. Nemyslím si, že jsem odvedl špatnou práci, dva dny byly dobré.
Během roku jsme se toho hodně naučili a potenciál tu je. Byla by škoda, kdybychom to vše nevyužili v příštím roce. Myslím, že jsem udělal dost. Letos to nevyšlo tak, jak jsme chtěli. Šlo to dobře do představení nového auta. Některé věci mi nesedly. Až do teď mi trvalo, než jsem se začal cítit 100% v autě na šotolině."
Své přidává i Ott Tänak: "Nevím, co bude v roce 2016. A také nevím, jestli jsem letos udělal dost [pro setrvání]. Osobně si myslím, že to byla velmi dobrá sezona učení se. Od Portugalska jsem ukázal velmi slibnou rychlost a na každé šotolinové rally jsem byl vždy více-méně za Volkswageny. Na šotolině jsme byli konkurenceschopní a posledně na asfaltu ve Španělsku jsme také předvedli dobrou rychlost - takže to definitivně šlo dobrým směrem. OK, učební křivka byla složitá v některých místech, ale to tak vždycky v první sezoně bývá."
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.